Tuesday, August 02, 2016

California blue ...

Hejsan!


Nu var det länge sen jag skrev här. OCH jag kan redan NU tala om att detta blir en oregelbunden vecka.
Jag kommer inte att blogga imorgon eller på torsdag. Anledningen till det är att imorgon är det begravning för min svärmor, och jag vet förstås att i och med det blir det ingen tid alls över för mig att skapa ett inlägg tills på torsdag.
Kanske skriver jag lite på fredag? Om inte så dröjer det en vecka till. Vi får se, helt enkelt.
Gravsättningen på Arlington Cemetery kommer att äga rum först om ett par månader. Ja, sådan lång väntetid är det där.
Men, den lär bli mäktig när den väl sker.
Imorgon tror jag att det blir sorgligt, men säkert också väldigt vackert.


Iallafall, vi har ju varit i Kalifornien.
Och ja, ja visst, där hade vi det så bra. Peter beskrev resan som “bittersweet” för honom, och det var det också.
Vi flög via San Francisco till LAX.
Landade på LAX och hyrde där en stor, fet Dodge Ram, haha!
Inte stans smidigaste bil att ratta i LA, men ändå, den var BRA! Jag är glad att vi hade en sådan hög och kaxig bil på vägarna i Los Angeles.

Los Angeles så …
JA-aaa … Just det, vad ska jag säga om den staden?
USAs andra stad i storleksordning.
Låt mig säga det rätt ut, jag GILLADE INTE LOS ANGELES!!
Jag skulle INTE vilja bo där för allt smör i Småland. SÅ utspridd är stan att det nästan är ogreppbart. Det är mer som x-antal stora förorter som ligger jämte varandra på en väldigt stor yta. Jag fick NOLL grepp om LA som stad. NOLL och ingen känsla för den.
Trafiken är fullkomligt vedervärdig. Visst, jag klagar över DC-trafiken också, men det ska jag sluta med nu. LAs trafik slår allt jag hittills sett. Dessa enorma köer hela tiden. ALLA dessa otaliga freeways. Freeway efter Freeway efter …


Balboa Island.  Ett fantastiskt härligt ställe.


Karolina bodde i Burbank medan hon var i LA. Burbank ligger nästgårds till Hollywood. Det är i Burbank alla film och tv-bolag har sina studios.
Vad Karolina tycker om LA?
Hon är inte såld hon heller. Karolina säger att hon så mycket hellre vill bo i NYC, men att de allra flesta jobben för skådespelare finns i LA, trots allt.
Vi får se var hon hamnar när det väl är dags.
Praktiken på de två agenturerna gillade hon, speciellt på den ena. Där har hon till och med redan fått jobb efter examen, om hon vill ha det. Det var himla kul att höra, även för oss föräldrar.



Balboa Island.   Här skulle jag gärna vilja hyra ett hus!




Alla hus var gulliga, såååå gulliga.  De ligger tätt, tätt och ön är välbesökt av turister.  Men ändå är den tilltalande och har så hög mysfaktor.

Karolina har blivit en HELL of a DRIVER dessa två månader i LA. Hon rattade en smart, smidig Hyundai-sedan medan hon var där. OCH jösses vad hon fixade trafiken i LA galant. Eller ja, så galant den nu kan fixas.
Vana har hon verkligen fått av att köra på motorväg efter motorväg, eller freeways, som de kallas därute.
Låt mig säga så här, jag är glad att jag inte visste innan vilka strapatser hon varit ute på i trafiken. Vart hon kört, och var hon varit. Jag är glad att jag inte visste att hon kört med sin lilla bil på tex Mullholland Drive mitt i natten, mitt bland alla branta berg.
Hualigen.
Ibland är det bra att inte veta vad ens barn gör.



På söndagsmorgonen for Peter och jag till Hollywood tidigt, tidigt.  Detta är Hollywood Boulevard.  Ni vet, där alla stjärnor har stjärnor i gatan.  Faye Dunaway är min gamla barndomsidol, så det var kul att stöta på hennes stjärna!


The Chinese Theater.


Greta Garbos stjärna.  Gatan är smockad av dessa stjärnor, och jag är glad över att ha sett det!





Dolby Theatre.  Ni vet, det är där Oscars-galan äger rum år efter år.  KUL att se den platsen också.  

Nej, LA är inget för mig. Jag skulle inte bli ledsen om jag aldrig mer behöver åka dit.
DÄREMOT gav alla platser söder om norr om LA enorm mersmak!!
ENORM!!
Visst förstår jag SÅ väl den dragningskraft Kalifornien har! O absolut!!
Naturen är enorm! Så vacker!
Havet alltid närvarande. Alltid. Ja, iallafall om man är i de stora städerna i CA. Bergen tog andan ur mig. Även de berg som finns i LA. WOW!
Ja, stan är liksom uppdelad av stora berg och kullar.
Alla ni som varit där vet det.



Underbara Balboa igen!




Utanför ett hus fanns en byst av Ronald Reagan.  Genny och Karolina skrattar i solen!



Karolina tog oss med till Balboa Island i Orange County. Där var det som en saga, vi kan nog fastslå att hela Orange County är väldigt fint.
Balboa är en liten ö som är totalt pepprad med sommarhus, gulliga affärer och en massa små restauranger. Jag blev lycklig, lycklig av Balboa Island, och jag skulle gärna vilja hyra hus där.
Jag älskar också att befinna mig på en västkusten, och därmed på solnedgångarnas kust! Jomen, de slår östkustens soluppgångar, det tycker jag nog.
När jag kan vill ja alltid vara på en västerstrand. Men så är det nog för de flesta av oss, tror jag?
Solnedgångar är ju högst ljuvliga, och kvällssol högst gångbart, så är det bara.







Jag ska fortsätta att skriva, och visa bilder, från Kalifornien i mitt nästa inlägg.
Fram tills dess önskar jag er bra dagar!










36 comments:

Annika said...

Hej - roligt att du är tillbaka. Nej, jag har heller aldrig känt starkt för LA - en del av mina kollegor gillar att åka dit och gå på museer och annat men för mig känns det inte värt det att vara borta så länge som det blir när man ska hantera trafiken etc. Du får komma till San Diego istället! Mycket mindre och mer hanterbart :) .

Roligt att Karolina anpassar sig så bra till staden (och till trafiken)! Min morbror var här för snart ett år sen och de flög in till LA och skulle sen ta tåget till SD. Morbror som inte har så överdrivet bra tålamod bestämde att det skulle bli för långt att vänta och hyrde bil på stående fot efter flygresan och körde ner istället. När han kom ner till SD sa han till mig att det var ju VERKLIGEN ganska besvärligt att köra där. Först gick det 150, sen tvärstannade det, och sen i 150 igen. Moster sa ingenting men var lite blek om nosen... Till historien hör att morbror är nästan 80 år gammal - rätt starkt att köra i LA-trafiken, jetlagad, efter 20 timmars flygresa i den åldern...även om man är van både som bilförare och vid långa resor....jag var impad. Skulle aldrig själv ha gjort det....

Ha en fin vecka trots att den säkert blir sorglig och så hörs vi när vi hörs! Helt klart måste du koncentrera dig på annat nu än bloggandet.
Kram

Channal said...

Hej Annika! Jag har också lite semester från bloggen. Rätt skönt med sommar :-) Vilken härlig tripp och kul att Karolina har det bra. Västkusten är något annat än östkusten. Båda har sina tjusningar!

Kramar Anna

Nettan said...

Men vilken resa ni gjorde! Skönt att Karolina trivts så bra och jag förstår att ni är stolta över henne. Har flugit på LAX en gång i mitt liv under min tid på SAS och flygplatsen i sig är en mardröm, vi sov ju vara över natten på flygplatsen eftersom vi skulle jobba på vändande plan (tidigt 90-tal) men jag minns kaoset och tror inte att jag vill dit igen.
Alla de fina husen i Balboa har ju sett lite av det du delat under veckan och det ser så fint ut. Ofta är det ju då det är när man kommer utanför storstädernas kärna.
Tänker på er och det ni ska gå igenom, tufft med minnesceremoni och sedan gravläggande först om några månader.

Många kramar
Nettan

Åsa said...

Tänk att ha en så vuxen dotter som kör omkring själv i LA. Tänk när mina är så stora och ska ut i världen utan mig. Herregud. Hon verkar vara en bra tjej din dotter. Gratulerar till det! Hälsningar från Europas västkust.

Musikanta said...

Nej, det är ganska skönt att inte alltid veta vad ens barn har för sig - särskilt inte när det är ute och kör bil långt. Även om trafiken här inte på långa vägar kan jämföras med trafiken i USA är man alltid orolig för att de ska köra på någon älg eller att någon annan trafikant ska köra på dem.

I morgon åker vi ut i skärgården, Mirren, pojkarna, Kent och jag så förhoppningsvis får jag en fin bild på solnedgången då. Det är självklart att du måste ta paus från bloggen när det händer så mycket annat omkring dig nu. Jag tycker inte man behöver skriva varje dag - det tar mycket tid att sitta vid datorn som man kanske kunde göra något annat nyttigt istället.
Roligt att se dina härliga bilder från LA och Balboa där jag aldrig har varit och aldrig kommer att resa till.
Kram från Ingrid

Humlan said...

Så roligt att det har gått bra för Karolina i sommar och ett härligt kvitto på att hon gjort det bra är ju jobberbjudandet! Men sedan ska man ju trivas där man bor också ...
Roligt att se alla bilder och Balboa Island ser ju härligt ut.

Tänker på er de kommande dagarna
Kramar

Cari said...

Så härligt att Karolina har fått erbjudande om jobb efter examen!! Vad har hon arbetat med på de två ställena?

Jag önskar dig och familjen en vacker stund i morgon.

Och så ser jag fram emot fler bilder från Kalifornien (antar att du har det vackraste kvar att visa kustvägen bland annat)

Monica said...

Roligt att "se" dig här igen och trevligt att läsa. Först vill jag säga att jag hoppas morgondagen blir vacker på alla sätt även om det är så sorgligt, men att det blir ett fint farväl. Och ta väl hand om er alla.

Så fint på den ön, verkligen, färger, hus, hav, solnedgångar och blommor. Förstår om ni hyr hus där någon gång. Kul att ni varit i Hollywood och det var riktigt fint att se Greta Garbos stjärna. Mågen varit i LA, har vänner som bor där men tror nog att SF dit han skulle för marathon var vackrare och något helt annat. Sett mycket foton därifrån.

Kul att Karolina haft det bra och att allt gått bra, nu kan ju inget bli värre att köra bil i:-) och fint att hon fick det erbjudandet efter sin examen, även om man inte tar det så är det en bekräftelse på att det gått bra och att det finns möjligheter, en lite skön känsla och trygghet det också.

Ha det så bra nu Annika!

Steel City Anna said...

Vilka hus där på de sista bilderna! Som en sagovärld! Väldigt gulligt.

De verkar inte vara så morgonpigga i Hollywoood när ni fick boulevarden ifred :) kul att en gång ha sett den. Får intrycket av att hela stan där ser ut lite som en kuliss! Ett ganska udda ställe är det ju. Känns som det är en ny stad men den grundades på 1700-talet av spanjorer och var Mexikansk ända till 1846 läste jag när jag googlade :) coolt ändå om din dotter skulle hamna i Beverly Hills en dag :) och klimatet verkar ju minst sagt behagligt, sommar jämt! Så kul att ha blivit erbjuden jobb redan. Då kommer det nog många fler.

Hoppas ni får en fin dag imorgon att minnas.

Annika said...

Annika:
TACK vännen!
Fick absolut ingen känsla av LA. JO, att jag ville åka därifrån. Att jag ville lämna LA för andra delar av CA. OCH det snabbt, haha!!
Trafiken var nog det mest avtändande, tror jag.
Absolut, skulle gärna besöka SD igen, 26 år sen jag var där sist. Skulle gärna komma tillbaka!!
OJ oj, det var en modig morbror du hade som med berått mod satte sig bakom ratten och körde ner till dig. WOW!!
I den trafiken.
Ja, det var tufft, haha!!
Tack Annika, vi hörs när vi hörs. Det blir kanske i nästa vecka, när jag verkligen tänker efter.
Kramar!!!

Annika said...

Channal:
Bloggsemester är bra att ha. För alla.
Väst och östkust är väldigt olika. Absolut.
Jag tycker om bägge, men bor hellre på östkusten av olika anledningar. MEN uppskattar en västerstrand mer än ngt annat.
Kramen!!

Annika said...

Nettan:
TACK snälla Nettan!
En bra resa fick vi. OCH det var SÅ kul att se hur varm i kläderna K var därute, haha! Som en infödd, fniss!!
LAX ja, ja så stor den är den flygplatsen.
Balboa var vi på en dag, ja. Så vackert.
Det är ju det, det finns så enormt många vackra platser bara man rattar ut ur stan. Men även Malibu är ju vackert så det förslår!
OCH andra ställen i LA. Men ändå? Tack, men nej tack...
Ja, det blir en jobbig vecka. Det blir det.
OCH sen lång tid innan gravsättningen.
Kramar!!

Annika said...

Åsa:
Jag vet, vad hände liksom?
NÄR blev hon 20?
HAHA.
När blev hon så världsvan och orädd.
En dag kommer dina barn också att ratta runt i främmande städer. OCH du kommer att undra, what???
Hälsar tillbaka från östkusten mitt emot dig :-)

Annika said...

Ingrid:
DET är onekligen mkt bra att vi inte vet allt. HAHA.
Trafiken i LA är det värsta jag sett. OCH då har jag varit i MÅNGA amerikanska storstäder, men LAs trafik och volym slår ALLT.
Helt vidrigt.
Nej, det är ingen plats du behöver längta till. Resten av CA? JA, herregud vilken stat med mångfald i ALLT. Förstår att den har sådan enorm dragningskraft på ALLA.
Härligt med skärgården.
Skriver gärna fem dagar i veckan under året. Men under sommaren skriver jag inte lika mkt, och under semestrar och resor är det helt tyst. Men så kan det få vara tycker jag.
Ha det så fint nu!
OCH klart du får fina solnedgångsbilder i skärgården!!
Kramar!

Annika said...

Humlan:
Det var roligt att se hur hemtam K var i LA. Helt otroligt.
Ja, hon har inte fallit för stan heller, men visst är det där jobben finns i hennes branch. Vi får se vad det blir, helt enkelt.
TACK för tankar. Det betyder mkt.
Kramar!!

Annika said...

Cari:
Två talent agencies, en för skådisar (det var där hon fick jobbet) och en för reality shows.
Sen har hon tagit en kurs via Elon också. SÅ hon har haft fullt upp precis hela tiden.
TACK, ja imorrn blir det en tuff dag.
De veckraste vi såg var norr om stan och Pacific Highway. Bilder kommer.
Ha en bra vecka!

Annika said...

Monica:
TACK!
Ja, morgondagen blir inte lätt.
OCh sen tycker jag det känns både bra och jobbigt att det dröjer så länge innan gravsättningen sker. Tycker det blir en sådan utdragen process. Men det kanske är bra det också. Arlington är ju den mest prestigefyllda kyrkogården i US, så de har därmed enorm väntetid där.
Jag tror det blir både vackert och sorgligt imorrn.
TACK, Balboa var verkligen fint, hela OC var fint. Allt är fint runt LA, men själva stan är bara så stönig.
SF slår LA med hästlängder. SF är en av de vackraste städerna i världen. Jag var där 90, och sen dess har jag inte varit där. Jo, landade där på vägen till LAX. Men ÅÅÅ vad jag vill dit. Helst NU :-)
Det var roligt att hon fick erbjudande om jobb, även om att sitta på en casting agency inte är vad hon drömmer om, men fint, fint av hennes gullige chef att erbjuda. Han borde bli hennes agent istället ;-) Vi får se...
Monica, jag är så glad att jag inte visste om hur galen trafiken är i LA innan jag kom dit. Jag ä också glad att jag inte visste att K körde i bergen i LA på serpentinvägar på natten...
HUA!!
Ha en finfin vecka!!

Annika said...

Anna:
Balboa var en sagovärld. Men en väldigt besökt sådan. Husen var SÅÅÅÅ söta på den ön.
Små och gulliga.
Haha, vi var där vid 6:30!! Tidiga dårar. VI hade ju jetlag också, haha. Utnyttjade den.
SÅ glad att jag inte var där mitt på dagen, kan bara tänka mig hur packat det är då.
Ett udda ställe är det, LA, och en väldigt underlig stad. Helt utan stadskänsla. Och så uppdelad i områden. Sen skär berg tvärs genom stan, och de delar av den också.
Klimatet i CA, ja det är otroligt härligt. Men de behöver sitt regn. Herregud så torrt och det var. Läskigt. Var med om sandbränder medan vi var där, så på lördagen låg hela Burbank under ett askmoln, det var lite otäckt. Men det är så torrt i CA att det är läskigt.
De får inget regn.
Men vad gäller värmen...Mmmm....torr och skön värme och sen blir det svalt på kvällen. Love it!!
Kul med jobberbjudandet, ja.
Vi får se, hon vill ju helst ha en agent. Utan agent är man rökt. Men hon får säkert tag på en sådan. Två år i skolan kvar, och sen...
Hjälp!
Tack för tankar, Anna!!

Vform said...

TACK för att också jag får uppleva olika delar av ditt fantastiska land! Njuter av alla vackra bilder!
Syster har också visat och lärt mig mycket om olika delar i världen ... bl.a. LA! Kommer väl aldrig så långt jag ;) ....
Duktiga Karolina, hon klarar sig nog :)
Värmekram från mig till dig! ♥

Annika said...

Vivan:
TACK!!
LA, du missar inget, det kan jag lova dig. Däremot är omgivningarna och resten av CALI helt underbara. Ja, svårslaget, skulle jag nog säga.
Tusen tack för snälla ord.
Kommer snart till Närpes!!! Beställde biljetter igår, om ca 2 veckor kan du se mig vandra omkring i Niesby och åp stjärän :-)
Kramar!!

Anne said...

Vad härligt höra mer och ha dig tillbaka! Ser framemot mer bilder och text.
Jobbig vecka ni har framför er, ja det förstår jag. Kan också förstå Peters sammanfattning av resan som bittersweet. Gulp, jaaa, du har så rätt i att det är faktiskt bra att inte veta alltid vad ens barn har för sig. Bäst att inte veta för då kan man inte oroa sig på samma sätt heller, det är när man vet som man oroar sig eller hur. som när man vet de är ute och flyger och man har koll på var de befinner sig. Det går nog aldrig ur det där heller, mina päron vill fortfarande ha ett meddelande när jag kommit fram.
Vilken härlig sommar K verkar ha haft, det låter helt fantastiskt och hihi en riktig inföding redan som rattar sig fram som hon inte gjort annat. Den där trafiken alltså, det är ju sjukt egentligen. Hur står folk ut, går det nånsin att vänja sig? Skulle inte tro det väl. Att dagligdag beroende på var man jobbar och bor spendera x-antal timmar i trafiken.
Nu har jag inte sett så mycket av LA men de få dagar jag spenderat där gav inte mersmak. Alls! Kände ingenting alls för staden, så vet precis vad du menar. Blev jättesugen och nyfiken på södra delarna. Hela OC county som du nämner, dina bilder och intryck inspirerar. Jag har bilat längs PCH från SF till LA, det var magiskt och även väldigt varierande hur kusten såg ut och så mysiga städer. Santa Barbara skulle jag gärna se mycket mer av, även vinodlingarna däromkring. Gillade de delarna.
Söderut däremot, söderut mellan LA och San Diego, det har jag inte alls sett överhuvudtaget. Känner nu jag skulle vilja göra det! Typ LAguna Beach du nämnde på Insta eller FB tror jag, Balboa då. Inspirerande. Vi bor ju på rätt sida också, resor dit är rätt överkomligt i både tid och pris.
Läskigt det där att det är så torrt förresten.
Kram!

Anonymous said...

Har aldrig besökt LA (om man inte räknar en taxiresa mellan LAX och Greyhound-stationen) och det ligger inte särskilt högt upp på listan heller. Det krävs mycket tid för att greppa stan så det är väl inget utmärkt turistmål. Men någon gång... Däremot fanns San Diego med på vår lista av potentiella flyttdestinationer. Tror att det hade passat oss bra men är väldigt nöjd att vi valde Boston till slut. Balboa såg iaf väldigt fint ut.
Lycka till i morgon, det är tungt men brukar kännas som en tyngd fallit av axlarna när det är över.

Annika said...

Anne:
TACK!
Lovar att skriva mer i nästa vecka.
Visa fler bilder etc, men jag tar det på tisdag. Tror jag.
Bittersweet, det var så maken sammanfattade det hela.
OCH så var det nog.
UMMM...JA!!
Jag är glad att jag inte visste vad K gjorde. TUR det, bäst att inte veta sas. HAHA
OCH det gick ju bra därute.
SANT, de där ränderna går nog aldrig ur. HAHA.
Alltså, ja, hur fasiken står folk ut med att bo i LA. Jag och Peter sa till varandra att om vi bodde där skulle vi aldrig orka åka nånstans pga trafiken. Så, jag är glad att jag inte bor där.
Du är som jag, du kände noll för LA. Ja, jag vet inte vad lockelsen är med den stan. Förutom havet och bergen. Men annars? Neaöööeeeeej. ja ska man in i "the industry" är det väl en gjuten plats. Men annars? Nope.
Men det skulle inte förvåna mig om K hamnar där, trots att hon helst inte vill. Men, detä r ju där jobben finns...så...
Santa Barbara och Santa Ynes (wine country) var mina stora, stora favoriter på denna resa. Mer om det senare. Men det var magiskt. OCH PCH ÄR en väg att gråta glädjetårar över, måste vara en av USAs allra vackraste vägar. MAFFIG!!
Och att åka den SF-LA? JA TACK!! Fast jag hoppar av i Ventura, haha!! Innan man kommer in i LA.
OC är skitfint!!! SÅ vackert.
Laguna som en dröm.
Skulle gärna ta PCH ner till SD. Eller, jag skulle vilja ta PCH från SD till Kanada. Hela västkusten. YESS! Vilken resa.
Torkan var inte kul att se, oj oj. Känner med Cali. Inte lätt det där.
Kramar!!

Annika said...

Karin:
LA, jag skulle skippa den stan om jag skulle till CA. Tyckte inte den gav ngt alls egentligen. Bara stress. Och sen detta att det faktiskt inte går att greppa den.
Men omgivningarna är ju totalt underbara!!
Totalt fantastiska, så visst kan jag förstå den enorma dragningskraft Cali har på världen.
Boston skulle jag ha valt också. Lätt.
Tror ni valde rätt thru and thru. Tack, ja jag tror att det kommer att kännas bra imorrn även om det inte är klart då heller. Arlington väntar...
men det blir nog bra det med.

Anonymous said...

LA var inget för mig heller. Precis som du, fick jag inget grepp om staden, kände noll. Balboa sag ju väldigt trevlig ut! Och Santa Barbara är en magisk plats!
Tänker pa er i morgon!
Kramar, Lisa

Annika said...

Lisa:
Nä, inte alls.
Kul att ha sett stan, men jag behöver inte åka tillbaka, haha. Det finns ju väldigt fina områden runt stan dock. Oj oj.
Santa Barbara och Santa Ynez älskade jag. Mer om det!!
Tack för tankar!
Kramar!!

Desiree said...

Balboa island ser mysigt ut. Jag haller helt med dig angaende LA. Jag gillar inte heller LA, inget stalle jag vill aka tillbaka till eller bo. Californiens kust ar otroligt vacker pa manga satt. SF tycker jag mycket battre om som storstad.
Fina bilder och grattis till K som redan fatt jobberbjudande. Hur lange till blir hon kvar I LA?
Jag hoppas att det blir en riktigt fin och stamningsfull begravning for din svarmor.
Manga kramar

Anonymous said...

Ha, du o Karolina kanske ska prata med Maja - hennes dröm är att flytta till LA (o bli skådis naturligtvis!!!)
Ha en så bra dag ni kan på begravningen!
Stor kram från Anette!

Annika said...

Desiree:
Karolina är hemma igen. Börjar Elon om ca 2 veckor. Tiden i LA är över nu, och det var både ris och ros från dottern.
Minsann.
LA är ingen stad att längta till. Fattar inte varför så många ser sig stjärnögda på den stan? Fattar verkligen noll.
Ja, såvida man inte ska pröva sin vingar inom film, men...
CA kusten är GRYM. GUD så vacker. Helt oslagbar, tycker jag.
SF skulle vi ha åkt till på denna resa, men det får vänta. Tyvärr.
Vi var tvungna att förkorta vår resa pga begravning.
TACK, ja idag är begravningen. Tror det blir både vackert och sorgligt.
Kramar!

Annika said...

Anette:
LA, drömfabriken. Jadu, det är inte lätt det där.
Men Karolina känner sig säkrare i sadeln tack vare sin skådisutbildning. Och den kan nog vara ett plus i kanten. Svårt det där alltså. Svårt. Jobbig branch. Kanske den svåraste som finns.
Nej, jag gillade inte LA. Absolut inte.
Karolina har inte fallit heller, även om hon gillar den bättre än jag.
Tack, ja nu ska jag snart börja göra mig iordning inför eftermiddagens svåra stund.
Kramar

Lotta i CT said...

Å,dina bilder!!!
Balboa Island så totalt min grej med. Och solnedgångarna, havet, PCH...Håller med om att det ofta är bra att inte veta vad barnen gör, förrän efter. Gulp!!

Bittersweet för Peter, och det förstår jag. Tänkt på er denna vecka och minnesceremonin.

Varmaste kramarna!!

Annika said...

Lotta
TACK vännen!!!
Balboa är så fint. OCH det är finns så mkt vackert därute.
CPH, en enda dröm. Älskade den!!
Bittersweet var veckans nyckelord. Verkligen.
TACK Lotta, begravningen ägde rum igår. Den var fin. Tror Margaret log i sin himmel.
Kramar!!

Bloggblad said...

Åh, vad mycket roligt du är med om - då undantar jag förstås den kommande begravningen - men alla resor verkar så härliga!

Annika said...

Bloggblad:

det var härligt i CA. Det var det. Annars har sommaren varit lite upp och ner med allt som hänt.
Begravningen är över, och den var vacker. Nu väntar vi på gravsättningen.

Anonymous said...

Lite sent ute, men eftersom du inte skrivit sen detta inlägg
tänkte jag at det är OK så söndag.

Mitt första, och enda, möte med LA var oktober 1952. Jag hade
levererat begagnad bil fr Chicago till Salt Lake City. Där fick jag
en bil att leverera till Las Vegas. Därefrån fick jag lov att ta
buss. Kom till LA busstation ca 2:30 på morron. Det var dimmigt
och smoggigt. Gubbar låg och sov på bänkar både inom- och utomhus.
"Akdrig i livet att jag stannar här", tänkte jag. Tur nog gick det
en buss till San Francisco vid 6-tiden. Det blev min slutstation i
USA och har aldrig varit tillbaka till LA.

Ruth i Virginia

Annika said...

Ruth:
Det har ju hänt en del tråkigheter i sommar, min svärmor har dött. Så jag ligger lågt med bloggen. OCH så är det ju sommar, och då är det lugnare tider i bloggosfären övh.
LS. du ser. Inte ens då var det en trevlig stad, på 50-talet. SF är ju en pärla.
Trevliga äventyr du varit med om :-)
Har en känsla av att jag kommer tillbaka till LA, vare sig jag vill eller inte :-)
Ha det då gott!