Friday, August 17, 2012

Bildbomb numero UNO

Jag lider av jetlag.
Jag vaknar extremt tidigt, och är sjukt sömnig på kvällen.
Avskyr jetlag i västerled som pesten.
Det goda med jetlag i österled är att jag inte blir trött på kvällen (och jag gillar inte att vara kvällstrött. Jag vill inte vara morgontrött heller. Jag vill kunna njuta av långa kvällar, och sedan vakna i hyfsad tid följande morgon).
Oh well, dagarna i bubblan rullar på. Ingenmanslandet kommer inte att upplösas ännu på ett tag, och det är verkligen helt OK.
I sinom tid,
i sinom tid...

Fram tills bubbelbristningen ska vi ta oss en titt på min sommar.

Den första bomben tar vi NU!!


Vi lämnade Stockholm på morgonen den 5 juli.


Grått väder på Ålands Hav. Kobben till vänster är mitt älskade Kobba Klintar om är en gammal tull/sjöbevakningsstation.

Good grief, jag älskar Ålands Hav.  Här har dimman lättat, som ni ser...

Att lägga patients, och spela kort, är ett utmärkt sätt att fördriva tiden ombord på båten.


Hav O hav!! Underbara hav!

Nu är jag framme vid stugan vid det älskade sundet. Härligt sommarväder de första dagarna. AHHH, SÅ fint att vara där!!


Kusinerna Anton, Ella och Karolina tar bort långgräs med mormor/farmor.


OCH kusinerna badar. Faktum är att det inte spelar någon roll att vattnet är lite kallt.

Lite sommarbubbel på nedre däcket vid stranden sitter som smäck!

Mina tvillingbröder Staffan och Gunnar fick tvätta potatisen i strandkanten medan jag sippade på bubblet. AH, works for me ;-)


Senare på kvällen, bilden är tagen klockan 21:30, ligger solen på så fint på vår veranda. Denna bild är tagen därifrån.

Karolina med kusinerna Ella och David i kvällssolen.

Min svägerska Lisa och min bror Staffan njuter av kvällssolen på verandan.


I love this place!

Med detta avslutar jag denna, min första bildbomb. Det kommer att bli många flera på detta tema! DET försäkrar jag er alla!
Nu är det dock en helg i kommande, och jag kanske lägger in lite annat då här på "Suburbia".
Kan också berätta att jag och Desiree filat lite på kommande fredagstema...
Mer om det sen, men tema blir det. Kan berätta att vi kommer att fokusera det hela på fotoutmaningar, nästan fullt ut. Mer foton och mindre text, helt enkelt.
Dock, mer om detta om någon vecka!

Önskar er alla en fin fredag. Själv är jag dagvill och rådvill och VILL i största allmänhet.
But, that TOO shall pass...


23 comments:

Charlie sa ... said...

Käraste Annika!

Älskar bilderna och er somma i Närpes. Alltså, kan det bli vackrare? Jag känner pirr när du visar bilder från båten och Ålands hav. Vll vara där!! För jag förstår hur härligt det måste kännas när båten glider lugnt genom vattnet och ni kommer närmare och närmare.

Denna skärgård!!

Tänk att alla syskon och kusiner kan vara tillsammans. Paradis!

Såå njutningsfullt och vackert så det känns i hela kroppen.


Tack my dear - ser fram emot mer!!

KRAM!!!


Erica said...

Vilken härlig bildbomb! Bilder på vatten är alltid så rogivande :D
Och ser ser ut att vara ett sådant underbart sommarställe ni har! Förstår att du trivs där :)

Ser fram emot kommande bildbomber, och fredagstemat. Mer fotoutmaning låter härligt i mina öron :)
Det är så att jag faktiskt startat en ny blogg, som i princip endast kommer att handla om mina foton (inte så mycket annat). Vet inte riktigt om jag är beredd på att lämna ut adressen officiellt på min gamla blogg, så hittills har jag lämnat ut den lite sporadiskt "irl".
...
http://pixelie.webblogg.se

Ha en bra fortsatt fredag och en trevlig helg!
MVH /Erica

Martina said...

Jättevackra foton, men framför allt de fran kvällen. De är helt fantastiska! Vilket ljus!

Ni verkar ha haft det jättehärligt!
Kramar

Annika said...

Lotta:
TACK!!
Vad glad jag blir.
Ja. jag älskar ju det där stället nästan mest i världen. Eller, kanske mest i världen, då allt kommer omkring :-)
Fint hade vi det.
Ålands Hav ja...Ja, jag älskar det havet. Det är ngt sugande i det havet. Ngt jag inte kan förklara...
Tack snälla Lotta. Det blir flera bildbomber!!
DET försäkrar jag.
Stora fredagskramar!!!

Erica:
TACK!!
Ja, det är verkligen mitt kind of place.
Älskar det!!
Vi har det verklige fint där.

Just det, fredagstemat kommer att lä
mna bort mkt text, och det kommer att bli en ren fotoutmaning för det allra mesta.
KUL!!
OCH ännu roligare att du faktiskt bloggar. HURRA!"!!!!!!!!
Ska genast kolla in!!!!!


Martina
TACK!!
Ja, du vet de vita nätterna...de förnekar sig inte.
SOM jag älskar dem!!!
kramar!!!

Lisa said...

Underbart, underbart, underbart! Förstar att du älskar sommarstället. Vilken ro, vilka vyer...och havet...don't get me started ;-) Det är lycka!
Kramar, Lisa

Saltistjejen said...

Som alltid fantastiska bilder från ditt kära Närpes!!!
Så härligt!
Hoppas du bubblar vidare ett tag till (så länge det inte känns tungt) och att din jetlag snart försvinner.
Så kul att ha dig tillbaka här igen!!
Kraaaam!!

Annika said...

Lisa:
TACK, tack!!
Vad roligt att du gillar bilderna!
Jo, det är mitt ställe det :-)
Kram!!

Saltis:
TACK Saltis!!
Ja, nog betyder det stället mkt för mig, alltid.
Bubblan stör mig inte så mkt. Faktiskt.
Den är nödvändig :-)
TACK för ursnälla ord!!!!
Kramar!!!

Äventyret framtiden said...

Kända vatten!:)
Härliga salta bilder, och sommarstället i Närpes känner man ju igen vid det här laget.
Ser framemot dina bildbomber igen och kul ska det bli med nya idéer på fredagstemat. Fredagstemats nya grupp har hållit på hela sommaren..Få se om vi delar upp oss i två olika teman eller hur det blir. Jag hänger med på alla sätt och vis.

Roligt att du är tillbaka igen

kramar!

Annika said...

Karin:
Precis, kända vatten.
OCH vackra vatten!!
Ja, nu är nog skäristugan bekant för många, haha...
Härliga ställe.
Fler bildbomber i kommande, såklart!!
Fredagstemat blir nog lite nytänk, med totalt fokus på bilderna i första hand.
Du får köra dubbelt tema :-)
Kramar!!

Musikanta said...

Härligt att se dina vackra bilder!
Kramar från Ingrid

Annika said...

Ingrid:
TACk ska du ha!
Kramar!!

Suzesan said...

Sommar sommar sommar Annika. underbart och VAD jag gillade bilden med sommarbubbel. Så bra. Den kan du tävla med om du hittar nån fototävling. Den bästa bild jag sett på länge.

WOW Your back. KUL.

Kram
/Susanne

Channal said...

Annika, Annika, jag är så glad att ha dig här igen! UNDERBARA bilder! Så nordiskt... ljuset, vattnet, björken... LOVELY!

much love Anna

Camilla said...

Vilka underbara bilder Annika! Precis som jag visste att du skulle visa:)
Här uppe i norr är faktiskt sommaren som allra bäst, och alldeles säkert allra mest efterlängtad.

Stanna i din bubbla så länge du vill:)

Kram

L said...

Your pictures are beautiful. I, too, have such a soft spot in my heart for that part of Finland. Hope to get back there in a few years! Did you get to buy some of that lovely Kasko pottery? My new love is Korento!! Glad you had a nice summer, how could you go wrong - Stockholm (love!!) and Osterbotten!

L said...

Your pictures are beautiful. I, too, have such a soft spot in my heart for that part of Finland. Hope to get back there in a few years! Did you get to buy some of that lovely Kasko pottery? My new love is Korento!! Glad you had a nice summer, how could you go wrong - Stockholm (love!!) and Osterbotten!

Christina said...

Vilken lycka att du är tillbaka! Underbara bilder!
Kul att ni klurat på fredagstema, ser fram emot det! Som svar på din fråga på min blogg, jag har fått en konsulttjänst några månader på marknadsavdelningen på makens jobb! Väldigt roligt och en bra start!
Stor kram!

HeLena said...

Visst är det vackert! Och jag förstår att du älskar sommarstället, det är undebart härligt där!
Finfina bilder som alltid :).
Ha en skön helg!
Kramar!!!!
ps ser fram emot S & T ds

Annika said...

Suz:
TACK!!
Vad roligt att du gillar bilderna!
OCH speciellt kul att du gillar bubbelbilden.
Jag blir ju jätteglad!!
Stora kramar!!

Channal:
TACK!!
VAD glad jag blir över dina fina ord!
TACK!!
Det är jättekul att vara tillbaka igen!
Kramar!!!

Camilla:
ÅÅÅÅ tack vännen!!
Jag blir ju jätteglad!
Sant är att den nordiska sommaren är bäst, och absolut mest efterlängtad!!
Skriver under på det!!!
Kramar i massor!!!

Annika said...

Linda:
THANK you, Linda!!
Your words make me so happy!
Yes, that part of Finland is nothing but lovely!!
I love it with all my heart!
I did NOT go to Kaskö at all this summer. I know, I meant to, but we never got around to it.
I'll go next year.
Stockholm yes, a top of the line city!!!
Hugs from me!!!

Christina:
TACK!!
Vad glad du gör mig!!
OCH grattis till jobbet!!
SKITKUL!!!
Kram!!

Helena:
TACK!!
Jo, jag älskar det högre än det mesta.
Nu är mina fldrar där igen, och det är tydligen det vackraste av sommarväder. Underbart!!
KUL om du hoppar på temat.
Skriver mer om det i veckan som kommer.
Stora kramar!!!

Bloggblad said...

Nu har jag scrollat och tittat på ljuvliga bilder! Härligt. Jag kan förstå att det är svårt att landa igen och att leva med hjärtat i flera länder.

I dag börjar jag terminen med ledig dag - efter förra veckan som var tuff med upptakter och en massa annat. Det känns faktiskt bra, jag blir trött av att vara ledig eftersom jag drar igång så många röjprojekt.

Annika said...

Bloggblad:
TACK!!!
VAD roligt att du gillar mina bilder.
Absolut, det tar sin lilla tid att landa i tillvaron efter ett långt sommarlov.
SÅ är det alltid.
en vemodig känsla, inte helt oäven heller...
Men nu är jag ute ur bubblan. Skönt.

LYCKA till med skolan nu, Bloggblad.
Förstår att det är MKT så här i terminens första skälvande minuter.

Pierre BOYER said...

Nice serie,
Best regards from Paris,

Pierre