Sunday, March 18, 2012

Inne i stan...

...finns det mer än bara körsbärsträd.
Peter och jag kom in till staden vid 9:30 igår.
Vädret var verkligen så perfekt som det bara kan vara. Jag skulle tippa på att det var runt 24 grader. Mycket skönt.

Jag tänkte att jag skulle visa er lite bilder från stan. MEN den stora körsbärsbomben tar vi imorrn!

















Constitution Avenue helt avstängd för trafik! En ovanlig syn. Ett maraton ägde rum inne i DC i går (the rock'n roll marathon), därav den avstängda trafiken.











Franklin D Roosevelt Memorial.
Eleonor Roosevelt, en stark presidentsfru.



Martin Luther King Memorial.























Det var den bildbomben det!
Imorrn blir det en till.

Söndag, och lite mulet ute.

Ha en finfin dag!

25 comments:

Anonymous said...

Många fina bilder Annika! Verkligen jättefina! Det är en härlig tid på året. Men så här tidig vår har vi väl aldrig haft?

SB

Lisa said...

Kul med DC bildbomb. Och vad jag längtar dit! Härligt med var och varma temperaturer. Fast det är ganska tidigt...vi hade 22 grader igar. Det är jätte torrt. Har inte regnat pa flera veckor!
Kramar, Lisa

Annika said...

Susanna:
TUSEN tack för igår!
SÅ trevligt!
Nej, detta är den tidigaste vår jag kan minnas. Otroligt skumt, egentligen.

Lisa:
Japp, det var bildbomb nummer 1 :-)
DC på våren är så fint! Verkligen!
Vi har okså SÅÅÅÅ torrt, marken är helt sprucken på sina ställen.
Tidig vår hos er också!
Kram!

Erica Pettersson said...

Jättefin bildbomb! Ser verkligen fram emot nästa också :D
Det ser ut att ha varit en riktigt trevlig dag. Jag vill också ha vår och snöfritt :)

Speciellt gillar jag bilderna med blommorna i alla möjliga färger! Jag älskar just starka färger i en bild :D

Som sagt; ser fram emot bildbomben imorgon :D
MVH /Erica

Charlie sa ... said...

Åååååå!!!

DC. I love it!! Gud så find bilder Annika. Tack för att du tog dig tid att fota.

Jag skulle kunna ha åkt nu i veckan, men då jag åker på fredag har jag valt att stanna på jobbet. Det är Advocacy Day och flera av mina kollegor ska till stan.

Ha en fin söndag! Här är det sen frukost, så skönt

Kram!!

Annika said...

Åh, det ser så varmt och skönt ut! Jag längtar sååå till våren!
Kram!

Annika said...

Erica:
TACK!!
Ja, den där planteringen var SÅÅ vacker i alla möjliga sprakande färger!
Imorrn blir det bildbomb igen!
Ha det så gott!

Lotta:
Tusen tack vad glad jag blir!!
Ja, det är ju så kul att plåta! OCH att den lägga ut det här!
Förstår att du inte kommer till DC eftersom du snart åker hem.
Ha en superfin söndag!!
Kramar!!

Annika:
TACK!!
Ja, det är en fin tid nu. Men håll ut!! SNART snart kommer den till er också!
Kram

Äventyret framtiden said...

Hah, så hann jag dit också idag tack vare dig. Härligt Annika! Tack för det!

kramar!

Anonymous said...

Jag gillar verkligen dina bildbomber!=)Det känns som att man strosar omkring i DC.
Är det hyacinter på dina blomfoton?

Annika said...

Karin:
:-)
DET gjorde du!
OCH stort tack själv.
KRAMAR!!

Penny:
TACK!! Gissa om jag blir glad!
Japp, det är hyacinter. SÅ vackra de var där de stod!!
Kram!

Katarina said...

Många fina bilder,, diset gör att det ändå känns lite kyligt på flera bilder,, men så kommer blommorna.. Kram

bettankax said...

Älskar bildbomb! Jättefina bilder. Utflykter är kul:)...och så har du lovat bildbombsmåndag:)
KRAMAR!!

Malde said...

Härlig bildbomb du bjuder på, Annika! Tack!

Rock'n roll Marathon, är det något speciellt med det?

Channal said...

Sommarvärme och vårblommor! Tack för alla fina bilder du bjuder på! Härligt... kul att få se lite av DC!
Du ska ha en skön söndagkväll! Kram... Anna

Musikanta said...

Underbara bilder - blir så avundsjuk...
Kramar från Ingrid

GlamPuss said...

Hej! Hittade din blogg pa Bloggportalen. Jag bor ocksa i Reston! Gud vad varlden ar liten ibland haha!

Jattefina bilder!

Kram Elina

Anne-Marie said...

Nu blir jag avis Annika! Jag lade ut bilder idag på snö och hagel. Otroligt vilka temperaturskillnader det är just nu i USA.
Minns inte mycket av DC (min pappa och jag var där 1986) men det ser härligt ut med alla vårblommor.
Litet skillnad mot Weed - på många sätt. ;) Kramar!!

Tankevågor said...

Härlig bildbomb med vårbilder Annika! Vilken vårkänsla man fick här. Nu väntar jag på nästa bildbomb...ser fram emot allt det vackra som du brukar bjuda på när alla era körsbärsträd blommar. :-)

KRAM!

Desiree said...

Underbara bilder. Vilket härligt väder. Så vackert med mixen av hyacinter och påskliljor som växer ihop. Vilken skön dag ni fick.
Kram!

Annika said...

Katta:
TACK!
Didigt var det, men inte kyligt.
Blommorna så vackra!!!
Kramar!

Bettankax:
TACK!! Vad roligt att du gör det eftersom det ligger en till ute nu. :-)
Utflykter är jättekul.
Stora kramar!!

Malde:
TACKAR!
KUL att du tycker det.
Marathonet är en av många marathon i DC. Det här hade temat rock'n roll. så mkt mer än så vet jag inte :-)
Kram!

Annika said...

Channal:
TACK!!
Ja, det var en sådan fin dag!
Bjuder gärna på DC-bilder.
OCH nu är det måndag igen.
Stora kramar!

Ingrid:
TACK!!
Snart har ni ert ljuva ni också.
Kram!

Elina:
Hej och välkommen!!
KUL med en bloggande Restonit!
Kul att du gillade bilderna.
Välkommen tillbaka!
Kram!

Annika said...

A-M:
Ja, det är verkligen som natt och dag mellan öst och västkust nu.
Men, eer vår kommer ju. Det är bara här som den är så galet tidig.
Aldrig ngnsin har våren varit då här tidig förr.
Ja, DC är en fin stad.
Du for komma tillbaka :-)
Kramar!

Lisbeth:
TACK!!
ja, det r verkligen vår här nu.
OCH aldrig förr har det väl varit så tidigt som nu.
NU ligger nästa bildbomb ute,och det är så roligt att visa er det jag ser.
Stora kramar!!

Desiree:
TACK!!!
Ja, jag blev också alldeles tagen av den där rabatten!!
Så vacker tyckte jag den var.
Vi fick verkligen en skön dag i stan.
KRAMAR!!

Saltistjejen said...

Å nu fick jag lite längtan tillbaks till DC!! :-)
Det är så fint och RENT och PRYDLIGT hos er där! :-) Till skillnad från myllret och bullret och kaoset här. ;-) Fast visst, jag älskar ju det med....!Vad fint att man satt kvistar av körsbärsblom i händerna på Eleonor Roosevelt statyn! :-)
Underbar dag hade ni!
Kram!!

Camilla said...

Så kul att se bilder inifrån "stan". Verkar vara en blandning av gamla och nya byggnader. Det tilltalar mig:)

Kram

Annika said...

Saltis:
Visst är det skillnad mellan DC och NYC.
Här är det pampigt, hos er coolt.
Just runt the mall i DC är det väl som allra mest tillrättalagt sas.
Visst var det gulligt med kvistarna i Eleonors händer.
DET tyckte jag också!
Kramar!!

Camilla:
TACK!
Ja, DC är en trevlig stad. Du får komma hit nästa ggn!
Kram!