Monday, October 13, 2014

Hemma!

Karolina är hemma.
Naturligtivs var planet försenat i fredagskväll, och naturligtvis berodde det på vädret.
WHAT else is...???


Men, coola Karolina lät inte lite åska och turbulens stoppa henne.
No!
Istället för att vara skraj ovan molnen så fotade hon åskvädret och tyckte det var så coolt.
Vackert så!


Alltså blev det en sen middag i fredags, jag tror inte vi åt förrän närmare 21:40.
Men, Karolina lät sig väl smaka!!
Det roliga är att hon verkligen njuter av min mat nu när hon är hemma. Jag är verkligen ingen gourmetkock, men det ÄR roligt då hon prisar min mat. NU mer än hon någonsin gjort förr.
Den Flygande "Jakob'en" gick åt med försvinnande fart.
Roligt!!
Igår, söndag, beställde Karolina Boeuf Bourguignon, och det fick hon givetvis. En rätt vi alla älskar.
Ikväll har hon beställt en gammal goding, Spagetti med köttfärssås. Jaja, det skall ske :-)



Så här ser det ut inne i mitt kök just nu.  Jodå, vi tycker det är mysigt...







ALLA (nästan) är verkligen hemma från college på höstlov nu. Anledningen är naturligtvis den att det är Columbus Day här i USA idag. Det är därför universiteten passar på att skicka hem sina studenter för lite ledighet så här på höstkanten.
Det betyder att Karolina har massor med vänner hemma i Reston nu, och Peter och jag får "dela" henne med kompisarna.
Peter och jag har träffat flera av Karolinas goda vänner denna helg, och det har verkligen varit roligt!
Det är SÅ KUL att se dem alla tillsammans.
OCH roligt att tala med vännerna, och höra om hur de trivs på sina  respektive skolor.




Fem goda vänner från South Lakes High School!!  Carlie går på Virginia Tech, Sasha P på University of Virginia, Sasha A på Northeastern i Boston och Allyson på University of Virginia.

Vädret?
Nej, det har varit kyligt och regnigt denna helg.
Det gör inget alls. Ja, det var ju absolut en nackdel med det försenade flyget, men annars spelar det faktiskt ingen som helst roll.
Jag tror att vi alla tycker det är skönt att vakna till smattrande regn mot fönster och tak.
Vilsamt, rogivande och mysigt.




Så här ser det ut på min nedre uteplats mot golfbanan.  Jo, så jätteskönt med denna höststämning och dess regn, tycker jag...

Idag måndag, alltså även Columbus Day, jobbar Peter. Han har aldrig varit ledig denna dag, och är så inte idag heller. Karolina och jag ska åka iväg och handla lite vinter/höstkläder åt henne.




Kort sagt, det är trevligt att ha "ungen" hemma!


Ha en fin måndag!!

21 comments:

Annika said...

Förstår att det är mysigt att ha henne hemma!! Roligt för K också att träffa gamla kompisarna. Full rulle dessa dagar kan jag tänka!
Så hemtrevligt det ser ut hemma hos dej! Spelar ingen roll att det regnar när ni kan mysa i ert gemytliga kök :-).
Kram!!

Anne-Marie said...

Så härligt att du och Peter har fått rå om Karolina. Och hon har fått vara med er några dagar. :)
Vilken osis med dåligt väder. Bra i alla fall att hon inte lät det bekomma.
Mysigt är det hemma hos er. Ser så ombonat ut.
Låter faktiskt trevligt med smattrande regn. Här har förstås solen skinit men det var i alla fall litet svalare idag.
Tänk, vi har inte ledigt i morgon. Man undrar varför.
Kramar!!

Carin said...

Åh vad härligt för er att äntligen ha henne hemma, även om det blev lite senare än planerat pga vädret. Så mysigt det ser ut hemma hos er nu så här på höstkanten. Det är ett sånt där härligt kök man kan tillbringa timtal i, speciellt i höstrusket.

Humlan said...

Härliga dagar med familjen samlad och jag kan förstå Karolinas val av mat, det är väl sådant som hon inte får nu när hon äter på universitetet.
Jag förstår att även du tycker att det är roligt att höra hur det går för K:s vänner och vad de tycker om livet på univesiteten och utbildningarna som de går.

Det ser verkligen hemtrevligt ut i köket och visst är det lite mysigt att kura hemma när regnet smattrar utanför. (Medan blåst och ösregn är inte lika trevligt när man måste gå ut... ;-) )

Vilken fin bild på dig och Karolina, och vilken fin kofta du har på dig!

Ha en bra måndag!
Kram

Musikanta said...

Underbart foto på mor och dotter. Jag förstår precis dina lyckokänslor när hon kommer hem och hälsar på.

Ska åka till Stockholm nästa vecka och krama om min yngsta, Mirren. Det blir bara över en natt, anledningen är att Casimir ska ha konsert på Lilla Akademin och då måste mormor förstås vara med.
Stor kram till dig och Karolina.

Nettan said...

Så härligt att få ha Karolina hemma en stund!
Så härligt med alla levande ljus och mys i höstmörkret. Här har det varit underbart väder med höstmarknad och annat skoj! Hoppas ni får fina dagar nu när Karolina är hemma!

Kramar i massor
Nettan

Miss Marie said...

Härligt! Klart att mammas mat är bäst, så är det ju bara! :)

Channal said...

Åh vilken fin bild på er två Annika! Lyckan lyser genom er båda av att få träffas! Här har vi också snart höstlov. Ska bli skönt!

Det gör inget att det är kyligt o regnigt när man har gjort det så mysigt i köket med så god mat hemma hos er! Boeuf Bourguignon bjöd vi på i lördags. Mannen gjorde den när jag var ute på galej i fredags =) Den grytan är så GOD!

KRAM!! Anna

Ulrika said...

Vad fina ni är!

Och jag önskar jag kunde hoppa in i skärmen och landa i ditt kök. :-) Såå mysigt!

Jag älskar också ljus, men med fyra katter funkar det inte att ha en massa ljus tända... Måste införskaffa lite bra lyktor och liknande. :-)

eastcoastmom said...

Gillar också när barnen berättar vilken mat de känner för, av mina paradrätter!
Vi hade också köttgryta i helgen, så otroligt gott.

Anonymous said...

Vilken underbar bild på er båda! Jag är inte heller någon kock men mammas mat är alltid bäst. När jag bodde hemma så var det min pappas mat som var bäst och det var den ända tills han gick bort för två år sen. Vilken härlig helg ni har haft. Här har det regnat hela helgen men det gjorde inte så mycket det blev en "bara vara" helg. Ha det så gott. Kramar/Anita

Eva i Dalarna said...

Så lika ni är, du och Karolina! Jättefint kort! Har du stickat tröjan själv? Vad tyckte Karolina om din Halloween pyntning?

L said...

Kvalitetstid!

Anonymous said...

Låter som en riktig myshelg! /Penny

Desiree said...

Vilken glädje och vilken underbar helg ni har fått. Lite regn spelar ingen roll när ni får chansen att vara tillsammans och catch up. Så kul för K att få träffa sina gammla kompisar också och snacka om allt möjligt speciellt som de är skingrade runt om i olika stater och på olika universitet.
Gillar bilden på din uteplats som vetter mot golfbanan. Har du någon app som fixar till den coola effekten runt kanterna på fotot?
Ditt kök är verkligen urmysigt med alla tända ljus. Så härligt att du och K fick en fin mor dotter dag tillsammans med lite shopping.
Kraaaam!

Pernilla said...

Vad härligt att få rå om varandra o vara samlade igen hela familjen! Håller med övriga om att du har det mysigt hemma, dina foton utstrålar sådan värme.
Ser fram emot bilder från ditt halloween-pyntade hem! 🎃
Har bytt telefon o det verkar som det funkar att kommentera från iphone6, min förra var ju hopplös att kommentera från.
Ha en fortsatt bra dag

Anne said...

Vad mysigt ni haft och har det! Så himla roligt för kompisarna att träffas också, speciellt höst för dem alla och som du skrev tidigare, även om de har kontakt via facetime och allt vad det nu finns så är det ju annorlunda faktiskt få träffas på riktigt.
Mmmmm, så mycket gott ni ätit i helgen. Vad härligt det måste vara ha ungen hemma. Jag hoppas att det inte känns alltför sorgligt och ledsamt när det är dags säga hejdå igen, utan tänk på hur roligt det var att träffas igen och vips så är Thanksgiving här och det är dags ses igen. Ser halloweenmysigt ut också, gillar ljusslingan du har i köksfönstret!
Kram

Äventyret framtiden said...

Varje gång jag ser en uggla eller uv, så tänker jag på dig:)
Förstår att det är skönt att ha ungen hemma.

Kramar!

Hemma hos Kibell said...

Vad mysigt du har det hemma hos dig. Nästan som om man skulle vilja flytta in ;)
Och så härligt att ha Karolina hemma igen.

My kids' Mom said...

Hej Annika, Vilken lycka att ha dottern hemma och vilka fantastiskt mysiga bilder. Jag saknar hösten här i södra Kalifornien och skulle gärna vilja klä mig lite höstigt. Vad kul att Karolina strålar samman med sina vänner från HS, de hade säkert sååå mycket att berätta för varandra.

Kram, Anneli

Saltistjejen said...

Jag har tänkt så mycket på er Annika! Hoppas verkligen att din svärmor mår bättre nu också.
K är modig och helt enkelt en superhärlig tjej!!! Haha jag skrattar när jag ser att hon fotade åskvädret! :-)
Megakramen!!!