Monday, May 14, 2007

Målning av T-shirts.

Idag när Karolina kommer hem från skolan ska vi åka direkt till Michael's som är en stor hobbyaffär. Där ska vi köpa t-shirts och textilfärg. Senare på eftermiddagen ska vi hem till min bloggande granne Sara och måla t-shirts. Jag har aldrig målat en tröja förr, men det kan säkert bli kul.
Varför ska vi måla tröjor? Jo, för på lördag är det dags för det årliga "Relay for Life". Vi har ställt upp för "Relay" sedan vi flyttade hit, och blev grannar med Sara och Brad. Sara och Brad engagerar sig i så mycket, bla i cancerfonden som kör sina "Relays" vare år. Det är en mycket trevlig tradition, en folkfest. Alla lag samlas uppe vid den lokala gymnasieskolan, på skolans IP. Tälts sätts upp, band spelar och det finns en massa olika aktiviteter runt banan. Meningen är att lagen ska gå x-antal varv runt Idrottsplanen under 20 timmar, man byter personer under dagens, och nattens lopp. Men en person ur laget måste ständigt befinna sig på banan. En slags stafett är det ju. Stafett för livet.
Så iallafall iår är temat för vårt lag "Hawaii" så vi ska måla t-shirts med Hawaii-teman. Jag kan ju ta med kam'ran och plåta lite så att ni får se vad alla målar på sina tröjor. Det ska bli roligt!
Men först och främst väntar en powerwalk med ordet power som tyngsta ord. Efter helgens ätfest är det bara power som gäller idag. Toppenväder av allra bästa slag!

En fin måndag tillönskas alla och envar!

17 comments:

Anonymous said...

Det låter ju som en jättebra idé! man lär känna sina grannar och andra människor i alla åldrar i närheten, har trevligt och gör en mycket god gärning. Samtidigt! Jag beundrar alla som kommer på sådana bra idéer och ännu mer de som orkar genomföra dessa också! Ha det så bra på "Relay for life"!

Fia said...

Hoppas du får inspiration att göra en riktigt fian T-skrutt så du har kul då du har den senare på RFL.
Kram!

Annika said...

Malde:
Vi har fina grannar här, goda vänner!
Mitt grannpar har otroligt många järn i elden vad gäller välgörande ändamål. Vi hänger gärna på!

Fia:
Kan tänka mig att det här är en "Fia-grej" också. Ska väl se om jag kan göra en riktigt fin t-shirt....blir väl mest blobbar kan jag tro...
Kram!

Anne-Marie said...

Har heller aldrig målat T-shirts men det kan säkert vara en kul grej. Ser verkligen fram emot bilder och vad ni hade för Hawaii-tema. Efter att ha bott där 1 år kan jag tänka mig att jag skulle ha målat något med havet, kanske delfiner, hula-hula och lej (blomster"kransen" som hängs runt halsen). Kram!

Desiree said...

Kul att måla t-shirts. Ser fram emot lite bilder. Låter som en trevlig stafett, och en bra kombination av både nytta och nöje.

SweFlo said...

Vi skulle vara med i en Lupus-walk förra året och fixade med t-shirtar o dylikt, men jag var för sjuk för att ta mig dit den gången.... Har sett en hel del aktiviteter för "Relay for Life" här lokalt!

Jill Wegerup said...

Vilken fin grej, som dessutom blir en rolig grej. Lycka till med ert målande! Ser fram emot massa bilder!

Annika said...

A-M:
Ja, det blir väl det temat som gäller idag då! Peter ville ha ett coolt motiv, sa han. Så där försvann lej, fniss! Bilder kommer! Du borde ha varit med nu när vi ska måla!!! Kram!

Desiree:
Jag brukar lägga flera kilometer under bältet den dagen det är RFL. Älskar ju att gå, så detta är verkligen förenat med nöjde.

Sweflo:
Men så synd att du blev sjuk! Så tråkigt.
Ja, jag tror det är många rfl stafetter överallt nu...

Jill:
Ska bli kul! jag hoppas att jag kommer att ta en massa bilder! Planerar det åtminstone.

Desiree said...

Annika,

Tänkte på dig när jag hittade den här länken som handlar om saker som är typiskt svenska. Australienare som har gjort en lista på många grejer som de tycker är typiska för sverige. Du kan kolla på denna sida:

http://www.coolabah.com/sweden/youknow.html

Skulle vara kul att hitta någon liknande sida vad som är typsikt för amerikaner. Typ, you have been in the US too long when...

Linda said...

Å så roligt det låter!
ch det är ju nåot alla kan vara med på, oavsett ålder och kondis etc. Häftigt!
Det ska bli skoj att få se din tröja, jag hade nog doppat hela i burken :)

Anonymous said...

Vilken kul grej! Ha så kul och jag ser fram mot att se resultatet!

Anonymous said...

Ja, det låter kul. Hoppas det blir toppen!

Jag tycker också Desirees förslag låter intressant och spännande.Anta den utmaningen Annika! Du som bott i US så länge har säkert massa skoj att bidra med till en sån lista...

Fia said...

Eftersom du är så slängd på att alltid ha kameran med dig så får vi väl se en bild på konstverket då det är klart. Väl?

Annika said...

Desiree:
Den siten ska jag genast kolla in!!! Låter kul! Tänk om vi alla skulle slå vår kloka skallar ihop och komma upp med en lista!

Lindalotta:
det var urkul att måla! Nu är tröjorna hos grannen. Dom torkar där...Ja, det brukar vara trevligt med rfl. Hoppas bara vädret är bra på lördag!


Tina:
Resultat kommer!! Lovar!

Anne:
Det blir trevligt!
Ja, ska kolla listan! Som jag sa kanske vi alla kan tänka på ett o annat.
Rolig grej!

Fia:
Jo'rå. På lördagens gruppbild om inte annat :-)

Anonymous said...

Hoppas tröjan blev fin. Jag minns i Emma o Majas Bratzperiod när de skulle göra så fina glittertröjor.De målade o målade o tröjorna blev verkligen så fina. De hade dem en dag i skolan, jag tvättade dem separat i 30 grader efter konstens alla regler.Vad hände? All fin glitterfärg låg i tvättmaskinen o på tröjorna syntes bara ngt enstaka litet streck!!!
Det var första o sista ggn de målade tröjor :-)
Kram från Anette

Mie said...

Då hoppas jag att ni hade en riktig toppendag!
Kram

Annika said...

Anette:
Tjaa...vem vet? Planerar att ha tröjan på lördag. Under rfl. Vi får hoppas att det inte regnar då. Då kanske all färg bara rinner av :-)
Men det var himla kul att måla iallafall!
Kram!

Mie:
Det var kul att måla! Gör gärna om det!
Kramar!!!