Monday, May 22, 2006

Och så var det...

Måndag igen...
Jag började denna måndag med en sedvanlig power walk upp till Starbucks för den eviga morgonfixen: Vanilla skim latte. Nu är jag hemma en timme senare. Ljuvligt ute, 18 grader, en lätt bris och strålande sol denna måndag.
Det kändes S E G T att gå idag till en början. Benen kändes fortfarande trötta och ömma efter helgens 17 kilomoter...Pust.
Anyway, bra låtar i iPoden idag för den intresserade ;-)
¤ As times goes by, sjungen av Natalie Cole (jag ÄLSKAR Natalies röst, en sådan röst skulle man ha haft, let me tell you)
¤ Jag ger dig min morgon, sjungen av Fred Åkerström (vilken lovely låt det är..och jag älskar Freds sätt att sjunga detta mästerverk på, tjaa..han skrev den själv, förstås)
¤ She's gone, sjungen av Hall and Oates (Mmmmm...underbar)
¤ Another one bites the dust, sjungen av Queen (Queen är fö dotterns favvo-grupp)
¤ Still not ready, sjungen av Eva Cassidy (Gud, den kvinnan hade väl den mest klockrena röst någonsin?)
¤ Kärleken är evig, sjungen av Lena Philipsson (yeah Lena!!!)
¤ A good year for the roses, sjungen av Elvis Costello (Countryinspirerad Costello that I really like)

OK, that's it...Mer om låtarna på ipoden kommer inom kort.
NU måste jag iväg på lite måndagsärenden...Ciao!

2 comments:

Anonymous said...

Ja, utan musik skulle jag nog aldrig motionera, även om inte du och jag har samma musiksmak, sis!!!

Annika said...

Sis: So very true! Jag tror inte att jag skulle gå ut och gå ens om jag inte hade min iPod. Nej du, vi har inte samma smak :-) Men det är OK...