Tuesday, July 01, 2008

Pictures!



Monika is hanging out on one of the many bar barges in Stockholm.






The Sisters of Mercy...
















And now it is time for me to go! I am at my sister and Håkan's right now. They have an extremely fast broadband, but now it is time for me to be more social...
I just wanted to share these pics with you.

One more day and then it is time for us to head east. The weather is nice!! And it's supposed to get even better!!! I cannot complain about the weather at all!!
Actually I cannot complain about a single thing, except maybe the lack of broadband in my parents apartment...

Have a super nice Tuesday!!

20 comments:

Fröken Anki said...

Åh vad härligt det ser ut i Stockholm! Märks att ni njuter av att vara där. Ha det så bra på resten av semestern!
kram

Anonymous said...

Vilka härliga Stockholms bilder!
Tack för titten! Minnen kom till liv, som tex korvkiosken Sibylla vid Slussen, där har man stått många kvällar eller rättare sagt nätter för något att stoppa i magen på väg hem..

Ser att dom fräshat upp Slussen , äntligen skulle jag vilja säga.

Ett måste Annika, om du inte redan har gjort det, är att ta K till slottet , är intressantare och roligare än vad man kanske tror.

Ni verkar ha fullt upp och kul!

Marianne said...

Å vad många härliga bilder! Det märks att ni har det riktigt bra! Så då åker ni till Finland nu. Sista chansen att önska dig en riktigt skön semester i Närpes då.

HA DET FANTASTISKT UNDERBART SKÖNT!!!

Stora semesterkramar från mig!

Keith said...

Thanks for sharing the pictures! Stockholm is as lovely as I remember it :-) Glad you're having such nice weather. Looks like Karolina is enjoying the sea air blowing through her hair.

Anne said...

Ååååhhhhh, vilka bilder. Tänk, du är där nu... Har också förstått vädret är riktigt bra och att det ska bli ännu bättre. Bådar gott för er!
Kul se bild på din syster, ni liknar på varann. Samma ansiktsform och så har ni båda väldigt stark och samma sorts utstrålning. Din flicka har ju också väldigt mycket utstrålning, som jag nog sagt flera gånger tidigare.

Humlan said...

Vilka härliga bilder! Hoppas att ni har klarat er från regnskurarna (störtskurarna ska man väl kalla dom...)
Jag hoppas att jag snart har återhämtat mig från hosta och förkylning och kan gå ut och njuta av sommar-Stockholm igen, jag blir ännu mer sugen efter dina fina bilder
Kram

Desiree said...

Många härliga fina fina stockholmsbilder var det här. Älskade Stockholm. Snart är jag där och får njuta också. Det ser ut precis som det ska om sommaren. Lite sol och lite mulet. Du och din syster ser ganska lika ut. Du och Karolina verkar ha det bra och ha det skönt och det är precis vad man ska under sin semester.

Saltistjejen said...

Å jag får Stockholmslängtan av dina fina bilder....!!!!!
:-)

aussiekicki said...

Åh vad fina bilder! Nu längtar jag om möjligt ännu mer!!!
Det var nostalgi att se svärisarnas gamla lägenhet på bild. Bilden från Gamlas stan och Flyt, de bodde i huset till vänster om det gula. Vi har firat många mysiga jular där. Åhhh, nu kan det vara 20 juli och vi är i Stockholm!!
Kram från Kicki

Tankevågor said...

Härliga bilder Annika! Ni har ju varit jätteduktiga på att samla på er bilder. Vad söt hon är Karolina där hon hänger och drömmer på brokanten!!! Tycker hon om Stockholm? Smittar din den där känslan av sig på henne? :-)
Hoppas det. Hoppas att hon alltid kommer att känna att hon är "hemma" i den här stan också....att den är hennes också.
Ha en skön resa österut! Shoppa på båten och sov på bussen!!! Kramar i massor till er båda!

Miss Marie said...

härligt att höra att ni har det så bra! ni verkar verkligen njuta av allting svenskt! och jag tror du kan shoppa loss med gott samvete! =)

Annika said...

Fröken Anki:
Stockholm är så underbart nu...Sist dagen före "landet" idag. Det blir väl mest städ...
Kram!

Veronika:
ÅH ja, den kiosken har man minsann ätir vid efter sena kvällar på Patricia...Aaahhh...
Visst har det blivit fint vid Slussen nu! Det tycker jag med!!!
Slottet är en bra ide, tyvärr hinns inte det med idag, men kanske då vi kommer tillbaks...

KRAM!!

Marianne:
TACK! Ska försöka få in ett inlägg till innan kvällen. Det sista på ett tag.
Kramar!!

Keith:
A lovely place, indeed!!!
Yes. Karolina is enjoying her time here...

Annika said...

Anne:
Ja, det är så fint att vara här nu...
Jo, jag och min syster är lika :-) Ibland på vissa bilder får tom jag titta till två ggr :-))
Karolina njuter och har det skönt här...

Humlan:
Krya på dig! Vi kom ju hit med förkylningar bägge två så jag hoppas att vi inte får ngn igen på ett tag. Precis, skurarna är lite märkliga, men vi har klarat oss fint.
Kram!!

Desiree:
Ja, snart är du här. Ser fram emot vår bloggträff. Mailar dig!!
Kram!

Saltis:
Ja, vännen, jag kan förstå det...Kramar!!!

Annika said...

Kicki:
WOw!! Vilket underbart ställe att bo på!! Jag förstår din längtan.
Snart är du hemma. Tiden går ju så fort...
KRAM!!

Londongirl:
Ja, TACK!! Jo, Karolina gillar Sthlm!! Hon vill in idag igen, men vi har en del att fixa och dona med på hemmaplan innan resan så vi får se hur det går med det hela.
Jo,jag tror hon ser sthlm som sitt andra hem. Ska försöka skriva ett inlägg till innan kvällen. Dt blir det sista på en tag...
KRAM!!!

Marie:
Ja, det är så härligt att vara här!! Vi njuter!!

Millan said...

Oj sedan jag var har senast (jag hade en vecka internet fritt i Kroatien :-)) har du ju hunnit byta kontinent! Sa nu ar ni hemma i Sverige och njuter av sommaren dar. Sa harligt och lite laskigt att jag inte alls tycker att det kanns lange sedan ni var dar forra aret...
Hoppas ni far det toppen uppe i Osterbotten ocksa! kram

Annika said...

Millan:
Jodu, nu är vi iallafall på samma kontinent, och jag ska snart lämna Sthlm. Imorrn bär det av mot Ö-botten...
Jag vet, tiden går verkligen grymt fort...Usch, man blir nästan rädd.
Kram!!

Anonymous said...

Enjoy... enjoy EVERYTHING!

:)

The Hanssons said...

underbara bilder, jag blir hemsjuk. tack för att du delar med oss, ha det fortsatt underbart.
kramar

Villa Nian said...

Kul att se Stockholmsbilder på din Blogg :-)

Annika said...

Matilda:
Thanks, will do!!

Nika:
TACK!!! Ha det så bra. Kram!!

Tina:
Ja, lite ovanligt sådär :-))