Sunday, June 05, 2011

Sommarfest

Igår eftermiddag/kväll hade svennegruppen, med män och barn, sommarfest. Det var Sara och Wendell som bjudit in.
Vi hade SÅ trevligt!!
SÅ MYSIGT!!
TACK Sara och Wendell!

Vädret var så perfekt det bara kunde vara, kanske 27 grader och minimal luftfuktighet. Alltså kunde vi vistas utomhus hela tiden.

Nu blir det något av en bildbomb med tillhörande bildtexter...


Sara dukade upp ett vackert sommarbord på decket!


Värdparet Sara och Wendell (med Jonathan och Magnus i bakgrunden).


Alla barn fick avnjuta pizza-picknick på gräsmattan.


Sara, Wendell och Rob



Magnus och Peter.


Efter smör, ost och sill blev det lekar i trädgården! Alla hade roligt, och alla stollade sig! Kärringstafett och en hel del annat.








Susanna i solnedgången.


Peter och jag.


OCH när mörkret föll åkte grillen fram och vi år en god middag i den varma sommarkvällen.







Just nu är det "bara baler och maskerader", i eftermiddag är det dags för nästa sommarfest på mina svärföräldrars deck. Krabbfest!
Det ser jag fram emot, det brukar vara så gott...

Ha en finfin sönsdag!!!

27 comments:

Elisabeth said...

Även hunden tycks uppskatta lekarna. ;D Roligt med så bra väder också. Idag har vi 25 grader här! Smått sensationellt!

bettankax said...

Det syns verkligen att det var en rolig och härlig fest!!:) Jättefina bilder som vanligt.
Antar du som bäst håller på att ladda om för nästa deckfest. Ha det så trevligt.
KRAMAR!!
Karolina är så söt och fin i sin klänning. Och jag säger bara...hennes hår:)

Annika said...

Elisabeth:
HAHA, ja det gjorde hon nog, vovven som heter Freja!
Vädret var perfekt. GLAD att ni har så fint väder!!!

Bettankax:
Ja, det var verkligen det.
TACK, vad kul att du gillade bilderna.
Ja, faktiskt, klockan 16 är det dags igen...
men det är vanlig måndag imorrn och det får bli lite lugnare i afton.
TACK, ja Karolinas hår är verkligen lockigt.
KRAM!!!

Anonymous said...

Vilken underbar fest ni fick! Man kan nästan tro att ni är i Sverige om man inte ser husen.
Här uppe i norra Svea har vi fint väder efter en massa blåst så det är nog många grillar som tänds snart.
Hoppas att värmen håller i sig men att ev oväder håller sig borta för oss alla.
Kram!

Anonymous said...

Bilder säger ju mer än tusen ord! Härlig fest detta var, bilderna osar av vänskap och kärlek och mys. Visst är det viktigt med sådana kvällar när alla kan samlas och ha det bra!
Kramar, Mimmi

Annika said...

Jess:
Ja. det var kul!
Kan se nog så svenskt ut, men de amerikanska husen skvallrar om att så icke är fallet.
Vår värme är nog här för att stanna säsongen ut, men jag vet att det är mkt skörare hemmavid.
KRAMAR!!!

MimmI:
Bilder säger absolut mer än tusen ord!
Dessa talar sitt tydliga språk.
Visst är det kul med såna kvällar.
KRAM!!!

Anonymous said...

Vad fin du var Annika! Gillar verkligen klänningen! Somrig & härliga färger!
Sara & Wendell har en fin ganska stor trädgard ser det ut som ;-) perfekt för lek & spex haha! Trevligt med sommarpartyn när det är lagom varmt ute!
Kramar, Lisa

Anonymous said...

Maste ocksa fraga vad det är för fint nagellack du har...vilken färg?
Kramar, Lisa

olgakatt said...

Jag tror svennarna vet hur man roar sig, minsann! Snacka om etnisk fest, haha! Det ser urmysigt ut!

Bloggblad said...

Ser himla trevligt ut! Här är bara en lärarfest i sikte, men det är så mycket annat så jag är rätt nöjd med en festfattig period. Längtar bara efter att vila ifatt den här tuffa våren.

Äventyret framtiden said...

Ser ut som en svensk/nordisk midsommarfest, med lekar och trevligt sällskap.
Härligt att ni träffas på det där sättet, alla svennar!:)

emelie said...

Såå mysigt!! Så det bor en del svenskar i DC området?
Nu måste jag tjata om att ta fram grillen imorron ;)

Saltistjejen said...

Å vad mysigt och roligt!!!!!
Underbart att vädret var så bra också!
KRAM!

Linnéa i Alabama said...

Vad det ser mysigt ut. Jag gillar din klänning Annika!

Desiree said...

Vilken underbar kväll och sommarfest. Helt perfekt. Himla kul att anordna lite lekar också. Jag tycker om kortet på dig och Peter. Jättefint.
Ha det gott och jag håller tummarna för att det fina vädret fortsätter här så att du får riktigt bra då du kommer till Sverige och Finland.
KRaaam!

Magdalena and Co in US said...

Ja det ser verkligen "svenskt" ut. Jag förstår att du trivs i Reston men så mycket vänner. Härligt! La också märke till den flygande hunden, ha ha. Många kramar

Annika said...

Lisa;
TACK!!!
Den där klänningen kommer från Old Navy och den är käpt i fjol.
Kostade mig inte många dollar, kan kan jag säga.
Men jag gillar den också!
Så jag blir extra glad över att du gillar den!
ja, de har en finfin trädgård som gjord för olika lekar.
Ah, tack igen...
Nagellacket är OPI, färgen heter Under My Trenchcoat.
Kram!!

Olgakatt:
Jajamen!!
Och här var det då svenska tjejer, en svensk man och resten amerikanska killar. Funkar så bra!!
OCh roligt hae vi!

Bloggblad:
Det var kul!
Förstår att du hett längtar efter lovet!!
jag vet ju att det varit en vår då mkt hänt!

Annika said...

Karin:
Ja, visst gör det!!
Trevligt var det och nordisk var festen.
Kram!!

Emelie:
Tack, det var kul!
Jo, det bor en hel del svenskar i DC-området.
Fram med grillen :-)
Kram!

Saltis:
DU hade gillat det!!
Perfekt väder!!
Kram!!!

Annika said...

Linnea:
TACK; det var så trevligt. OCH vAad roligt att du gillar min klänning, tackar!!

Desiree:
TACK, det var verkligen roligt!
Bra väder och lite lekar och sen bara det att kunna sitta ute utan att svettas ihjäl!
TACK; vad kul att du gillar bilden av Peter o mig.Vi ska hoppas att vädert därhemma blir superbra i sommar!!
Kram!!

Magdalena:
Ja, visst gör det!!
Detta var inte i Reston utan i Ashburn, men nära nog ändå ;-)
Den flygande hunden ja :-)
Kram!!

Anonymous said...

Tänkte mig nästan att det var O.P.I. Själv använder jag just nu Don't Feed The Hand Models. Love it!
Kramar, Lisa

Annika said...

Lisa:
You're good!!
You're real good!!!
jag gillar verkligen OPI!!
Kram!

Miss Marie said...

Härligt!

Och jösses vad snygga ni är!

Annika said...

Marie:
TACK vad DU är GULLIG!!!!!

Petchie75 said...

Mmm, de där kvällsbilderna är helt underbara! Det finns inget mysigare än att sitta ute en sommarkväll i stearinljusens sken... Suck, jag är redan stressad över att bara ha 9 dagar kvar i Skåne i sommar :-(
Kram

Annika said...

Petra:
Ja, det var så mysigt, och perfekt väder!!
Åh, jag fattar att du känner lätt stress över att tiden rinner iväg. Blir det mer Skåne i sommar?
NJUT!!!
Kram!!

Charlie sa ... said...

Oj, missade det här inlägget. Annika, du kanske inte läser det här men jag måste få skriva och säga vilka härliga bilder, det syns hur trevligt ni har det.
Vilka sköna svennar du har omkring dig!

Och du, snygging. Underbar klänning. Anthro?

Kram!!

Annika said...

Lotta:
TACK, ser ju detta sent omsider jag också!!!
Ja, vi hade så trevligt och vädret var så perfekt!
Det är roligt med alla svennar häromkring.
TACK, Lotta...
Klänningen är fr Old Navy :-)
Kostade inte mer än 20 dollar :-))))
Köpte den i fjol!!!
KRAMAR!!!!