Sunday, August 26, 2007

Är det sant?

Eller bara att tomt rykte att tv-serien Thirtysomething nu kommer på dvd??? Fick SMS i somras från en av mina bästa vänner att serien nu ska släppas i dvd-box. Vore det inte helt fantastiskt om man fick sätta tänderna i den serien igen? SOM jag älskade den! Som jag älskade alla rollfigurer! Och alltid kände jag att jag identifierade mig mest med Hope. Hur trist är det på en skala? Undrar om jag skulle känna detsamma idag? Anyway, I cannot wait for this!!! AND I hope it's true!

11 comments:

JaCal said...

Haha - ja, som jag dyrkade denna serie (vi har ju båda skrivit om den förut - undrar jag om man tyckt den var lika bra idag... när man är mitt upp i det - haha).

Tänk! Den vill jag ha i dvd-hyllan... sätta i och titta på med ett glas vin. Fasen att vi bor så långt ifrån varandra - annars kunde vi ha Thirtysomething-maraton...

Anonymous said...

Jag skulle gärna vara med på det
:-))) Det ska bli jättespännande att se serien nu och se vad man tycker. Det blir också bli kul att få se den från början till slut!! Faktum är att den redan FINNS att köpa på (kolla här: http://www.allmyfavoriteshows.com/movie/drama/Thirty_Something.html), men jag har också bett om att få mail från Amazon när de börjar sälja den. Jag hoppas på ett billigare pris än 99$! Och kanske, kanske, kommer den säljas även här i Sverige vad det lider.

Kram

Petchie75 said...

Vad spännande, jag kommer ihåg att jag såg några avsnitt och tyckte att den var bra men lyckades aldrig följa den riktigt (var kanske lite lite för ung också). Skulle jättegärna se den igen!

Tankevågor said...

Suck och fniss! Jag har skrivit min kommentar på det här inlägget men lyckats lägga in det på ditt förra inlägg. Vimsiga jag! ;-)

Annika said...

Jacal:
Jamen hade det varit KUL eller KUL om vi hade kunnat ha ett 30-something maraton tillsammans. Det vore ngt!
Tycker det ska bli jätteintressant att se serien när den släpps. Undrar SÅÅ vad vi kommer att tycka då? Alla vi som gottade åt serien när vi bara var ngra och 20 år! Nu är man 40+, ja åtminstone jag, så det kanske känns lite annorlunda nu.
Looking forward to it!!

Monika:
Amazon verkar inte ha lagt ut ngt alls om den ännu. Jag har kollat.
Ska kolla länken du skickade här. Vore ju så himla kul!! Som vi älskade den!!
Kram!!

Petra H:
Vi ska hoppas att den släpps. Jag tycker att det är en de bästa tv-serierna ngnsin!!! TYCKTE det under tidigt 90-tal i varje fall...

L-girl:
It's all right! :-)))
Undar just om den kommer till Sve? Såsmåningom gör den säkert det. Innan dess får vi bevaka Amazon!
Kram!!!

Millan said...

Oj jag kanner helt igen personerna pa bilden men jag kanner inte alls igen namnet pa den serien.. Undrar om den hette nagot annat i sverige? Jag har blivigt helt biten pa Greys Anatomy. Har fatt serie 3 pa dvd sa sitter och tittar pa flera avsnitt varje kvall (till Bens stora fortret).
Forstar att det ar skont att vara hemm igen efter en hel sommar av resande!! :-)

Annika said...

Millan:
Den hette "Livet runt 30" i Sve tror jag...
Gick under sent 80-tal, tidigt 90-tal.
SÅ bra!!!
Vet du, jag är också inbiten Gray fan! Peter också! Förra sommaren satt Peter och jag och betade av avsnitt efter avsnitt av Gray's för att kunna hänga med när säsong tre började!
Underbart att se tv-serier på dvd tycker jag!!!
Skönt att vara hemma. onekligen!!

Fia said...

Kommer denna så kommer jag att inhandla den snabbt som bara den för det är en av mina favoritserier under alla år!!

Annika said...

Fia:
Jag med!! Bland det bästa jag sett. Det ska bli en fröjd att titta på serien igen!

Mie said...

Denna serie har gått mig helt förbi:( Kommer den på dvd kanske jag skulle testa den!

Skönt att du är hemma igen o bloggar på som vanligt. Så där länge får du ju inte lämna oss;)

Här i Skövde är det vackert höstväder med solsken och klar hög luft:härligt!
Kramar

Annika said...

Mie:
Den var så bra!!!
Men risken är väl att den känns lite förlegad nu.

Japp, nu ska jag blogga på ett tag på "heltid"..

Älskar dagar med hög och klar luft. Det tar väl ett tag innan jag får åtnjuta det...Njut!!!
Kram!!!