Sunday, April 14, 2013

Igår

Vackert väder.
Alls inte för varmt. Jag tror att det var runt 20 grader.
Ganska idealiskt, med andra ord.


När jag stiger ut på trappan ser det ut så här. Man kan riktigt se hur naturen grönskar mer och mer för varje dag!


Vi for och såg Karolinas kompis Sasha dansa huvudrollen i baletten Askungen.
SOM alltid blir jag galet imponerad över kvaliteten på föreställningen.
DE får till det så PROFFSIGT varje gång de gör något.
Denna balett var en enormt påkostad produktion, och dansarna går alla i lågstadiet-gymnasiet.
Jag älskar att det satsas så STORT på kultur i det här landet.


Att ta emot publikens jubel efteråt är inte dumt!!


Duktiga, duktiga tjejer!! frv, den goda feen, Askungens styvmor, Askungen Sasha och de två fula styvsystrarna.




Sasha hade många, många, många vänner  från South Lakes HS i publiken. Vilket jubel det var!!


Sen for vi hem och ljuset var otroligt vackert.
Jag fotade grannarnas körsbärsträd som fortfarande är vackra.
DET är jag glad för.












Karolina kom också ut, och jag fotade även henne.  Såklart!

Stora vårhoppet





En kväll i april


Efter detta for Karolina på sitt håll, och vi på vårt.

Idag är det söndag och jag ska jobba i mina svärföräldrars trädgård tillsammans med Peter.

Ha en bra och FIN söndag!


17 comments:

Desiree said...

Åh vad kul att få gå på en sådan föreställning. Nog ser man att det är påkostat bara på det foto du tagit här. Vilka kulisser och vilka otroligt fina dräkter de har! Det blir ju lika mäktigt som att gå på en proffs föreställning men slippa betala lika hutlöst mycket.
Naturen är ju så himla fin just nu! Njuter så av dina bilder. Här har det också fullkommligt exploderat nu och så mycket har slagit ut. Idag njuter jag för fulla muggar då vi har 22 grader. Så sköööönt!!!!!
Jag måste säga att Karolina bara blir vackrare och vackrare för var dag som går. Hon skulle lätt kunna jobba som fotomodell. Du har en mycket tallangfull, duktig, smart och vacker dotter.
Kram!

Äventyret framtiden said...

Fortsätt gärna bomba körsbärsblommor nu när det finns så mycket av allt det vackra.

Fina bilder av alla bakom kulisserna och Karolina.

Ha det gott-kram

Suzesan said...

Vad härligt.

Karolina är lika vacker som körbärsblommorna.

Kram
/Susanne

Sahra said...

Jag har så sjuk abstinens efter grönska att jag sitter och kollar sista minuten. Måste få sol. Värme. Blommor. Och det NU!!!! Jag kreverar och kan inte vänta längre
Ni har det såå vackert nu. Grymt avis. Kram

Martina said...

Åh så vackert ni har det nu!
Och fina Karolina som bara blir vackrare och vackrare!
Kramar

Nettan said...

Åh vad härligt med sådan föreställning, saknar alla sådana saker nu när den store sonen inte är hemma, men om två veckor blir det en tur till Värmland för att lyssna på honom och hans orkesterkompisar!
Och underbara bilder på Karolina, körsbärsblom och vackert lus!

Kramar
Nettan

Anonymous said...

Härliga kort! Baletten, körsbärsträden med franför allt Karolina! Vilka vackra ögon hon har!

Kram
Sofia i Aberdeenshire

Channal said...

Vilket underbart väder ni har, avis! Och vilken vacker dotter du har!! Vilket hopp!

Ser verkligen proffsigt ut med hela föreställningen... så duktiga de är!!

Stor KRAM!! Anna

Pernilla said...

Härliga foton och K är verkligen vacker!

Hoppas ni hade en skön dag ute i trädgården.

Kram












Anna-Lena McGrath said...

Jättefina bilder igen.

Visst är det påkostat här? Men jag minns en budgetföreställning på Vasa Teatern i Stockholm (a Christmas Carol) som var minst lika underbar. :-)

Vi var på The Pearl Fishers (George Bizet) och vi var positivt överraskade. Musiken var fantastisk, och "the story" lätt och okomplicerad.

Kram
//A-L

Annika said...

Desiree:
TACK!
Ja, en enormt påkostad föreställning.
OCH detta är ju inga balettelevskole-elever. Visserligen dansar de mkt, men de går i vanlig skola.
Som alltid blir jag impad, och glad, över allt som satsas på kultur här. DET hålls inte alls tillbaka. Underbart!
De var sååå duktiga.
Vad härligt att ni har så fint väder också. Så fort det blir varmt kommer explosionerna i naturen, jag vet.
TACK för snälla ord om Karolina.
KRAMAR!!!



Karin:
TACK!!!
Det kommer att bombas, var så säker.
SÅ glad att du gillar detta.
TACK också för fina ord om Karolina.
Kramar!!


Suz:
Tusen tack för fina ord.
KRAMAR!!

Annika said...

Sahra:
JAG förstår.
Ni har haft en sådan lååång vinter och sen vår. Fattar så väl om du längtar.
TACK; ja vi har det så vackert nu.
TACK för snälla ord om mitt barn :-)
Kramar!


Martina:
TACK snälla du, vad glad jag blir över dina fina ord.
Kramar!


Nettan.
JA, en underbart fin föreställning.
SÅ impad av dessa dansare.
Roligt att ni ska se sonen uppträda snart. Sådant är ju verkligen speciellt.
KRAMAR!!

Annika said...

Sofia:
Tusen tack för snälla ord.
Blir glad!
Kram!!


Channal:
Vad snäll du är.
Blir jätteglad för dina fina ord.
KRAMAR!!


Pernilla;
TACK!!!!
Jag blir så glad över det du skriver :-)
Vi hade en fin dag.
Hoppas du haft en fin helg.
Kram!

Annika said...

AL:
TACK!
Roligt att du tycker det.
Påkostat till max här alltid, fastän det bara är amatörer.
Gillar hur det satsas så stort på kultur här.
Älskar det.
The Pearl Fishers har jag sett. Vacker musik. Såg den på Drottningholm en ggn.
Kul att ni gillade den.
Kram!!

Charlie sa ... said...

Vilka bilder!!! Så fantastiska. Men just nu tittar jag extra på den fina bilden på Karolina, den i profil. Stunning! Vilka färger, vilket leende!


Vilken föreställning ni var på. Kan tänka mig att Askungen var superproffsigt gjort. Vilken ensamble!

Skön söndag det varit!!

KRAM!!

Annika said...

Lotta:
TACK min vän!!!
TACK, då jag tog bilderna på K var ljuset optimalt.
Du vet, the magic hour.
Roligt att du gillar dem.
Ja, föreställningen proffsig. Vilka ungar!!
OCH vilka ledare.
WOW!!!
Kramar!!!

Anonymous said...

Så himla lärorikt för eleverna att få sätta upp sådana stora produktioner - och allt blir ju roligare om det är "på riktigt". På den fronten ligger vi efter i gamla Svedala.

Gud, så Karolina är fotogenisk! Blir ju så himla bra på v a r j e foto!