Sunday, February 19, 2012

Lördagskväll

Peter och jag drog till Reston Town Center igårkväll för att fira en lite försenad V-dag. Eller rättare sagt, vi skulle äta V-dagsmiddag.
Karolina var upptagen på sitt håll.
Hon var på ett Sweet-16 Rave Party. Alltså, när jag hörde att det var "rave" som var tema för festen tänkte jag genast på droger. DET gjorde Peter också.
Men, tydligen betyder det att de alla skulle ha vitt på sig så att de skulle kunna synas extra bra i det ultravioletta ljuset på dansgolvet.
OCH, eftersom födelsedagsbarnet själv hade festen på sin balettskola med både föräldrar och balettlärare närvarande kunde vi vara lugna.
Karolina bara suckade över oss; Vaddå, det fattar väl alla att RAVE inte har med droger att göra, lär ni galna??...DET är ju bara en ljusssättning, men ååå...
Kl 23:20 var hon hemma igen och de hade haft såååå kul då de dansade.
Ikväll är det dags för Sweet-16 nummer två. Bara fester och maskerader för somliga...

Peter och jag då? Jo, vi åt en sådan god middag. Bilderna är tagna med ajfånen.
Det är lite lättare att ta bilder med den än med systemisen då man är på restaurang.
Inte för att bilderna blir lika bra, men de får--helt enkelt---duga.





Vi gillar verkligen restaurangen Passion Fish.






Den här salladen var såååå god! Jag vet att bilden inte gör den rättvisa. Det var en klyfta isbergssallad med gouda ost och varm bacondressing. SÅ sanslöst gott!



Min varmrätt, en fisk och skaldjursgryta som var helt OK (inte supergod, tyvärr).



Peters pilgrimsmusslor var desto godare...



En snabbtitt i fönstret på Anthropologie






Vi avslutade kvällen på en vinbar.





Peter tog en häxlik spökbild av mig därinne.
Jag tycker att jag är ganska lik galningen Ka**tr-in Zy-to-***-mier-***--ska...Mohohahaha!!








Idag är det lugn söndag.
Det är helg imorgon, och ledigt från skolan, President's Day.
SKÖNT!
Ett visst snörykte går också, men jag tror inte att vi kommer att få se många flingor.

Ha en fin söndag!!

21 comments:

eastcoastmom said...

Mycket bra bilder! Det är ju mest kompositionen av bilderna som avgör om det är en bra bild eller inte, om fotografen är bra så blir fotot bra!

Annika said...

Eastcoast.
Jamen tack!
Visst är komposition a och o, och då får det bli lite grynigt och dant.
Det kan inte hjälpas.
TACK AM!!!

Äventyret framtiden said...

Ååååå, är ni galna, ni föräldrar!:)
Känns igen så till den minsta grad. Självklart reagerar man som ni, helt sunt,självklart reagerar K. som hon gör, för föräldrar begriiiiiper ju inte ett jota.

Allt ser så gott ut att jag blir hungrig och kommer på att det är dags att laga till någonting gott åt oss. Jag lagar alltid mat när Uffe översätter.

Häxlik? Näpp! Du är hur söt som helst. Okay då, en söt häxa!:)

kramar!

bettankax said...

Salladen både ser och låter HUR god som helst. Och visst är det (nästan?) en Annikakofta jag ser i fönstret;)
Blir påmind om att under delar av Lindisens tonår fattade/förstod jag visst inte heller så mycket. Eller hur det nu var...??;)
Ha en fin söndag.
KRAMAR!!

Tankevågor said...

Men hallå!! Kunde du inte ha knäppt 10 bilder till på Anthropologies fönster!? ;-)
Ja, du vet ju hur avis jag är på er som har den affären. Måste nog till London snart, där ligger den närmaste jag kan komma till.

Den där salladen lät god...undrar just vad de hade i den varma bacondressingen?

Nu ska jag baka kardemummabullar.

Ha en skön fortsättning på helgen!

Kram
Lisbeth

Saltistjejen said...

Vilken mysig kväll!! Men jag förstår Karolina. Min mamma gjorde ngt likannde när jag var tonåring och jag tyckte hon var såååååå knasig och heeelt galen som trodde saker som inte ens fanns i "min värld" då, ;-) Men nu som förälder och gammal haha, så förstår jag er också! :-) Det är lätt att oroa sig.
Kul att de hade kul iallafall och ni fick ju en supermysig kväll tillsammans. Maten såg himla god ut och stället verkade jättemysigt. Vinbar är alltid lite extra tycker jag. Det går vi sällan på. Och du häxa o häxa....?
Snö väntar vi också på, men hittills har morgonen bara bjudit på sol och blå himmel...
KRAM!!

Lisa said...

Mysigt ni hade det! Maten ser jätte god ut! Kul att ni gick till en vinbar efterat. Kanske ganska bra att Karolina är ute & roar sig, sa ni kan fa lite vuxentid pa tu man hand ;-) Ska komma snö här med men än är det lite för varmt.
Kramar, Lisa
PS. Tänk att det tog sadan lang tid för mig att begripa att jag inte behöver klicka anonymous när jag kommenterar!

Anonymous said...

Då var vi nästan vägg i vägg i går kväll! Vi åt middag på Mon Ami Gabi. Som vanligt tycker jag att förrätterna alltid är godast. Ja din sallad ser verkligen god ut. Älskar allt med bacon.

SB

Sahra said...

Men hur gott lät det inte med varm bacondressing. Ja hela anrättningen. My oh my. Så mysigt ni verkar haft det. Viktigt att gå ut och mysa lite på tu man hand ibland. Så dottern är ett riktigt partyanimal hon. Det är rätt. Jag skulle nog också ha kopplat ihop rave med eh droger. Extacy tex. Men det var kanske på 90-talet det. Så skönt då. Att det gick städat till. Snart ny vecka. Ciao

Fourmum said...

Vilken trevlig kväll ni hade :) Bra att kunna kombinera utekvällarna fast det är på olika håll :) Kram!

Charlie sa ... said...

Mmm så gott ni ätit! Gillar konceptet att sluta med en vinbar....läckert! Skön kväll helt enkelt. Älskar att få äta och dricka gott, bara köra på.

Tycker precis som Eastcoast, det är kombon text, komposition och känsla som gör helheten inte bara att det tekniskt är perfekta bilder. Dina är njutninsfulla!

Kramar!!

Desiree said...

Din skaldjursgryta såg fantastiskt god ut. Det fanns mycket på menyn som kändes lockande. Flera fiskar där som jag aldrig provat innan som wild rockfish och branzino. Perfekt avslut med vinbaren också. Vi lyxade också till det igår och åt hälleflundra. Valde rött vin till detta istället för vitt. Dels tycker jag att rött vin är godare under vintern och dels märkte vi försent att vi inte hade något vitt vin hemma. De här bilderna blev ju väldigt bra för att vara tagna med iphonen. Det är nästan så att man har svårt att gissa om det är iphone eller riktig kamera. Gillade klänningen i skyltfönstret på Antrophologie.
Ha en skön fortsatt helg eftersom ni har långhelg.
Kram!

Sara said...

Åh sis, VILL ha koftan från Anthro, den ser så snygg ut! För att inte snacka om deras inredning, man kanske skulle höra sig för om sverigerättigheterna...
Lite småläskig bild faktiskt, du liknar Carmela Soprano där:). Kul för K med en massa roliga fester, puss, kram och älskar!

Elisabeth said...

Hoppas att snöryktet visade sig vara sanning så att du fick se lite (eller mycket ;)) snö!

Annika said...

Karin:
HAHA, ja så är det ju, och så kommer det väl alltid att vara. VI fldrar fattar noll :-)
Ja, maten igår var så god.
Mmm...
Hoppas du lagade till ngt riktigt gott till dig och Uffe.
OCH tack för att du tycker häxan är söt.
Kram!!

Bettankax:
Den var faktiskt godast på hela kvällen :-)
MUMS!!
Ja, det där skulle kunna vara en Annika-kofta. DU känner mig BRA!!!
Jo, det är nog klassiskt det där med fldrar vs tonåringar :-)
Hoppas din dag varit fin.
kram!

Lisbeth:
HAHA, ja det borde jag ju ha gjort, hehe...
nu snart dags för dig att ta en liten tripp till London :-)
Den varma dressingen hade också lök i sig, och bacon. Ruggigt GOD!!
MUMS för dina BULLAR!!
Kramar!!

Annika said...

Saltis:
Jättemysig kväll.
HAHA, så SANT!!
Som fldrer oroar man sig alltid.
SOM du vet :-)
OCH värre blir det.
Ja, K tycker vi är väääldigt töntiga, ska du veta, fniss...
Vinbarer är himla mysiga.
Ingen snö här idag, men mulet.
JO, jag tycker jag ser häxig ut där ;-)
KRAMAR!!!!


Lisa:
VI hade en så fin kväll!
OCH Karolina också!
Så det är skönt att veta att hon var i säkert förvar på en balettskola där man ordnade rave-party, haha!!
Vinbarer är så mysiga.
Lisa, nu vet du hur man slipper kommentera anonymt :-)
Stora kramar!!!

Susanna:
Nej, men vad syyynd att vi inte stötte ihop!
Vi gick till vinbaren sen, trevligt plejs!
Ja, förrätterna är alltid godast nästan, muuums!!!!

Annika said...

Sahra:
Ja, en verkligt fin kväll med god mat.
Salladen var bäst :)
Borde tagit det Peter åt :-)
Ja, min flicka är ett partydjur. Nu ska hon starx iväg på nästa Sweet 16, bara partyn!
Ja, visst tror man att rave har med droger att göra. DET hade det ju faktiskt på vår tid...
men numera är vi gammalmodiga som TROR en sådan DUM sak, haha!!
KRAM""

Fourmom:
En jättefin kväll.
OCH bra att den funkade på två håll.
Hoppas att du hade det toppen också!
KRAMAR!!

Lotta_
Ja, en jättefin kväll.
OCH jag gillar också att bara köra på och go with the flow.
Vinbarer gillar jag skarpt.
OCH tack för bildberöm. DU som själv tar de finaste bilderna med din lur.
Vad glad jag blir. TACK!!!!
Gull-Lotta!!
Kram!!

Annika said...

Desiree:
Ja, Passion Fish har så mkt gott.
min gryta var god, men jag blev lite besviken på den iaf.
Nästa ggn ska jag ta ngt totalt annorlunda.
Men de har bara goda rätter där. MUMS!!
jag dricker nästan alltid rött vin, även till fisk. SÅ gott!
OCH det funkar, tycker jag.
Hälleflundra är så himla gott!!
MUMS!!
Nu blev jag sugen på det!
Ja, ibland är det himla smidigt med ajfånen då man ska plåta.
Det medger jag. KUL att du gillade bilderna.
Kramar i massor!

Sara:
DU får komma hit snart!!!
KOM hit nu, hela gänget!
Ja, Anthro har såå mkt fint!
Ah Carmela, tycker du det?
Kanske det.
Tycker också bilden är lite läskig...
K är verkligen busy nu.
Kram!!

Elisabeth:
Nej, det verkar inte bli ett dugg :-(

Anne-Marie said...

Vilken härlig kväll ni verkar ha haft. Maten såg hur god ut som helst. Ajfånen tar förvånansvärt bra bilder tycker jag. Häxa, nja. Litet finurlig kanske. ;) Kramar!

Anonymous said...

Den där salladen lät god,
baconnörd som jag är!!
Visst är det härligt när man ständigt blir satt på plats av sina tonåringar!! :-) :-)
Kramar från Anette!!!!

Annika said...

AM:
Så trevlig.
God mat och allt det där.
Ja, den tar bra bilder och är ett bra komplement.
Häxa? JOdå :-)
Kram!!

Anette:
Salladen var så GOD! Godast på hela kvällen :-)
HAHA, ja det är verkligen KUL att bli satt på plats. FNISS!!
Kramar!!