Friday, June 23, 2006

Midsommarafton...

Och så blev det åter midsommarafton. Jag hoppas att ni, mina vänner, har haft en härlig dag idag, och att solen har lyst över er alla. Yours truly har ju inte firat, då'rå. Nej, själv har jag dealat med immigrationsmyndigheterna halva dagen. Redan klockan 7.20 begav vi oss iväg till USCIS i Tysons i morse. Tursamt nog för oss så hade vi en avtalad tid med en man där, och det hela var smärtfritt. Grejjen är den att mitt Green card inte har blivit utfärdat, trots att jag ansökte för över ett år sedan. Då hade jag haft det kortet i över tio år, och man måste förnya vart tionde år. INGEN på högre ort kan förklara varför mitt nya kort inte blivit utfärdat. Anyway, var tvungen att dra en repa till Alexandria också där centret för bio-metrics ligger. Tack och lov var det lätt där också, och klockan 11 kunde vi lämna bygget med löfte om nytt kort för mig inom tre veckor. Njaa...får väl se om det blir så då? DESSUTOM tog dem mitt nuvarande, snart utgångna Green card ifrån mig och istället stämplade dem mitt pass. Det kändes lite läskigt när hela min identitet togs ifrån mig i ett nafs. Ja, som sagt, det är väl bara att lita på att det nya kortet verkligen kommer. Jag måste ändå säga att jag idag endast möttes av TREVLIGT folk, som bad om URSÄKT för sitt slarv av mitt kort. Otroligt att träffa på trevligt och tillmötesgående folk på immigration! Unbelievable, to say the least!
Iallafall så har min midsommar sett ut...Ha, ha! Ninna och jag lunchade i Tysons och for sen till poolen. Om någon timme ska vi bege oss till kompisar på middag. Glad Midsommar på er ALLA!!!

No comments: