Monday, July 05, 2010

At sea

Sitter ombord på ms Isabella. Just nu tänker jag på Anne. Vi ligger nämligen i Mariehamns hamn nu. Anne jag skickar lite mentala hälsningar från dig till öriket nu! Samma fascination varje gång man anländer denna hamnbassäng där färjorna ligger på rad då de ska lägga till. Farleden mellan Sverige, Åland och Finland är verkligen starkt trafikerad. Snart bär det iväg igen mot Åbo. Vackert, vackert väder!!!
Karolina och jag har det perfekta bordet här i cafeterian. Nu ska vi spela kort.
Hälsningar från Ålands Hav och från mig. Uppdaterar nog snart igen!

Day at sea!
Right now we are in Åland, a group of several, several islands between Sweden and Finland. The weather is beautiful. We are going to play cards now, and we will enjoy the view of the archipelago as well!
I'll update soon again!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Västra Skolgatan,Mariehamn,Finland

16 comments:

Taina said...

SÅ avundsjuk jag är då!!! Men enjoy! snart åker ju jag med till Suomiland, men inte med båt dock. Synd, för jag gillar verkligen att åka Finlandsbåten. Hälsa Pori bär ni åker förbi!

Kramar!!!

Humlan said...

Det börjar klarna upp här i stan nu också, det har varit en molnig dag hittills och jag undrade om du tog solen med dig när du for... ;-)

Kram!

L said...

Jag alskar du bildens fran Stockholm! Jag kan inte vanta for att see Finland! Ha kul med din slakt! Sa hej till Kasko for mig!

Elisabeth said...

Jag undrar som Humlan om du tog med dig solen på båten. ;) Nej, men allvarligt talat ser det verkligen härligt ut! När solen skiner och det inte blåser kan till och med en landkrabba som jag gilla det där med båtar.

Marianne said...

Men det fotot blev väl inte så illa? Jag klickade på det och det var helt okej då också.

Topp att ni har bästa bordet! Ha en SKÖN resa, nu är ni väl inne på sista etappen!

KRAMAR!

HeLena said...

Vilket båtväder!! Så perfekt!
Skärgården är så vacker, både Sveriges och Finlands.
KRAMAR

Katarina said...

Härligt båtväder ser ni ut att ha haft det! Jag har besökt Tammerfors två gånger de senaste året och tog vid ena tillfället båten över till Åbo. Jag gruvade mig eftersom det ibland är lite för mycket party ombord,,, men resan var toppenbra!

Ha de gott!

Anne said...

Underbart underbart Annika, tusen tack för tankarna och hälsningen. Vet ju SÅÅÅ väl hur det känns lägga till med färjan i hamnen, utsikten från din iphone-bild är en ack så välbekant och kär syn.
Vilket toppenväder och sommar det verkar vara, jag hoppas att det håller i sig och att ni får fem fantastiska veckor i skäristugan. Njut för fulla muggar!!!
Har varit ett sant nöje få ta del av dina Stockholmsbilder. Förstår det blir mindre i Närpes, men ser framemot mer bilder och text senare i sommar, om inte förr så när du är i USA igen och sammanfattar sommaren. Men dit är det långt, bara njut och ha det härligt. Nu börjar sommaren!!! KRAMAR

Keith said...

Steamy here the next few days. Enjoy your weather!

Desiree said...

Ser nice ut. Underbart att få komma ut på havet och känna den där underbara havsdoften. Kortspel är alltid kul.
Kramis!

Sporty Spice said...

Underbart! Själv sitter jag inne i AC:n och häckar. Vi ska få 37 grader varmt idag. Puh!

Millan said...

Ah vad harligt det later att ni snart (eller nu kanske?) ar i Narpes. Ha en toppensemester dar och njut!! Kram

Miss Marie said...

Det är så härligt att åka båt, särskilt på sommaren! Hoppas ni får det varmt o skönt!

Petchie75 said...

Vad härligt att vara på väg över Östersjön, ja nu är ni ju redan framme så klart i Finland och ert sommarparadis!!
Undra om jag någonsin kommer att åka Finlandsbåt i mitt liv? Pratade förra veckan med en italiensk fd kollega som berättat att tom han hade åkt båt mellan Sverige och Finland!
Ha nu ett riktigt härligt, klassiskt sommarlov!! Håller tummarna för fint väder, myggfritt och kanske någon regndag då ni kan sitta inne och kura och spela spel ;-)
Kram

Anna, Fair and True said...

Härligt! Och kortspel är ju också så kul!

Annika said...

Detta var i början av sommaren...
O, det känns så overkligt nu. Som om det var så länge sen...
Finlandsbåt är det alltid KUL att åka. Men på dasgen spenderar man en hel del pengar...
Spelat massor, massor med kort den här sommaren...
KRAAM!!!