Sunday, August 02, 2009

Ombord på rg yksi

Hej alla kära läsare (om jag nu har några läsare kvar...). Befinner mig i Umea nu, eller rättare sagt i Holmsund. Peter och jag har varit i Ume över helgen. Nu är vi på väg mot Vasa igen. Båten måste vara norra Europas sämsta och tristaste båt, ms rg ett. Snacka om transportbat. Dessutom ruggigt dyr! Tvi vale. Nu har vi fyratimmar ombord innan vi åter är i Vasa. Ooooooo, vi har haft så kul i Ume!!!! Har fått mersmak på stan och vill tillbaks!!! Min bror med familj bor så mysigt, och så nära stan!!! En Vasterbottengard mitt i stan, kan man säga... Vi har cyklat längs Ume älv till Baggbole Herrgard!! Så himla fint!!! Igårkväll cyklade vi in till stan längs älven! Goda drinkar, god mat och så trevligt sällskap!!! Livet i Narpes lunkar på och vi har det bra och så trevligt!!! Skratten ekar över sundet då min familj är lite knapp, ska vara två prickar över knapp då'ra...
Vädret är nog ok, blandad konfekt...häromdagen badade jag ffg, 19 grader!! Vi har varit på Power Park i Alaharma en dag. Kul!!! Annars är det Narpes, Kristinestad och Kasko som gäller. Ja, Suzesan, Kasko ligger sgs i Narpes!!! Finlands minsta stad och så söt!!!! Nej, nu ska jag logga av från internet har från mobilen. Bloggblad frågade i en kommentar i föregående inlägg om jag har abstinens. Svaret är nej. Det känns helt rätt att vila från blogg och internet under dessa veckor! Men just nu njuter jag av att skriva! Tack för att ni läser och kollar in bloggen fast jag är så inaktiv. You are the best!!! Nej, nu åker vi över Kvarken med astrista RG Line...
Måste bara berätta att jag stötte ihop med en bloggare på vägen till Umea i fredags!!!! Det var Annika från Vasa och Robertsfors!!! Länk till henne finns till höger!!!! Så kul att stöta ihop med henne!! Jag kände igen Annikas barn från bloggen!! It is a small world!!! Onskar er alla allt gott until next time...

21 comments:

Anonymous said...

Haha, ja det var verkligen kul och överraskande att träffas på färjan!! :-D Håller helt och hållet med om att rg1 är en riktig skitbåt och hutlöst dyrt att åka med den. Annat var det på den gamla goda tiden när taxfreen ännu fanns.
Härligt att ni hade en så bra helg i Umeå!! Här har vi nu packat upp och installerat oss i vardagen igen. Flickorna är glada och nöjda över att återse kompisarna, och Lovisa slängde sej på cykeln och cyklade några varv runt gården genast när vi kom hem :-).
Ha en fortsatt skön semester i Närpes!!

Kerstin said...

Nämen har du varit här i Umeå nu? Tänk om vi hade kunnat träffas, det hade varit kul. Du verkar ju ha uppskattat stan så det kanske kommer fler tillfällen. ;)
Hoppas att ni får en riktigt fin semester i dina trakter.
Må så gott, Annika.
Kram

Elisabeth said...

Härligt att ni haft det bra i Umeå! Inte illa med 19 grader i vattnet heller - då börjar det bli badbart. (Till och med JAG badade förra söndagen. Inte illa. ;D).

Humlan said...

Den där båten klagar alla på, håller med Annika; Annat var det på den gamla goda tiden när taxfreen ännu fanns.
Tänk att man då åkte över bara för nöjes skull...

Ha det fortsatt skönt och njut av sommaren, varm eller inte!

KRAM

Anonymous said...

Dina läsare finns nog kvar!! Har själv struntat i den där skitbåten och har inga planer på att testa den. Synd att man tappat kontakten till Umeå och Skellefteå då Jakob Lines och Vasa Lines upphörde med trafiken, det var kul att åka över och shoppa, och svenska fjällen låg ju också inom räckhåll. Fortsätt njuta av sommaren! Också jag tog min första simtur i veckan som gick!

Kram från StrandMamman, med 7 lediga dagr kvar :)

Desiree said...

Hej Annika, kul att höra att du har det bra och njuter av sommaren och allt det goda. Jag tycker du gör helt rätt som tar paus från bloggen, det behövs också. Jag har nog aldrig varit i Ume, men nu blir jag sugen på att åka dit då du skriver så fint om det. Det finns nog många platser här i Sverige och norden som är väl värda ett besök. Fortsätt att njuta av dina veckor som är kvar. Jag ser fram emot att träffa dig då du åter är i Stockholm och ta en drink uppe i Skrapan.
Kram

Inger said...

Roligt att höra lite från dig. Jag hänger kvar och ser fram mot när du skriver igen. Förstår dock helt och fullt att du tar en paus.
Ha det fortsatt bäst!

Evas blogg said...

Umeå är en trevlig stad. Jag har bott där under 2 år. Ha en fortsatt fin sommar!

Lena said...

Roligt att höra av dig!

Suzesan said...

Kära Annika vad glad jag blir av att du har en bra semester.

Jahha så det är så det är. Finlands minsta stad och ligger sgs i Närpes:)

Kul att veta för jag vet så lite.

Åhh vad jobbigt att åka tråkig båt. Bra att du har det skönt på semestern och att ni hade det mysigt i UmeÅ.
Mina kusiner bor i Piteå och Luleå, vi träffas aldrig.
Ojdå vilken slump att springa på en bloggare så där såååkul. Världen är inte stor när det väl kommer till kritan.

Ha det så bra vila rejält nu vi finns kvar så klart.

Kram
/Susanne

Saltistjejen said...

Roligt att du skriver lite trots ditt uppehåll! Och ja Ume´är en underbar stad! Jag bodde ju där i ca 4 år när jag pluggade och tycker att det är en vacker och mysig stad. Kan sakna den ibland för nu var det ett par år sedan jag var där sist. Sedan vi flyttade hit tuill USa blir det ju inte rikigt rid att åka ngnannanstans i Sverige än just till min mamma i Stockholmstrakten och M´s familj i Skåne.
Men fortsätt nu att njuta!
Jag ser fram emot när du är tillbaks i bloggosfären igen, men fram tills dess hoppas jag att du tar vara på allt i Sverige och Finland!
KRAM!!

Anne said...

Vad kul att höra att du har det bara bra, låter som fullt upp och som om tiden bara flyger iväg. Hehe, jag läste faktiskt först knapp familj istället för knäpp...tog nån sekund där innan jag var med på noterna...
Oj, vilken slump att du råkade möta en bloggerska bara sådär. Ja, där ser man... Det är verkligen en liten värld. Det är väl inte så många veckor/dagar kvar u Närpes nu innan det blir Stockholm igen. Inte klokt vad fort det går. Fortsätt njuta och ha en härlig sommar.
Kram!

Marianne said...

Å så roligt att höra ifrån dig! Misstänkte nog att ni har det bra och att du inte alls behöver bloggarna just nu ; ) Vi andra saknar dig i alla fall och blir glada av hatt få ett livstecken.

Fortsätt nu ha det så där underbart bra som ni har det!
Stora kramar!

Tankevågor said...

Vad roligt att höra av dig igen! Så skönt att sommaren är bra och att du njuter av den!
Har också mer eller mindre blogg och datorpaus och det är sååå skönt faktiskt! :-)
Njuter av ölivet för fullt. Kramar i massor till dig.

Lullun said...

Kul att du sprang på Annika bara sådär! Ja, världen är ju liten. Vi (alltså den andra Annika och jag) har ju t.ex en gemensam åländsk bekant här i Grönland. :-)
Fortsat trevlig semester!

Erica said...

Hej!
Vad härligt ni verkar ha haft det :)
Och vad kul att ni varit över till Umeå. Ligger ju bara lite drygt 20 mil ifrån Piteå :)
Min familj var där i helgen och gick på Nolia-mässan (men tyvärr kunde jag inte följa med eftersom jag hade möten både måndag och tisdag).

Hoppas att du får det riktigt trevligt den tid som är kvar av sommaren :)

MVH /Erica

Ebba Christina said...

Hej alla. Fredagstemat "Show and tell" verkar så spännande. Att kommunicera med kvinnor över hela världen ser jag fram emot.
Jag har kommit med genom Marianne "På nya äventyr" och håller nu på att lägga upp er på min lista.
Min adress är http://minblogebbas.blogspot.com
väl mött i många diskussioner och må gott..../Ebba

Villa Nian said...

Tittar in här liote då och då och läser! Det låter som om du har det rätt underbart och det är bra att du kan ta bloggpaus i lugn och ro också!

Ebba Christina said...

Förlåt
http://minbloggebbas.blogspot.com
ska det vara…/C

Camilla said...

Hej,
Kul att läsa ett livstecken från dig. Men stressa inte utan njut nu verkligen av semestern. Men det ska bli kul att läsa alla dina inlägg när du är i full sving igen.
Den där färjan verkade verkligen inte vara någon höjdare. Men tänk vilken flax att springa på en annan bloggare! Världen är verkligen liten ibland.
Ha det gott
Kram

Hannele said...

Umeå är en jättetrevlig stad, sonen stortrivs.