Saturday, September 23, 2006

Det eviga: Target


Alltså, jag har en svaghet här i livet. Eller jag har MÅNGA svagheter här i livet, who am I kidding??? Jag har just besökt en: TARGET!!! Target är en affär som har ALLT. Ett varhus där man kan inhandla allt från mjölk till möbler. Och denna affär älskar alltså Yours Truly. Speciellt farlig är den just runt denna tid på året. Hösten, som leder upp mot julen. Jag borde gå i Target-terapi eller något liknande. Min största svaghet vad gäller Target är allt pynt de säljer, som nu när Halloween närmar sig. S-U-C-K. Jag är nästan lika svag för Halloweenpynt som jag är för julpynt. Nu har alla Halloweensaker kommit till Target!!! Dottern och jag var där idag, skulle köpa en 10-årspresent till ett kalas Ninna ska gå på idag. Lite snabbt var det meningen att vi skulle gå in och köpa en dvd-film och något annat till födelsedagsbarnet, in och ut sådär på 10 minuter...FEL, FEL, FEL!!!! Dottern och jag stod båda och dreglade över Halloween sakerna. Helt borta ifrån tid och rum, båda två. "Å vilken tuff ljusstake", "Kolla vilken cool dödskalle, den MÅSTE vi köpa", "vilken häxa tycker du är finare, den oranga? eller den svarta?, "OOO vilken ball utomhusbelysning. DEN tar vi". Vet ni vad det riktigt patetiska är? JO, att jag har två stora oranga plastlådor här hemma PACKADE till bredden med Halloween prylar, och nu köpte jag ännu mer. Helt sjukt. Jag och Karolina är så otroligt dåligt sällskap för varandra i en butik som Target. När jag kom hem GÖMDE jag grejjerna i källaren så att inte Peter skulle se vad vi köpt. Men GUD, det är ju vansinnigt ju! SÅ, nu är frågan: När kan man börja dekorera inför HALLOWEEN???

Bild från: Cloudking.com

4 comments:

Anonymous said...

Jag vill oxså ha Target....det saknar jag verkligen. Det finns ingen motsvarighet i Sverige!!!
Men åt andra sidan ska jag snart plocka fram alla Halloween saker jag köpt men mig från USA, då kommer grannarna i Bonderup att häpna..ah la la vad det ska lysa här på gården....
Lena

Annika said...

lena: Jag minns att du köpte massor när du bodde här. Nu får du skapa ett riktigt Halloween hus med allt ditt pynt. roligt.

Anonymous said...

Hejsan Annika!
Läste just din blogg, och precis så där är jag också, fast jag är heltokig i juldekorationer ute i trädgården. Hade skickat efter några ljusrör som kom i fredags, men gömde bort dom för min man. Han säger att vi har tillräckligt ändå, fast det har vi inte alls. Fast det är mysigt med halloween också, men här firar vi inte den lika mycket som ni gör.
Men jag har iallafall en porslinpumpa som man kan sätta ett ljus i. Oj om jag fått vara med i den affären, vi hade varit där än.
Häls Stina

Annika said...

Stina: hej! Kul att ha dig här!
Hi, hi...Jag ser fram emot att se bilder på din blogg när julen närmar sig. Jag är helt KNÄPP när det kommer till jul och Halloween.
Du hade ÄLSKAT target! Håll till godo med "Hallpin" så länge. den är ju inte så dum den heller...