Sunday, September 16, 2012

OCH så blev det söndag...

OCH jag har inga trevliga bilder att visa eftersom jag inte tog ett enda foto igår på hela dagen.
Visst är jag tråkig?
Jag vet!
Idag får jag faktiskt skärpa mig lite.

Gårdagen tillbringades bland annat med att inhandla lite färg och dylikt.
Vi har fått många plankor på huset utbytta av vår hantverkare den sista tiden, och idag måste de målas.

Igårkväll gjorde jag en god middag, en sås på pilgrimsmusslor, shallotenlök, vitt vin och citron.
Ah, så god.
Den serverades över pasta.

Se där, jag borde åtminstone ha plåtat det, men alas nej...
Vilken oproffsig bloggerska...

Nu frukost och sedan lite målning...

Vad gör ni denna söndag?

26 comments:

Erica said...

Ibland blir det så att kameran bara ligger (för mig kan det bli nästan en hel vecka i sträck ibland ;))
Men jag tror det kan vara något positivt med det också, att man låter kameran vila. Då samlas inspirationen lite "på hög" och det blir ÄNNU roligare att fota när man plockar fram den nästa gång :D

Hoppas du får en bra söndag!
MVH /Erica

Charlie sa ... said...

Kameran måste få vila ibland! Vilken underbar sås du gjorde - rätt att njuta av den!!

Jag slog nyss upp mina blå och konstaterar att solen skiner fast telefonvädret visade på moln. Good news! Ut i naturen blir det nog.

Måla är roligt om det är lagom mängd ;)

Kram!!!

Anonymous said...

Här är det sista rycket inför flytten. Visserligen ska J och jag bo här några dagar till men sista helgen T är här och vissa saker kräver mer muskelstyrka än vad jag har ;-)

Annika said...

Erica:
OCH jag lovar. jag menade att plåta. Men sen bara glömdes det bort.
OH well...
Du har så rätt i det du säger.
Ha en finfin söndag

Lotta:
DU HAR MAIL!!!
:-)
Såsen så goood!!!
Ölskar verkligen alla de där ingredienserna, mmm...
Härligt med lite natur för dig/er idag.
Då blir det härliga bilder sen för oss att titta på!!!
H
rär det mulet...
Inget regn dock. BRA.
Måla i måttlig mängder helt OK. Men ibland kan det bli lite mkt...
KRAMAR!!

Brysselkakan:
JAG hör dig!
Snart bär det av.
Muskelstyrka är bra :-)

eastcoastmom said...

Nä man kan ju inte fota allt och alla vareviga dag.
Den där såsen lät godare än godast!

Annika said...

Man måste inte fota varje dag :-). Men det är KUL att fota!
Lugn söndag här, och helt underbart soligt väder. Jag njuter!
Kram!

Annika said...

Eastcoast:
SANT!!!
SÅ SANT!!
Såsen var såååå god!! Den ska jag laga igen!!

Annika:
Absolut helt sant!
Men det är verkligen KUL att fota, ja.
Härlkigt väder hos er denna söndag.
Underbart!!!
Kram!

Desiree said...

Yummy din middag lät väldigt god. Måla är något jag tycker är rätt trivsamt att göra. Här är det en vacker höstdag med sol. Jag sitter och dricker ännu mer kaffe och försöker bota min jet lag som denna gången inte riktigt vill ge vika.
Kram!

Annika said...

Desiree:
DEN var så god!!
SÅ GOD!!
Måla kan vara mysigt ja..
Underbart att ni har så fint väder!!
Jetlag suger. Det är vidrigt.
Kaffet ska vi hoppas hjälper + det fina vädret.
KRAMAR!!

Min Mans Mat said...

Hej
Åh så gott det låter, med maten :-)
Jag förstår dig, min kamera har ibland paus, vet inte varför, det går liksom i vågor, ibland bara missar man att fotografera.
Här är det väl, en skön eftermiddag går i trädgården o plockar blommor, och myser, snart kommer frosten o vintern, så egentligen är detta, den allra bästa tiden, innan det fryser till, så jag går ut o njuter lite till...men oj utan kamera, kanske ska hämta den inne :-)
Må Väl
Helena i Småland

Musikanta said...

Har faktiskt tagit mig samman och städat groventrén och köket/allrummet. Jag tar ledig dag i morgon i stället och åker till Norrköping och förlustar mig med MM.
Kramar

Sara said...

Ha ha, ja jag tror nog att det är bra att du får blogg- och bildvila lite emellanåt. Maten lät underbart god och smaskig!! Ha en fortsatt trevlig söndag älskade sis:)

Martina said...

Ibland blir det sa. Att man fotar mindre. Inte lika stor lust. Inte lika motiverad. Eller nagot annt. Och det blir ju aldrig riktigt bra när det känns tvingat.
Jag är inte speciellt orolig för att vi inte snart far se en massa underbara bilder fran dig igen.
Kramar

Anonymous said...

Inte vanligt att du låter kameran vila! Men ibland är det skönt, även om jag ofta ångrar mig efteråt om jag inte tagit kort då tillfälle getts. Jag är dock en riktig fegis och inte är bekväm med att fota offentligt, så den får vila oftare än vad jag egentligen vill.;-) Annars sitter jag och försöker komma fram till om jag skall klicka iväg en jobbansökan eller inte, det är utanför vårt rikes gränser, men jag vill ju egentligen ä n n u längre bort... Skönt när huset är målat och klart!=) /Penny

Annika said...

Helena:
Maten var sååå god!!
MUMS!!
Jag hade tom lagt fram kameran på bordet, och ändå glömde jag.
OH WELL!!
NJUT av förhösten!!
Det är en väldigt mysig tid!!
Kramar!!

Ingrid:
DET låter bra det!!
Som en bra söndag och EN BRA måndag!!
Kram!

Sara SIS:
TRUE DAT!!
Ibland är det nog det bästa.
Älskar!!

Annika said...

Martina:
SANT så är det.
OCH visst kommer det bildbomber grande här inom kort igen.
DET vet jag också :-)
Kramar!!!

Penny:
HAHA, nej det är inte vanligt att jag vilar från den!
Spännande med din jobbansökan!!
Blir nyfiken...
Vet ju att du vill jobba utomlands. Men landet ska ju kännas rätt etc...
KRAM!!

Suzesan said...

Haha låter gott för dem som gillar musslor- Äter inga musslor alls. Tycker inte om.

Jag slöar idag. Denna söndag. SÅ trött.

MEN ANNIKA så många kort du tar så har du full rätt att inte ta några bilder. Jag kom på ett tag att jag måste lära mig ett liv utan kamera. DET ÄR SVÅRT. Förut fotade jag allt. Kom på att det blev FÖR mycket. För mig och alla andra jag umgås med tillexempel.

Kram
/Susanne

Annika said...

Suz:
Gör du inte?
Musslor som är så gott.
Mums!
men, vi är alla olika, som tur är :-)

Sant, det är lite skönt att kameravila ibland också.
Det kommer bildbomber iaf så småningom när inspirationen knackar på!!
Kramar och ha dig nu en skön resterande söndagskväll.

Sahra said...

Men Annika då. Inte ens med ajfånen? Hur ska vi klara oss nu då har du tänkt dig. Bildbomb imorgon? Ok?

Annika said...

Sahra:
HAHAHAHA!!!
MohOHHAHA!!!
Bildbomb? NOpeli...

Channal said...

Va, ingen bild!! Men Annika! Inte likt dig! Jaja! Jag gillar din text! Vill ha receptet på såsen tack! Hoppas målningen har gått bra! Här är söndagen snart slut! Ska gå och lägga mig strax! Nattinatti!
KRAM till fina dig!!

Annika said...

Channal:
Not today, dear.
Jadå, recept på såsen kan det nog bli. Men jag borde ju ha fotat allting ju!!
Målningen går fint.
Er söndag är sgs slut, och här går vi mot söndagskväll.
Kram!

Bloggblad said...

Hehe... har du sett bilden som går runt på facebook, där den någon knackar på hos någon okänd och säger: Vi har tre gemensamma vänner - vill du se bilder på vad jag åt till lunch?

Det tänker jag på varje gång jag ser matbilder... men jag kommer nog ändå att bidra med såna själv i fortsättningen.

Annika said...

Bloggblad:
Jag har sett den!
Den är kul.
Matbilder och mat är kul dock. HIHI!!

Saltistjejen said...

Men du, ibland är det väl ändå rätt befriande att inte dokumentera allt allt allt på bild också. Jag gör ofta det men kan känna att det är skönt att hoppa över vissa dagar också. :-)
Plus att lägga upp bilder på bloggen tar alltid längre tid för mig än att "bara" knåpa ihop ett inlägg med enbart text. Så för min del blir det fler textinlägg när jag har mindre med tid eller ork eller lust att sitta vid datorn.
Din söndag låter himla fin iallafall!
:-)
Kram!

Annika said...

Saltis:
Ah, true dat!
Att lägga ut bilder på bloggen tar lång tid, ja.
Men det är lite roligare då man illustrerar även om jag gillar inlägg med text också. Ett bra medium är nog vad jag ska sträva efter.
Min söndag var bra, och nu är det mååååndag...
Kram!!