Monday, April 09, 2007

Igår drog...

...en av världens bästa TV-serier igång sin absolut sista säsong. TV-serien jag talar om är "Sopranos".
Peter och jag satt bänkade framför burken och HBO klockan 21 igårkväll.
Vi har sett serien sedan den började, och nu kan vi allt om Tony Sopranos familj och hans leverne. Mycket sympatisk maffiaboss måste jag säga...
Sista säsongen alltså, och redan igår förstod man att allt nog kommer att sluta i katastrof för honom. Usch!! Det vill jag INTE! Jag gillar ju Tony! Jag hoppas på det bästa för honom :-))

Här får ni en av världens bästa intron till en TV-serie någonsin!!




För övrigt var gårdagen inget annat än en enda ätfest.
Efter kyrkobesöket (vi går i kyrkan typ Jul och Påsk) lagade vi en stadig brunch--omeletter, pannkakor (amerikanska), croissanter (bakade jag inte då'rå, utan dom var köpta) och jordgubbar...Gott! Sen var det sängen som lockade. Vi sov i två timmar efter den måltiden.
Klockan 16 var vi hos min svärföräldrar--Påskmiddag.
Alla barnen letade påskägg i deras trädgård, och sen åt vi skinka, grönabönor sallad, potatisallad, squash, bröd. Pete, min svärfar, hade bakat två tårtor...
Behöver jag tala om att vi rullade hem på mer än ett sätt.

Idag är det Power Walk en masse som gäller för moi...

17 comments:

Anonymous said...

Power walk var ordet! Man ska ju vara glad att man har mat, förstås. Låter smaskens med alla påskrätter!

Annika said...

Matilda:
YESSS..och nu bär det av. Ska bara hämta i-poden och sen ska har GÅS!!

Anonymous said...

Ha en trevlig walk!!

SweFlo said...

Berätta inte hur det går på Sopranos, vi kom in på ett bananskal och har följ serien på DVD, vilket betyder att vi inte ser denna säsong förrens i höst... Men bra är det!

Annika said...

Matilda:
Mycket skönt och svettigt trots kylan...

Swflo:
No, no...Not to worry. My lips are sealed.
Visst är det en bra serie!! Helt fantastisk!

Fia said...

Låter som ni hade en smaskig påsk! Gå lite för mig också är du gullig...Kram!

Desiree said...

Mycket gott låter det som ni fick till påsk. Jag tror helt klart att du tar priset i temperaturskillnader (från 29 till 2 grader). Hjälp det är inte dåligt. Hoppas er snö smälter bort snart så att ni får tillbaka våren.

Annika said...

Fia:
Jag skulle bhöva knata för fem personer!! Så du kan räkna in dig djälv där :-)
kramis!

Desiree:
Snön är borta. Dem smälte undan fortare än kvickt! Skönt. Men bara ca 7 grader idag...brr...Ja, våren! Kom tillbaka!!!

Anne-Marie said...

Det låter som om ni hade en riktigt trevlig och mysig påsk med mycket god mat. Har det blivit litet varmare nu? Den bekant jag bor hos tillhör de få personer som inte tittar på TV. Jag fick nästan panik när hon berättade det. Det betyder att jag inte kommer att kunna följa mina favoritprogram. Det blir ju litet trist. Ha en bra dag. Kram!

Anonymous said...

Låter som ni hade en superbra påsk och massor av smarrig mat! Sopranos pratar ju "alla" om, jag har aldrig följt serien men kanske man borde börja kolla på den på dvd nån gång...
Vi har också haft konstigt väder, dock inte så stora skillnader som ni. Men vi hade 25 ett par dagar på raken och sen vips var det följande morgon bara några få plusgrader. Nog med väderpratet. Ha en bra vecka!

Tankevågor said...

Sopranos är så himla bra....följer den också nu på DVD då vi pga olika orsaker missade så mycket i början...

Men hur många säsonger blir det sammanlagt till slut?

Anonymous said...

Har missat Sopranos helt och hållet...

JAg fick också påskmatsångest idag och körde ett stenhårt konditionspass!

Annika said...

A-M:
Oh NEJ!!! Hur ska du klara dig utan Dancing och Idol? Ärligt! Har hon ingen TV?
Men skönt att du är där!! Skönt att du är "hemma".
Kramar!


Anne:
Jotack. Mycket mat blev det...Pust!
Sopranos borde ni hyra på dvd från säsong 1 och fram. Superbra!
Vädret ja, helt galet...

Londongirl:
Hur många säsonger? ja, det måste jag kolla upp.
Visst det är en mkt, mkt bra serie!
Kul att du tittar.

Tina:
Ja, jösses!! Det blir samma hårda runa imorrn. Inte kul när man äter för mkt även om det är gott.

Humlan said...

Har precis kommit hem från släktkalas och jag skulle nog också behöva gå av mig en hel del..

Annika said...

Humlan.
Jag kanske ska knata lite för dig också? :-)))
Ja, man blir så däst av all mat och allt godis. men nu är det nog för mig!! Inget mer!

Anonymous said...

Skriver bara om hundar nu Anikka, annars blir det bara ett ståhej, och bloggen heter stinas hundblogg nu, bara så du vet.

Annika said...

Stina:
Jo, jag har sett det...Hoppas det går bra! Och att du ska få lite lugn och ro!