Friday, September 21, 2012

Galleri Fredag! Skördetider

Hej på er alla mysiga fredagsbloggare och andra fredagsläsare!

Welcome to Friday, kids!

Jag hade visst bestämt att vi ska skriva om skördetider idag.
Just det ja..
Jag fick blanda in lite av fjolårets "skördebilder" i dagens inlägg.
Bloggerskan själv har varit lite dålig med att plåta bilder som är dagsfärska.
Men, ni får hålla till godo med blandad kompott idag!

Skördetider är det NU som allra bäst.
Det är nu man kan åka iväg och plocka äpplen på äppelgårdarna häromkring.
Det är NU det är mysigast att åka till alla vingårdar i Virginia (ja, vi har gott om dem i min stat).
Det är nu man kan frossa i pumpor och annat trevligt som hör den här årstiden till.

Låt oss ta en liten titt.








Nästa veckas uppgift: Höstkänsla


Deltagarlista:


Desiree i Stockholm
Annika i Washington
Erica i Piteå
Karin på Åland
Fourmom i Stockholm
Katarina i Malaysia
Victoria i Florida
Helena på Ljusterö
Emma i Skottland
Marianne i Älmhult
Penny vid Vänern
Annika utanför Umeå
Cecilia i Norge
Olgakatt i Skåne
Anna FT i Stockholm
Channal i Norrköping
Karin i Stockholm
Jagger
Jenny
Nilla
Västmanländskan
Cecilia i England
Christina i Kalifornien

Jag säger som jag så i förra veckan: SÄG till direkt om du är med och jag har missat dig! Jag länkar upp direkt.

OM någon vill vara med från och med nästa vecka så säg även DU till nu. Jag länkar upp dig i nästa vecka.

Stay CLASSY!!!






23 comments:

Annika said...

Färgglatt och inbjudande!

Karin said...

Väldigt bra foton och mycket härlig höstkänsla!

Annika said...

Annika:
Tackilack!!

Karin:
TACKAR!! Jo, jag märkte nog att temat för nästa vecka låg och flöt hör också :-)

Desiree said...

Faller direkt för bilden med chilin och korgarna som står uppställda bakom. Men även de övriga bilderna är jättefina. Jag fick också gräva i mitt arkiv. Hade inga purfärska bilder med skördemotiv.
Ha en fin dag och fin inledning på helgen vännen.
Kram!

Martina said...

Vilka underbara färger!
Önskar dig en bra helg!
Kram

Annika said...

Desiree:
TACK!
TUR att vi har sådana gedigna bildarkiv, du och jag :-)
I helgen får jag nog plåta lite dagsfärska bilder :-)
Jag önskar dig också en toppenfin fredag!!
Kram!!

Martina:
TACKAR!!
En fin helg till dig med!
Kram!!

Sara said...

Vilka härliga skördebilder allrakärastesyster! Vi är inne i min favoritmånad, hög klar luft, sol, behaglig temperatur, även om kvällar och nätter är väldigt kalla nu. Här väntar en lugn helg, H har sin halv-åtta imorgon, spännande att se vad han hittar på. Själv lagar jag i detta nu en chili enligt Heston Blumenthal och det tar galet lång tid. Började kl 8 imorse och nu är kl 13, den är inte klar än... Och jag ska baka corn muffins också. It better be good!!!! Känns ju lite trist annars.. Puss & kram och ha en fin helg

Annika said...

Sara:
TACK!! Visserligen är de från i fjol, but they'll do :-)
Här är det också det perfekta vädret. Underbart.
KUL med Halv 8, och vilken spännande MAT du lagar i detta nu.
Låter ju asgott!!
DU ska se att det blir toppen!!!
Älskar och ha en FIN helg!!

Nilla said...

Härliga färgglada bilder! Ha en fin fredag.

Annika said...

Nilla:
Tack detsamma och tack!

Charlie sa ... said...

Det här är min grej, min tid, det som gör mig lycklig!!!!!

Så härligt, vackert, inspirerande!

Idag åker jag till två av mina favoritgårdar och bunkrar på + en flarra bubbel till kvällen ;)

Kram gorgeous!!!!!

Annika said...

Lotta:
EXAKT!!
Jag vet, och det är så HÄRLIGT!!!
MYSIG dag du kommer att få.
Antar att det blir ett fett inlägg sen. Längtar!!
Underbar fredag för dig.
Massor med kramar till DIG!!!!

Västmanländskan said...

Så inbjudande. Min bild var också en återanvändning. Har inte haft någon fototid denna vecka.
Glad fredag!

Annika said...

Västmanländskan:
Tackar.
HAHA, ja det verkar som om vi är många som tagit till gammal skåpmat. Men det går ju fint det med :-)
Ha en fin fredag!!

Channal said...

ÅHHHH vilka UNDERBARA bilder! De värmer mig gott i kylan! TACK!! Jag bara älskar det gula orange cerisa och röda! Hjärtat slår lite extra! Nu måste jag springa till mina puttrande grytor på spisen! Fin fredag till dig fina!

STOR VARM BAMSEKRAM! Anna

Anonymous said...

Härliga foton! Tänk vad mycket fint naturen har att bjuda oss på - både som ögongodis och gott i allmänhet.=) /Penny

Musikanta said...

Jättefina foton som vanligt!

Kramar från Ingrid som önskar dig en skön helg.

Katarina said...

Så vackert, det får mig att sakna mycket nu! Kram

Cecilia said...

Fina fina höstfärger på fina bilder.Tycker det är så häftigt med alla dess former som en pumpa kan få och vackra färger.
Ha en fortsatt trevlig helg!!

KRAM

ByFånen said...

Annika, jag vill också vara med i Galleri Fredag.
Min blog finns på http://backeby.homeserver.com/blog och jag brukar presentera mig som ByFånen
Premiär med temat Höstkänsla

Annika said...

Byfånen:
Sounds like a plan!!
Jag skriver upp dig på fredag!!
ROLIGT!!
Varmt välkommen hit och till Galleri Fredag!!

Annika said...

Channal:
TACK!!
Ja, pumpor och blommor är verkligen skördetider.
Mysig middag ni år, mums..
Kramar!!!

Penny:
TACK!!
Ja, visst har den.
Den är totalt underbar.
Hoppas din helg var finfin!!

Ingrid:
TACKAR!!
Hoppas din helg var trevlig.
Kram!!

Annika said...

Katta:
Jag kan förstå...
Kram!

Cecilia:
TACK!
Ja, pumpor är vekligen så läckra.
Kram!!