Sunday, March 11, 2012

Lördagsbilder

Vad var det då vi skulle göra igår?
Hmmm....


KAN detta vara en ledtråd?




Pass och Social Security ett måste vid detta tillfälle...VAD kan det vara?




Lång, lång kö. Vi kom vid 9-tiden, stället öppnade 10. Kön ringlade, men jag kunde sitta på en liten avsats och dingla med benen...



När man väl kommit in och fått rätt nummerlapp ser det ut då här där man väntar....




PRECIS, rätt gissat bla Lisa!!! Vi var på DMV (department of Motor Vehicles)! Karolina tog sitt teoriprov och synprov! NU får hon börja övningsköra! HJÄLP!! I höst får hon ta körkort! NU är det gjort, och nu kan vi "köra hårt"! Overklig känsla då hon stod och tog sitt prov vid datorn. Jag fick inte fotografera...




Karolina ville fira med en stor bit cheesecake inne på The Cheesecake Factory!



OCH så fick hon shoppa loss lite. Det här är inne på en av favoritaffärerna, Hollister.


PÅ kvällen var vi på en av mina favoritrestauranger...
The Melting Pot...





Karolinas naglar, med beachtema!



Det här köttet ska sedan kokas i fonduen. GOTT! PÅ The Melting Pot äter vi alltid fyra-rätters; ostfondue, sallad, köttfondue och sedan efterrättsfondue! Att äta sig igenom detta tar nästan tre timmar. Gillar!!!









Efterrätten!








OCH sen tumlade vi hem. Mätta och belåtna.

Inatt gick vi över till TRAMSET SOMMARTID!! SÅ nu ligger vi fem timmar efter er i Sverige, och sex timmar efter er i Finland, i ett par veckor.

Ha en BRA söndag!!!

28 comments:

Lisa said...

Yeah...vad kul att jag gissade rätt! Det ÄR stort, verkligen!!! Kul att teorin är avklarad. Förstar att du känner dig nervös nu när Karolina far börja övningsköra, men det kommer att ga jätte bra ska du se. Karolina verkar vara en mkt klok & förstandig ung dam ;-) Nyfiken...who's the guy in the picture? Vilken jätte god middag. Kul med ost-, kött- OCH efterrättsfondue. Förstar att det tar tid att äta allt...hehe!
Ja, visst är det onödigt med sommartid?!
Enjoy your Sunday!
Huggies, Lisa

Annika said...

Lisa:
HELT rätt!
Tyckte det var så kul då jag läste din kommentar igår!
NU ska det så övningsköras, både med OSS och på skolans bilskola.
Stort!!!


Ah, det är ju vår kompis Keith som är som en farbror till Karolina! En riktigt god vän till oss alla.
Maten så god!
DET tar tid att äta sig igenom alla rätter, gott!!

Ja, sommartid är verkligen ONÖDIGT!!!

KRAMAR!!!

meerle said...

Stort grattis till Karolina! :) Och den där cheesecaken ser väldigt, väldigt god ut!

Annika said...

Meerle:
TACK!!!!
Ja, det var den nog också. Smakade inte :-)

Vform said...

Det börjar nog luta åt en liten semestertripp på vinterhalvåret för dig nu också :)
Hur skönt som helst på isarna, MEN inte är det alla dagar vi får uppleva vädret så här!
SNART är det dags för Karolina att bara TUTA och KÖR! Det tror jag hon klarar galant när den dagen kommer!
Åh, så gott allt ser ut på bilderna !!
Vi fick en supermiddag hos våra vänner i Finby i gårkväll ...
Fortsätt ha en fin SOMMARTID!
KRAM!

Annika said...

Vivan:
Ja, det hade inte varit dumt.
Speciellt inte nu.
Jag vet de år jag varit på skären och isvandrat, det var så fint. Men det är ju ännu mysigare i mars då solen värmer, som för er.
JA, hjälp...nu är det bara att övningsköra för allt vad tygen håller.
HJÄLP!!
Sommartid är verkligen larvigt.
KUL att ni hade en bra middag igår.
Kram!!

Sahra said...

Härligt. Stor tjej. Körkort. Wow. Om två år får sonen köra moppe och jag känner som du antingen känner nu inför Karolinas körkort. Vad fasen det var inte länge sedan vi kopplade bort stödhjulen på cykeln. Kram

Annika said...

Sahra:
Ja, i höst får hon ta körkort!
SÅ sant!!
DET var inte länge sen stödhjulen försvann :-)
KRAM!!

Taina said...

Grattis!!! Till Karolina alltså. Du kan ju börja låta naglarna växa ut nu för det kommer säkert att behövas så här i början.

Vilket mysigt ställe det verkar vara. Ja inte DMV då utan restaurangen!!! Mums, mums.

Idag blir det varmt. Mycket varmt. Nu utflykt!

Kram kram

Annika said...

Taina:
Tackar!
Ja,nu kan det vara bra med naglar, haha!

Melting Pot är så mysigt.
GOTT!

Ja, nu har vi en lång radda med mkt varma dagar framför oss.
nej, jag gillar det inte speciellt mkt...

Ha så kul på utflykten!!

KRAM!

Lisa said...

Glömde ju helt skriva GRATTIS KAROLINA!!! It's a big step! Congratulations!
Kramar, Lisa

Marie said...

Grattis Karolina! Wow, det här måste verklign vara en milsten som förälder, lite läskigt va?! :)

Annika said...

Lisa:
TACK snälla du!
DET är ett stort steg!
GULP!!
KRAM!!!

Marie:
Tusen tack!!
Marie, jag lovar, det är SKITLÄSKIGT!!
:-S

Anonymous said...

Wow! Jag kommer än idag ihåg hur stort det kändes då jag fick börja övningsköra! Det kommer att gå såå bra för Karolina!=)

Fondue är så gott! Åt det faktiskt på julafton hemma hos en amerikansk familj!=) Kött & grönsaker i en ostfondue till huvudrätt & jordgubbar i en l j u v l i g chokladfondue till efterrätt - mmm...

Cheesecake Factory är något jag verkligen saknar i Svedala - himmel så gott! Fast å andra sidan så är det nog bättre för figuren om den kedjan inte etablerar sig här!;-)

Charlie sa ... said...

DMV när det är roligt att vara där!! Grattis, en milstolpe!

Rätt att fira med cheesecake och The Melting Pot. Måste testa det någon gång...jag får se till att det händer helt enkelt ;)

Tjoho! Fint väder idag igen. Happy Sunday!

Kramar!!

Suzesan said...

Åhh det var längesen jag åt fondue. Jösses.

Så gott. Mums.


GRATTIS till K för avklarat teoriprov och jag jag haha beklagar till föräldrna. Haha om du förstår hur jag menar. Ni kommer väl inte se röken av na' (henne)sen

SOMMARTID är trams. Håller med. Trams tarmsigare tramsigast.

Men tänk ändå att det är dags. Om två veckor hos oss. My oh my.
Glad söndag Annika.
Kram
/Susanne

HeLena said...

Grattis till Karolina!
Mmmmmmuuuums! Maten ser urläcker ut!!
Sommartid, suck! Då ska man vara helt slut i en vecka igen dårå... men som sagt vi har två veckor kvar med vintertid.
Kramar!!

eastcoastmom said...

Hilfe! Övningskörning kan säkert ge gråa hår.

Vår snart 13-årige son tror att han är redo att köra bil nu. Inte en chans tycker jag.

olgakatt said...

Kan tänka mig att föräldrarhjärtana parkerar sig halsgropen ett bra tag framöver.....
Håller tummarna att allt går som en dans!

Anne-Marie said...

Vad roligt att Karolina klarade av sitt teoriprov och att det nu är fritt fram att övningsköra. Ja du, hon är verkligen "stora damen" nu. Kan tänka mig att det blir litet nagelbiteri framöver. ;) Men det går säkert bra. Hon verkar vara en samlad och lugn person som säkert klarar av det här att övningsköra och ta körkort alldeles utmärkt. Tänkte häromdagen på att jag haft mitt körkort i snart 14 år. Middag och cheesecake ser goda ut. :) Varför har de en "California flag"? Hmmm. Det undrar jag nu. Kramar!

Coolaannna said...

Halloj!!

Hihihi jag lever!!! Jag har haft helgen full och min skäl har varit orolig över att inte hunnit med att läsa bloggar så som jag vilja!! Tänk vad beroende det är! Vilken dag! Karolina måste var överlycklig nu!! Tänk vad man längtade!!!

Eran dag så lovely!!! Jag vill också göra roliga saker!!!
Nu ska jag bläddra och läsa vidare!! Jag tjuvar lite tid av jobbet just nu ;)
Kram Anna

Musikanta said...

Förstår inte hur du kan hålla dig så smal med så mycket god mat! Själv har jag förutom hörseln tappat aptiten nästan helt - hoppas det senare håller i sig. Hörseln kommer tillbaka i vågor...

Försöker tala om för Mirren att tiden går så fort med barnen - Karolina är ju ett levande exempel på det. Fantastiskt sött kort på henne förresten! Fast Mirren tror mig inte...
Kramar!

Annika said...

Pennys:
TACK!!
Japp, nu är det dags!
Övningskörning!
Stort.
Fondue är verkligen gott. Det är nästan så att jag önskar mig en sådan gryta, men antar att man inte skulle laga det så ofta om man hade det hemma.
Cheesecake är en livsfarlig restaurang. Men gott är det verkligen.
Kramar!!


Lotta:
DMV när det är kul att vra där ja...
Oftast är det ju en PAIN att sätta sin fot på det stället, haha!!
Men i lördags var det bara roligt!
Ja.absolut ska ni gå till Melting Pot. SÅ gott där!
Kramar!!


Suz:
Ja, så himla gott med fondue.
Numera blir det så att vi bara äter det sådär en gång om året :-)

TACK, ja nu är det avklarat för K!!
NU är det bara att tuta och köra!!
Sen får hon då lå¨na ngn av våra två bilar. VI köper inte en bil till henne :-)

Larvigt med sommarid,
Japp, ni har två veckor kvar.
KRAMAR!!!

Annika said...

Helena:
TACK! Nu ska det då övningsköras.
Maten var så god!!
MUMS!
Ja, visst är det fjnatigt med sommartid, så larvigt.
Kramar!!

Eastcoast:
Hjälp!
JA!! Absolut kommer det at innebära nya gråa hår.
KAN tro att en 13 årig grabb tycker han är REDO :-)
HAHA.
I sinom tid, i sinom tid!!!

Olgakatt:
USCH ja!
Så sant.
Tack för hållna tummar!

Annika said...

AM:
TACK, men så läskigt det är ÄR också.
Peter ska ta ut henne på de första lektionerna.
Läskigt.
Sen måste hon köra med skolan också, vilket är BRA!!
Vi får hoppas att hon ska klara det med bravur.
Ah, affären är Hollister, från CA! Därav flaggan. Hela affären har ngt slags surftema över sig.
Mkt poppis affär bland de yngre.
Det var en trevlig helg.
Kram!!

Coola Anna:
Hej!
DET tror jag säkert att du gör :-)
men jag vet ju hur proppfulla helgerna ÄR!
K är nog både glad och rädd---
Hoppas att din helg var fin också!
Kram!!

Ingrid:
HAHA, jag syndar ju på en dag i veckan, lördagarna.
Nej, vad tråkigt att du tappat aptiten, och hörseln )såklart).
Hoppas att de återvänder.
Mirren kommer att förstå om ngra år :-)
Absolut.
Jah tycker det är läskigt hur snabbt det går.
KRAMAR!!

Elisabeth said...

Grattis till Karolina! Det verkar bra att ha teoriprov INNAN man får börja övningsköra, så att man känner till skyltar etc. I Sverige är det (mig veterligen) inte så. Och den där cheesecaken såg verkligen mycket god ut!

Christina said...

Woho!!! Stort grattis till Karolina! Och teoriprov på dator, så långt har inte Kalifornien kommit, fancy minsann :-) Sedan firade ni ordentligt ser jag, ser verkligen superhärligt ut!! Kram!

Annika said...

Elisabeth;
TACK!!
Ja, jag tycker också det är smart!
K har ju dessutom tagit "driving" sedan i höstas, dock inte ute i trafiken. SÅ bra att de viker ett helt år åt detta.
NU ska vi se då hur det går :-)
Ja, K gillade verkligen sin cheesecake.

Christina:
TACKAR!!
Via dator var det tom då jag tog körkort här för en herrans massa år sen.
Ja, det var en bra dag.
Kramar!!