Thursday, June 14, 2007

Torsdag

Nu har jag precis gått över "ägorna"..Eh, jag menar plätten och decket. Vad blev förstört igår? Mina Hosta-plantor har stora hål i bladen. Dom ser alls inte vackra ut längre. Min Hortensia är nedslagen i backen, rosenbusken har fått sig en rejäl smäll, likaså smårosorna. I alla min krukor ser blommorna ut att ha klarat sig. Jag hoppas det , för dom var fyllda med is igår. Iskross som Lilla B sa, precis så såg det ut häromkring...
Jag tror inte att blommorna frusit, det kan dom väl inte ha gjort? Även fast dom ser lessna ut idag.
Det är fult ute, löv ligger överallt, kvistar och grenar huller om buller. Samtidigt får vi vara glada att det faktiskt inte blev värre. Idag endast 16 grader med ett fint fallande regn. Ni kan se bilder från igår i inlägget nedan...

Sista Svenne-lunchen för terminen idag, iallafall för min del. Det ska bli trevligt!

Förresten, är det någon som vet varför bilder försvinner från bloggen? Jag lånande ju modebilder från en amerikansk modeblogg häromdagen när jag skrev om Stockholm-- trend-mecca. Nu är bilderna puts väck på min blogg. Varför blir det så? Den enda bild som ligger kvar är bilden jag lånade från DN. Det här har ju visserligen hänt med mina egna bilder också, men jag förstår det inte. Gör någon av er???

Ha en fin, och odramatisk, torsdag!!

17 comments:

Anonymous said...

Fy attsingen villket oväder.

Hur gick det med bilen i hagelstormen?

Anne-Marie said...

Jag är säker på att växterna kommer att "kvickna till" - växter är bland det tåligaste som finns. Skönt med litet svalka - blir det otroligt fuktigt när det regnar och åskar? Jag minns mitt besök i D.C. för många år sedan och hur otroligt fuktigt det var - kändes som det gjorde på Hawaii. Mysko med dina bilder. Jag gick in på mina litet äldre inlägg och alla mina bilder finns kvar. Har inget bra svar tyvärr. Kram!

Mie said...

Hoppas ni får det lugnare idag! För mycket dramatik på en gång orkar man ju inte med:-(
I dag har det tydligen snöat från Dalarna o uppåt här oxå. Helt galet!

Jag har varit med om att bilder försvunnit oxå men då har det varit för att den sida jag lånat från har tagit bort dem. Kanske inte är så i ditt fall?
Ha det fint o kram!

Petchie75 said...

Annika, jag har precis själv upplevt helt galet väder - bara regn men i mängder (se mitt senaste inlägg)!! Det lät (och såg ut på dina bilder) som scary weather igår, tur att skolan höll barnen inne.
Tråkigt med växterna men jag hoppas att de flesta klarat sig. Här i Bryssel tror jag att min kompis balkongväxter har drunknat idag!

Villa Nian said...

Men vilket väder ni haft! Förstår att det var skrämmande *brrrr*. Hoppas verkligen dina blommor klarar sig utan några större men.

Desiree said...

Hoppas blommorna har klarat sig men de borde väl inte ha frusit? Har tyvärr ingen aning om vad som hänt dina bilder. Blogger verkar ju ha en del hyss för sig ibland. Hoppas de kommer tillbaka.

JaCal said...

Oj oj OJ! Du får komma till Sverige och värma upp dig! ;-) Vi hade ett sånt galet hagel oväder för två år sen... såg ut som snö i maj - i Californien!

Har du laddat upp bilderna eller laddat dem från den sida där de ligger (via url?)? De är ju länkade men länken är tom... skumt.

Annika said...

A-M:
Jo, blommorna har nog klarat sig, men som sagt bladen är håliga nu.
Det blir jättefuktigt i luften vid åskväder här. Fukten här är för j-g på sommaren. Skönt att komma härifrån, för hett och för fuktigt.
Kram!

Mie:
Snö i dalarna??? Nämen kära NÅN!! Det är ju helt vansinnigt...vädret är WHACKED UP!!! Galet!!!
Fattar inte alls vad som har hänt med bilderna. Jag la ju ut mina egan bilder i våras fr min prommis. Dom bilderna försvann också. Blogger lever sitt eget liv...
Kram!

PetraH:
Ska genast hasta över till dig o läsa om vädret. Det är otäckt när det bli dramatiskt.
Låter inget kul med allt ert regn heller...

Tina:
Ruggigt otäckt igår. Mulet hela dagen idag och svalt...Dt bör inte bli oväder idag, men vem vet...Växterna har nog klarat sig.

Desiree:
Blommorna är nog OK. Blogger lever sitt alldeles egna liv ibland...Bilder som försvinner verkar vara vardagsmat...trist.

Jacal:
Så obehagligt det är när vädret spelar en sådan spratt...
Vi ska hoppas att inte Sveriges sommarväder är slut när jag kommer hem. Anar ugglor i mossen...
Jag laddade hem bilderna direkt från den andra bloggen. Dom låg kvar ca 1½ dygn. Oh well...nu är ju det inlägget snart gammal skåpmat. Men det är skumt ändå...

Tankevågor said...

Men usch vilket oväder ni haft! Skönt att du snart kommer hem till gamla Sverige och sommaren.....men vet du! Det snöar i Norrland och några har fått fira skolavslutning där uppe idag i snö!!! Här i Stockholm är det varmt!

mintid said...

Nej det tror jag inte händer mig iallafall med att bilderna försvinner...?

Tänk så konstigt vädret kan ändra sig!
Här var det omgjort med ser jag :) Kul när det händer saker!

Hoppas dina blommor piggnar till sig!

Kramis

Anonymous said...

Du behover nog inte oroa dig Annika, det ar rotterna som maste ha frusit for att en vaxt ska do av kyla, oftast iallafall.
Sa det var en Pion, var det en blomknopp jag anade dar pa bilden?
Hur lange har du haft den ? Jag planterade sma pionlokar i hostas, de har kommit upp ovanligt mycket, men blir nog inga blommor forsta aret.

Annika said...

Londongirl:
Jag såg det i tidningarna, om snön!! SICK!
30 grader i förra veckan och nu SNÖ!!! Galet!!
Bra att Sthlm är ngtlunda varmt.
Kram!


Mintid:
Jo, man försöker ändra lite...
Bilderna
är ett mysterium grande...Fattar inte...
kram!


Veronika:
Det var min grannes pion. Inte min, tyvärr...buhu! Grannen har haft sin pion länge, flera år. Pionerna har blommat över här. Men den var vacker.
Jag funderar också på pioner i krukor tills nästa år. Det är s¨vackert med krukpioner.

Anonymous said...

men det såg rätt fint ut med hagelkristallerna, men ja, jag ska hålla tummarna för dina blommor.

Anonymous said...

Vädret är omväxlande nu, jag försöker gå runt ägorna varje dag, avkopplande.

Annika said...

Leopardia:
Det var häftigt att se isen. Visst. Och jag är glad att jag hann plåta...

Hannele:
Jom jag har förstått att det är upp och ner i Sverige med vädret. Jo, det är roligt att se till "ägorna" i mitt fall en liten plätt, ha, ha!!

Jill Wegerup said...

Hoppas solen är tillbaka och återuppväcker dina ägor med lite hjälp av dig. =)

Annika said...

Jill:
Ja, fniss!!! "Ägorna" ja...Ha, ha!!! Pytteägorna har nog klarat sig rätt bra, men dom behöver "städas"...Det är fortfarande fult efter stormen...