Monday, January 26, 2009

Förkylning och rensning!

Jaha, så var det återigen måndag och dags för en ny vecka.
Här är det dock lugna gatan som gäller eftersom lärarna har planeringsdag både idag och imorrn. Skönt, tycker både jag och Karolina.
Karolina sover ännu så länge, men jag är såklart uppe med tuppen vare sig det är vardag eller helgdag (rätt jobbigt faktiskt).
Fast, det är klart, om det är ledigt kan man ju ligga kvar i sängen och lääääääääsa. Hur skönt som helst.

Helgen har gått i förkylningens tecken för den lilla Karolinan. Det blev att ställa in alla tänkta aktiviteter. Karolina skulle bla ha sovit över hos en kompis, men det var bara att skrinlägga den planen.

Nej, vi kom således inte in till DC. Lika bra det kanske för det har varit BITTERKALLT hela helgen. Och, som jag sagt förr, då är det KALLT att gå i den stora parken som går under namnet The National Mall. Alltså blev det en helg i hemmets tecken...

Det var inte helt fel för, hörrni, vad Peter och jag har slitit!
Vi har rensat ut halva källaren, varit till soptippen tre gånger. Jag har även jättepåsar och lådor som nu ska doneras till goodwill, som Frälsis, Am Vets, Value Village eller Purple Heart.
Här är det nämligen så att dessa organisationer ringer med jämna mellanrum för att höra om man har något att skänka. Det man ger kan vara allt från kläder till möbler och teknikprylar.
Vi har nästan alltid något att ge, och det känns bra.
Sedan är det bara att ställa ut dessa lådor och påsar utanför huset så kommer någon av ovanstående organisationer och hämtar. Nu får vi se vem som hinner ringa först. Organisationerna ringer ca 1 gång i månaden.
Jag tycker att det är ett JÄTTEBRA sätt att bli av med prylar på.

En annan sak som är skön när man rensar ut är att det känns som LISA för själen. Det är befriande att bli av med gammalt skräp som legat just "LÄNGST UNDER! i flera år. Peter och jag är ganska dåliga på att rensa ur vårt källarförråd, men när vi verkligen gör det känns det desto bättre.
Det känns verkligen som att man blir av med dåliga energier.
Källor till dåliga energihärdar finns det gott om, och dom växer ständigt om man inte tar tag i dom.

För några år sedan köpte jag boken ”Clean the clutter with Feng Shui” av Karen Kingston. Jag läste den, tog den till mig, och började verkligen att rensa i röran. Det var underbart skönt.
NU är det alltså dags att göra om det igen. I hela huset. Dags att damma av boken, få lite inspiration igen---and GET BUSY!!

Men vi hann dega lite framför dumburken också i helgen. På lördagkvällen var det rödvin, pizza och cola som gällde härhemma alltmedan vi bänkade oss framför Miss America. Karolina hade sett till att vi ALLA kollat in ”missarna” online innan programmet började. Vi valde ut tio snyggingar av dessa bruttor och sen fick vi då se om vi hade rätt, eller inte.
Det är rätt kul att göra en ”grej” av något så ytligt och larvigt, men samtidigt GLAMMIGT, som Miss America.
Så Barnsliga Familjen satt alltså och åt pizza, röstade sinselleman, diskuterade tjejerna, drack lite rödvin, drack lite cola. Jag kom på att Mario Lopez (programledaren) liknar min systerson Erik. Det tyckte Karolina också, haha!! Karolina kom också på att skönhetstävlingar är BARA blaj, och att dom ska tas med en enorm nypa salt. Det är ju bra att ha den insikten när man bara är 12 år, för det är ju sant, det är blaj. LÄSKIGAST av allt är skönhetstävlingar för barn. DET är riktigt ruggigt, men mer om det i ett annat inlägg längre fram.

Och vem vann? Indiana, och Peter. Han tyckte också att hon var bäst. Peter fick rätt...så typiskt DET också.


Kolla in reaktionen på missen när hon kröns(ca 1:28 in på videon).

Ha en jättefin måndag!!

33 comments:

Marianne said...

Men det är helt RÄTT! Om man ska se någonting som en skönhetstävling så får man göra en grej av det, annars blir man ju tokig av uttråkning. Man måste liksom ha någonting att GÖRA när man tittar på sånt!

Hon är smart Karolina, det kommer att gå bra för henne i livet, det är jag övertygad om. Hoppas hon blir frisk från förkylningen snart så hon kan göra allt hon vill igen.

Ni är så DUKTIGA! Jag ska säga till Klas att "nu har minsann Annika och Peter rensat sin källare, när ska vi rensa vår". Inte för att jag tror att det hjälper, men man kan ju alltid prova : D

KRAM!

Mie said...

Visst är det härligt att röja ut en massa som man inte använder! Man känner sig så lättad efteråt:)
Skönhetstävlingar känns för mig väldigt amerikanskt o väldigt ovant o jag har aldrig tittat på ngn. Men det låter väldigt sunt att din dotter inte tar det på allvar för vem har egentligen rätt att bedöma ngn annans utseende?

anna of sweden said...

Å, vad härligt med rensning. Det mår man bra av. Och sedan kan man ju med gott samvete fylla på med lite nytt efteråt! Haha!

Miss America ... ja, det är vad det är ... ;)

Ha en bra dag!

Annika said...

Marianne:
Ja, man liksom bara måste göra en grej av det (om man nu ids se det). Sen ka nma sitta och garva och kommentera så mkt som helst.
:-)
JAPP, nu har vi börjat och nu har vi slängt, tom Peter blev helt galen nere i källaren och började ösa ur gamla lådor. SÅ himla skönt alltså!
LYCKA till med Klas!! Hoppas du "vinner".
Jag är förkyld nu också, K sover, men jag har lovar möta upp med en kompis och hennes barn o äta frukost med dem om ngn timme...
Det får gå...
Ja, visst är det bra att K själv kunde se igenom ytligheten. Jag menar, jag bitchar ju nog om det :-).
K är hjärntvättad :-)
KRAM!!!

Mie:
Helt rätt...vem har rätt att bedömma ngns utseende. Dessutom vrider det sig i mig medan dom visar upp sig i bikinis.
Nej, det är töntigt.
OCH här i US finns det massor med sådana tävlingar. Visst är det amerikanskt, att det är...
KRAM!!

Anna:
Det känns verkligen som om hela kroppen renas när man slänger o rensar ut...Ahhh...
Precis, Miss America is what it is...
Kramis!!

Anonymous said...

Jag kollade på klippet och det ser ut som om hon ska till att svimma! Snacka om glädjetårar!

Anonymous said...

Sis, visst är det befriande att rensa ut då och då!! Här hemma är det jag som får tjata på lite, H är mer av en samlare, "man vet aldrig när man kan behöva 30 st t-shirtar med fula tryck från 90-talet....".
Vad gulligt att Eli liknar Mario L, jag vet faktiskt vem han är även om jag kanske inte kan se nån större likhet, men å andra sidan kan jag inte se så stor likhet mellan dig och mig heller. Det är väl så när det blir riktigt "nära". Här hemma är vi numera skönt befriade från Frk Sverige-tävlingar, de gick ju på tv förr. Har faktiskt ingen aning om hur hon utses längre!! Men visst kan det vara kul att blaj-kolla på tv ibland, skönt att K har distans.
Miss U sis, älskar dig!!

Annika said...

Matilda:
Ja, det var en skön reaktion på ngt sätt. Om än väldigt typisk :-)

Sara:
Underbart att rensa ur. Jag vet att du är bra på det! Och precis, bort med gamla kläder...Vad i...Jag menar, BORT!! Har man inte använt ett plagg under två års tid så kommer man aldrig att använda det.
OCH som du säger, gamla t-shirts...jeans...BORT!!
PLUS att vi slängt så mkt annat...
Gaaah!! Blir tokig.
Blaj-tv ÄR kul...
K har distans men så är hon också så hjärntvättad av sin mor om allt som gäller skönhetstävlingar mm...
Precis, jag tycker det är skitbra att sve inte är med i tävlingen längre. Vet inte hur frk sverie väljs ut.
Kram, älskar och MISS U 2!!

Erica said...

Vad härligt att ha storrensat allt gammalt. Det blir en del... för förra sommaren (2007), rensade vi ut vinden hemma hos mamma och pappa. Det är en enplansvilla med förrådsutrymme på vinden över HELA huset + garaget. Det var alldeles fullt där, med saker ända från huset byggdes i början av 80-talet! Men den sommaren tog vi hem en STOR container och slängde massor med saker (det mesta var ändå bara skräp). Containern blev full, och det kändes riktigt bra när det var gjort :)

Håller med dig gällande skönhetstävlingar.
Speciellt angående skönhetstävlingar för barn. Bara jag hör om det så ryser jag. Det är så skrämmande att det ens finns! Speciellt de för barn som är så små att de inte ens vet vad som försegår...

Ha en fortsatt trevlig dag :)

Anonymous said...

Åh, vad skönt att få rensa ut! Och vad himla praktiskt att ha insamlingsorganisationer som hämtar upp grejerna man vill bli av med! =)

Jag håller också på att rensa nu, inför min flytt. Med tanke på att jag inte har bil, så skulle det verkligen ha varit praktiskt att kunna ställa ut saker för hämtning. Som det är nu smyger jag ut med "hushållssopor" varje gång jag går utanför dörren... =/

Krya på er! Här är det också förkylning med nysningar, rinnande näsa och ögon.

Taina said...

Rensning är bra. Både för kropp och själ. Kroppen får jobba för det blir ett himla bubbande av lådor upp och ner, fram och tillbaka, tippen, loppis (ganska kul faktiskt), välgörenhetsorganisationer osv. Själen då? Jo tänk när man vecklar ut gamla papperslappar från högstadiet med "hemlisar", plockar fram något skryngligt tygstycke, typ halsduk, som just "HAN" har hållit i, trasiga leksaker, som man envist har sparat för de kommer SÄKERT att bli värdefulla en dag osv. Det är så många minnen. Skön känsla på något sätt. Ro i kroppen. Men man måste gå vidare. Minnena finns ju ändå. Jag gjorde min JÄTTErensning hösten 2007 när jag flyttade hit till CT.
Kramelikram

Annika said...

Erica:
Vi har massor kvar...
Men vi har kommit en bra bit...
Precis, jag sa till Peter att vi borde ha en container också. Istället fick vi åka till tippen tre ggr.
Plus att vi kommer att ha massor som sopgubbarna får hömta upp imorrn.
Skönhetstävlingar är bara för mkt. men när det gäller barn då blir det otäckt.
Ha en jättefin dag!!

Mademoiselle J:
Jätteskönt att bli av med JUNKET!! BORT. Jag kommer inte att sakna en pryl.
Att flytta är ju jättebra! Då försvinner masssor som man inte ids ta med sig.
Haha, jag vet vad du menar när du skriver "smyger" ;-)
Tack, det är snuva för mig, bättre för K idag.

Taina:
NU är det nog bäst jag länkar upp dig så att jag lätt hittar till dig.
JA, jag kan förstå att en flytt sverige-USA verkligen får en att rensa. SÅ SKÖNT!!
Rensing är skönt för kropp och själ ja. Tom jag har svårt att slänga sådant som gamla brev...Nej, där går gränsen. Men visst gamla saker som en ggn betytt mkt kan man faktiskt göra sig av med om dom ligger längst ner i en källare.
Kram!!

Cecilia said...

Jag brukar tycka det är så roligt att rensa och göra mig av med grejer.Men här finns det inte så mycket att rensa.Ja det skulle vara ett och annat papper i så fall men annars har vi knappt nånting.Jag såg på nyheterna i morses då de visade från Miss tävlingen.Vet inte när jag såg en Fröken Sverige tävling sist,det var många många år sedan.Jag gick i samma skola på gymnasiet som en tjej som var med och hon kom bra till....har jag för mig.
Hoppas att Karolina kryar på sig snart.
Ha en trevlig måndag!
Kram!

Saltistjejen said...

Å vad sköööönt med rensning! Jag tycker att det är en helt fenomenal känsla när man rensat ur garderober och förråd! :-) Tyvärr är jag lite av en ekorre så jag samlar ätt på mig en massa "kanske-bra-att-ha-saker" hela tiden. Väldigt mycket av det jag sparar är dessutom sådant som har ett emotionellt värde för mig och sådant är det svårt att göra sig av med. Fast innan vi flyttade hit hade vi en storrensning av vårt källarförråd och det var så underbart. Jag slängde massor! Och en hel del var sådant som jag inte klarat av att slänga ett par år tidigare när jag skule rensa, men som nu legat tillräckligt länge att det kändes helt naturligt att göra sig av med dem. Jag tror att vissa saker ibland behöver ligga en viss tid innan jag kan slänga dem. Så att affektionsvärdet liksom "avdunstar". För det gör det för vissa tycper av saker.
Jobbigt med Karolinas förkylning men er hemmakväll framför TVn lät mysig! Jag har lite svårt för skönhetsävlingar. Har sett ngt Miss Universum ngngång för många år sedan men tycker de är rätt trista. Och det där med skönhetstävlingar för barn! Herregud!!!! HEMSKT tycer jag! Jag abra ÄLKSADE filmen "Little Miss Sunshine", på tal om detta. Men jag trodde att de liksom gjort själva tävlingsbiten lite tillspetsad, men sedan såg jag en dokumentär om just skönhetstävlingar för barn och insåg att det fasiken var värre IRL än vad det varit i filmen!!!!
Hoppas nu att ni får en bra vecka och att K blir frisk!
Kramar!!

Kerstin said...

Vilken insiktsfull tjej du har! Var stolt över henne. Ni verkar ju trots förkylning ha haft en mysig helg. :)
Hälsa Karolina att krya på sig.
Ha det gott.

Fröken Anki said...

Men jösses, hon fattar ju inte att det är sant. Jag förstår inte att vissa amerikanska tjejer alltid ska bli till sig så när de vinner eller upplever nåt fantastiskt. Och Miss America är verkligen ett sånt tillfälle! Men det är också kul att se, så vad roligt att ni gjorde en grej av det.Även om jag håller med om att det verkligen är rent blaj. Speciellt barn-skönhetstävlingar. Det gillar jag inte alls.

Rensa ur gillar jag också. Sååå skönt när det är klart och man blivit av med gammalt skräp. Tur att man måste flytta ibland för då blir det liksom en naturlig städning. ;)

Hoppas att Karolina mår bättre nu så att hon kan njuta ordentligt av sina lediga dagar. Ha en bra måndag ni också, och hoppas att det inte är lika kallt som här. Fast det klart - solen är ju framme då!
kram

lilla jag said...

Va skönt att rensa ut gamla grejer! Jag får lite ångest när jag tänker på alla grejer jag har hemma hos mina föräldrar hemma i Sverige...usch.. Här har jag inte hunnit samla på mig så jättemycket än, har ju bara bott här ett år. (Firar faktiskt 1 års-jubileum nästa vecka!)
På tal om skönhetstävlingar såg jag någon artikel i någon svensk nättidning för ett tag sedan om skönhetstävlingar för barn. Skrämmande!!!
Ha en fortsatt trevlig måndag och hoppas K kryar på sig!
Kramar,
Lilla jag

Petchie75 said...

Ha ha, undra vem som sov längst idag - Karolina, eller O och jag!?? Vi sov från kl 22 igårkväll till 12 idag! Men så hade vi "sömnskuld" från i fredagsnatt då vi bara sov 2 timmar innan avfärd... Nu är vi iaf på plats i Skåne och det är sååå härligt även om vädret inte är det bästa (igår DIMMIGT och fuktigt, idag bara grått).
Vad duktiga ni har varit med källarrensning, det är sådant som man verkligen borde ta itu med med jämna mellanrum - det känns ju så skönt efteråt!
Och skönhetstävlingar, tja som Marianne skrev om man gör något kul av det så är det minst lika kul som Melodifestivalen, Oscars utdelningen etc. Man får ju ta det med en hel del nypa salt men det kan vara en mysig tv-kväll med hela familjen.
Stor kram!

Elisabeth said...

Vad duktigt med källarrensning! Det ÄR verkligen befriande att bli av med en massa gammalt skräp, som ändå bara ligger där till ingen nytta och glädje. Ännu bättre att det är så smidigt att donera till olika organisationer. I Sverige är det ju inte alls lika smidigt. Visst finns det en hel del insamlingar och second hand-affärer som tar emot sådant man vill bli av med (och som fungerar att donera), men utan bil är det inte alltid helt lätt att få med sig "skräpet" till insamlingsstället. Mycket bättre att organisationerna åker runt och samlar in! (Eller, som där jag bodde förut, där fanns det ett bord där man kunde lägga sådant man ville bli av med, och så fick de andra i huset ta vad de ville. VÄLDIGT smidigt faktiskt, och sakerna kom till användning.)

Jemayá said...

Vad praktiskt att de kommer och hämtar hemifrån!! Önskar de hade ett sådant system här också, kanske man lite oftare skulle få röjt upp. Jag önskar jag hade lite mera tid och ett par händer till - det finns så mycket extra i detta hus ännu, fast jag redan fört bort en massa. Karolina är en smart liten flicka - fint att ni lät henne själv komma till sin insikt! kramar!

Tankevågor said...

Blir så glad när jag läser vad Karolina tycker om Miss-tävlingar. Hon är KLOK hon! :-)

Vad duktiga ni är som har rensat! Det är så otroligt skönt när man får iväg såna där lass. Det verkar vara jättebra ordnat med era organisationer som kommer och hämtar. För i ärlighetens namn tycker jag att det är bäst när saker kan komma till användning igen för någon annan som behöver dem.
Jag gillar tanken på recycling.

Men allt gammalt skräp är så skönt att göra sig av med.
Man vinner ju utrymme och plats i förråden när man rensar. :-)

KRAMAR

Annika said...

Cecilia:
Så skönt det låter att INTE ha ngt att rensa ur! Aaahh!!
I wish!!
Miss tävlingar kan man både ha och mista.
Snacka om blajigt, men ändå småkul.
Nu är det jag som är mer förkyld än K...
Oh well.
KRAM!!!

Saltis:
JA, det är verkligen en otroligt skön känsla!!
BORT med massor. Jag märkte att jag var rätt brutal i mitt slängande och sorterande.
Men så är det, jag tror det är som du säger; att om ngt legat länge så förlorar det sitt "värde".
Nu är det jag som ör förkyld, men det är inte så farligt. Inte ännu iallafall :-)
Skönhetstävlingart för vuxna kan väl gå an, men när det är barn blir det så äckligt osmakligt att det inte är sant. Hur är fldrana funtade??
Japp, verkligen ÄR värre än i Little Miss Sunshine, som var en BRA film. Jag har sett en hemsk dokumentär på HBO om barn och skönhetstävlingar. DET var riktigt otäckt.
kram!!

Kerstin:
Ja, det har jag nog :-)
Det är rätt kul att resonera med henne om detta.
Helgen var bra, men nu är det jag som är drabbad.
Ha en fin dag!!

Frk Anki:
Jamen eller hur?
Det fattar inte jag heller...Det finns mkt att säga om det. Just det där höga tonläget som så många amerikanskor använder.
Men hursom, de är kul att göra en grej av detta. Vi hade jättekul i lördags.
Rensa ur är en lisa för själen..bort, bort, bort! SÅ skönt!
Vi har snöfall här idag, ngra grader kallt. Men ingen snö som lägger sig. Det är för tunnsått bland flingorna.
Kram!!

Annika said...

Lilla Jag:
USCH ja, jag har också en massa grejjer kvar i Sverige. Jag brukar ta med mig ngt hit varje ggn jag varit hemma.
Snart 1 år för dig alltså. Tiden flyger iväg.
K är ganska OK idag, istället är det jag som har snuva...
Jaja..
Kram!!

Petra H:
ÅÅÅ, vad skönt att veta att du är på plats!!
KLART ni har sussat!! Härligt!
Vad mysigt det måste vara för ett vara hemma!!
du skriver väl snart på din blogg, antar jag.
Visst är det skönt att rensa ut.
OCH JA, det är så kul att göra en grej av jippon. Vi gjorde alltid, alltid jippo av melodifestivalen när jag bodde i sve. Det var ju skitkul!!
OCH samma sak gör vi här med Oscarsgalan.
Det är kul.
NJUUUT av att var hemma!! ÄT semlor :-)
KRAM!!!

Elisabeth:
DET är klart skönt att bli av med prylar. Renande för både kropp, själ och hus!
Visst är det BRA att dessa organisationer kommer och hämtar upp grejjerna. DET gillar jag. men jag gillar såsom det är hemma också, att man kan dumpa i återvinningslådor. SMART, som du säger!

Jemaya:
Visst är det BRA! Så borde det vara hemma också. Speciellt för er som bor på landet!
Jag förstår att du har rensat en del i ditt stora hus!
KRAM!!!

L-girl:
Ja, K har faktiskt rätt sunda åsikter ibland :-).

Donering är JÄTTEBRA!! DET tycker jag med! Gillar starkt, men mkt var bara skit. Gamla pussel där bitar fattas, trasiga leksaker, gamla fula kläder etc.

ja en utrensning är bra för bpåde hus och själ!!

KRAM!!

Desiree said...

Härligt Annika. Visst är det skönt att få något sådant gjort som att få rensa ut ordentligt. Det tycker jag alltid känns underbart då man fixat det. Jag gillar att få undan grejer. Toppen att det finns så många olika organisationer som man kan donera till och som dessutom kommer och hämtar saker gratis. Det ska jag ta till mig då det blir dax för oss med stor rensning så småningom då det närmar sig flyttdax. Hoppas att Karolina kryar på sig och känner sig piggare idag. Kanske bra att du inte kom iväg till DC om det var kallt och ruggigt väder. Här var det en riktigt trist dag igår med gråväder. Man var inte sugen på att göra något direkt. Så det blev en lugn söndag för oss.

Petchie75 said...

Ha ha, Annika kan du fatta att jag inte kom på vad man säger om "the Oscars" - så klart OscarsGALAN! Jaja, tur att jag är tillbaka i Sverige nu och kan öva svenskan lite ;-)

Lia said...

Hahaha, "barnsliga familjen". I så fall är vi nog släkt: här hemma hade vi chips, dricka, godis och allvarliga diskussioner då årets Victoria´s secret-show visades =)). Och det är tradition!!
Ja, städa och rensa är skönt. Känns som att man tappar några kilo av allt det som inte är positivt i livet. Och då blir det ju så mkt mer plats över för det som ÄR positivt och mysigt. KRAM, hoppas ni kryar på er och inte blir förkylda allihopa.

Evas blogg said...

Jag ska också börja rensa här hemma, bara jag blir piggare. Krya nu på er, klokt att vila tycker jag. Det gör jag också, framför TV:n.

Miss Marie said...

haha! ja, visst är det barnsligt kul med skönhetstävlingar?! att tjejerna orkar... stor eloge till dom! gillar hennes överdrivna reaktion när hon vinner, den har hon nog övat länge på framför spegeln! :D

Suzesan said...

Jag gjorde en sån utrensning i mellandagarna. jag är specialist på att samla på mig saker bra att ha. men vad f*n ska jag ha det till och NÄR ÄR DET BRA ATT HA*skrattar*
Men hennes min Miss Amerika är ju oslagbar och när hon inte får fram ett ord. Bra idé att ni gjorde ett litet familjippo av tävlingen. Jag kan tycka det är lite kul ibland att se såna tävlingar och skönhet...snygga klänningar.
MEN BARN!!!ICKE!
Jag såg det där en gång skönhetstävling för barn och som föräldrarna höll på med barnen. Jisses!
Jag läste nu om en "Miss" som dog. Hon fick en mördarbakterie. Först i händer och fötter och sen i kroppen. Otäckt. Läkarslarv!
Hoppas kvällen är bra.
Kram
Susanne

Anne said...

Jag gillar er lilla lek i samband med tv-kvällen, vad mysigt och roligt det låter. Jag kollade på klippet, hennes reaktion var verkligen nåt extra... Det känns som de stora känslorna och starka reaktionen är lite av ett bevis på hur himla stort och viktigt det är för deltagarna. Liv eller död antar jag, det går säkert inte helt sött till i sminkrummet...säkert stor konkurrens mellan tjejerna.
Vad bra att du "hjärntvättar" Karolina, det är helt rätt föräldraskap. Så skönt med en 12-åring som är så klok och genomskådat alla de här skönhetstävlingarna.
Så du har en systerson som liknar på Mario Lopez, kul! Mario leder ju skvaller/kändisprogrammet Extra som kommer varje kväll (om du kollat på det nån gång, jag ska erkänna det händer rätt ofta att jag gör det...).

Ni verkar ha haft lite liknande helg som vi, då det gäller det här med att rensa. Inte garage eller källare men likväl garderober inne i huset. Det är sååå skönt och befriande, som du säger att rensa ut lite dåliga energier.

Blää för att vara förkyld, läste i en av dina kommentarer att även du blivit förkyld nu. Hoppas ni båda snabbt är pigga och krya igen.
Kram!

Annika said...

Desiree:
Ja, det är hur bra som helst med organisationerna som hämtar prylarna. Gillar det skarpt.
Det får du använda dig av sen när ni drar hem igen.
Vädret var kallt i helgen, så nej...Inget DC.
Det är bättre med K nu, och jag mår inte heller så dåligt.
Kram!!

Petra H:
HAHA, du är rolig. NU f¨år du öva!!
Kram!!

Lia:
Ja, det är kul att göra jippon av grejjer. Jag tittade inte på VS-programmet, men jag har ALL förståelse spm du förstår.
DET är ett sant nöje, men ett slitigt, att rensa upp. Kanske inte processen, men efteråt. AAAHHH...fakitiskt det är som en bantingskur för själen.
KRAM!!

Eva:
Ja, jag vet att du inte heller mår så bra. Hoppas det är bättre nu. Sen får du också rensa i röran.
Ha det så bra!

Annika said...

Marie:
Ja, det ä onekligen lite kul att titta på om än fååånigt.
Visst, hon är rolig när hon vinner...


Suz;
Underbart att rensa i röran, precis som du gjorde i mellandagarna. Man mår ju så BRA!!!
Visst är det skönt med nonsensprogram ibland...lite lagom kul att skratta åt. OK med vuxna som vill tävla, mn när det gäller barn är det bara för sjukt!!
Jag läste om den där tjejen som dog...så läskigt.
Kram!!

Anne:
Det var kul!
Det är alltid kul att göra jippo av sånt.
Ja, Anne..undrar så hur det ser ut bakom scenen...Det är nog inte helt sött nej. vilken avundsjuka och konkurrens. Urk.
Sen det obligatoriska " I love you all"---JUST det---
Mario är söt, och det är Erik oxå, hihi!!
Jo'rå jag kollar gärna på skvallerprogram på tv.
Så ni rensade också---visst är det så himla befriande. Vi har slängt enormt mkt...
Och jag har mssor att donera.
KRAMAR!!
Ps, det känns bättre med min förkylning, jag brukar få sådant så lindrigt.

Millan said...

Vad trist for Karolina som var forkyld men skont anda att ha en helg att fixa och rensa pa. Vi gjorde nagot liknande kan man saga. Sakta med sakert gar vi igenom alla lador pa vinden och rensar undan sadant som i faktiskt inte anvander langre. Vi fick ocksa ihop nagra pasar att antingen slanga eller ge bort i helgen. Skont!! Det ar faktiskt ratt kul att rensa tycker jag... och man kanner sig rejalt duktig efterrat!
Visst kan det vara lite skoj med en Miss America tavaling. Sa lange man inte tar det pa allvar utan kan se det komiska i det hela sa kan detr faktiskt vara lite kul!! kram

Annika said...

Millan:
Ja, men nu är det nog bra med henne. OCH idag snöar det!! Tror det blir en dga ute i snön.
K har ledigt från skolan dessutom, plan-dag för lärarna.
Visst är det underbart att rensa ut- DET är det verkligen.
Renande.
Ja, visst, det kan vara kul att se en skönhetstävling när man gör ett helt jippo runt det hela!
Kram!