Sunday, October 24, 2010

NU är de här!!!

Nu har de här!
Klockan 19 igårkväll kom familjen K-L ut till oss på Dulles Airport.
Då, efter att ha blivit omdirigerade i Stockholm. Istället för rutten Stockholm-New York-Washington, blev det istället Stockholm-Munchen-Washington DC!
De var så nöjda med det!!
Det tyckte att Lufthansa var toppen på alla sätt.
OCH, så skönt att flyga direkt till DC istället för att landa i NY först.
Så de kom, och de tittade på huset och alla mina dekorationer, vi åt pizza och drack vin och hade så roligt. Barnen hade så KUL också!!!
Isäng kom vi sent! Kanske vid 23:30.
Nu är det morgon och familjen är så tyst därnere i källaren.

Idag blir det DC!

Och jag var OPROFFSIG bloggare igår. Jag hade med kameran till Dulles, men då jag skulle plåta familjen då de kom ut så hade jag glömt minneskortet i datorn. Vilken klump!!
Idag ska kameran med, så imorrn blir det bilder...

13 comments:

Äventyret framtiden said...

Tänk ändå, så härligt det kan vara att läsa att någon annan också glömmer minneskortet. Jag gör det titt och tätt:) och missar fina bilder.
Ha det jättebra tillsammans med gästerna!

Kramar!

alegni said...

härligt! njut av samvaron och have a blast!
kramkram

Saltistjejen said...

Underbart!!
och du NJUT nu och tänk inte att du måste dokumentera allt på bloggen!! Jag förstår att du glömde minneskortet för jag gissar att dina tankar redan var PÅ flygplatsen hos dina älskade besökare när du stoppad ner kameran där hemma.... ;-)
kram!!

Elisabeth said...

Vad roligt med besök! Det är verkligen något speciellt med att möta vänner/familj på flygplatsen.

Minneskortet i datorn förresten? Kan man göra så med alla datorer/kameror? Det känns som att jag missat något viktigt, för jag för alltid över mina bilder med hjälp av sladd.

Desiree said...

Vad kul att de är här nu. Njuut och ha det riktigt bra tillsammans.
KRam!

Brysselkakan said...

Njut nu av ditt besök, tänk inte på oss läsare, vi överlever. Njut!

Ang minneskort:
Antingen har man "hål" för minneskort, det brukar stå med yttepyttesmå bokstäver vid "hålet" vilket kort som passar. Annars kan man oxå ha lös minneskortsläsare med sladd. Personligen tycker jag sladd funkar bra för annars måste du ju ta ur minneskortet istället. Men vid resor kan det ju vara skönt att slippa hålla reda på en sladd.

Malin said...

Härligt med besök!!! Ta det lugnt med bloggen och njut av besöket, vi finns kvar!!!
Kram

Anonymous said...

Ha det sa kul med ditt besök! Du är säkert en toppenguide! ;-) Instämmer med Saltistjejen...visst är det jätte kul att ta del av ditt liv, men du maste inte dokumentera allt ;-)
Kram
PS. Här ösregnar det!

Anonymous said...

Glömde skriva mitt namn igen ;-)
Kram, Lisa

Annika said...

Karin:
Ja, det är lätt hänt det där.
Mkt irri.
Jag ville ju föreviga deras ankomst...hmmppff...
Ja, nu är de här. Härligt.
Kram!

Ingela:
Ja. det ska vi!
Tack.
Kram!

Saltis:
Ja, så var det nog :-)
Kommer inte att skriva så mkt. Det blir mest bilder framöver ett tag nu.
Kram!!

Annika said...

Elisabeth:
Ja, så mysigt att hämta vänner och familj vid flyget. Jag älskar det!
Ja, jag tror man kan stoppa in minneskortet i samtliga nyare laptops.
Det finns ett uttag för dem på framsidan, eller sidan av din dator. Titta efter!!
SÅ smidigt.

Desiree:
TACK, det ska vi.
Kram!

Brysselkakan:
TACK!
Vi ska ha det så fint. Bilder blir det nog framöver, men inte så mkt text.
Ja, jag tror att minneskortsläsare finns på nästan alla laptops. Tycker det är smdigt.
Brukade ha en läsare för, men har slutat med det.
Nackdelen är att man ibland glömmer kortet i datorn...

Malin:
Ja, det är härligt med besök. Det blir nog en hel del bilder framöver, men inte så mkt text.
Kram!

Annika said...

Lisa:
Tack, ja det är härligt att ha dem här!
Kommer inte att skriva lika mkt som jg brukar. men bilder och lite text blir det nog.
Kram!

Anna, Fair and True said...

Jag var också oproffsig vid ett tillfälle i somras. Tog jättemånga fina foton på min kompis dotters dop med systemkameran tills jag upptäckte att jag glömt stoppa in minneskort. Som tur var hade jag med min lilla kameran också men då var ju ceremonin nästan slut :(