Tuesday, February 14, 2017

Happy Valentine's to you!

Happy Valentine’s Day!!


This is an appreciation post that goes out to ALL of you!

In these dark, confusing, weird and hard times we are experiencing right now I'd like to send you all some warm thoughts today!
Let’s celebrate the people in the world that we like and love.
It is important to do so!
Let them know that you feel for them. Do not hold back!


Pic from quotesreadings.com

Thank you, readers, for following this blog!
Thank you for leaving nice, thoughtful and respectful comments in my commentary field. Yes, it means a lot to me (and to all other bloggers out there).
Thank you for your friendship!
Yes, I do feel like you build friendships with the people who regularly comment. It is a good way to form friendships and build bridges.
THANK you all!


Thanks to my Swedish family.
They are so far away, but I think about them every day. And, today it is fairly easy to keep in touch.
We can FaceTime, we can text each other.  Me and my siblings have a very active group chat via WhatsApp.   We have all the social media at our finger tips.
It is fantastic.
I am so thankful, and humbled, that we also see each other IRL fairly often. In the beginning of April it is time for me to welcome some dear family members to my home again.
Even though me and my family are physically far away from one another it feels like we are not.
Love you!



Thanks to my American family and friends here!
Yes, I am so happy that I have such a loving family and a wonderful bunch of sweet friends here.
Both Americans, Swedes and some other nationalities. You rule.
Thanks for being in my life.


Peter and Karolina.
My own little precious family.
What can I say ..?
I think you all know it more than words can say …


So, all of you, thank you!





Peter and I went out to dinner on Saturday night to celebrate Valentine’s a bit early.
Psst…. We are trying to avoid going out to eat on Valentine’s Day itself. This day tends to be a bit nuts if you are going out.
You will pay steep prices for mediocre food on a day like this, You know, pre fixed menus and what not.
No, we have learned from that mistake.

BUT, when Peter and I arrived at Eddie V’s in Tyson’s Corner on Saturday night the hostess  could not find our reservation in their booking system.
Very weird. Peter had made the reservation online. He got a phone call on Thursday from the restaurant confirming our arrival.
So, clearly it was very strange that they could not find us in the system.
Peter found the reservation on his phone and showed it to the hostess.
“Oh sir, that is a confirmation from our ORLANDO restaurant.”
I started laughing out loud. I am glad Peter can make these mistakes, too. I tend to make mistakes like that sometimes.
"Well”, the hostess said, “we’ve been fully booked  this evening for two weeks already, but please sit down and I can see what I can do … "
SO, we did wait.
Patrons were arriving in a constant, steady stream as we were waiting.
Peter and I started thinking of back up plans.
Then the hostess came back after a few minutes.
"We can seat you now”.
And, we got a fantastic table, and we had such WONDERFUL food. Scallops for Peter, and Ahi Tuna for me.
SO, SO delicious.
Prosecco and wine. A wonderful ambiance at a new favorite restaurant.

THANK you so much for fixing our honest mistake, Eddie V’s.
You were truly a class act.
We’ll return very soon.


I wish you ALL a wonderful, warm, cozy, fuzzy and lovely Valentine’s and Friendship Day (as they call it in Finland)!

29 comments:

Anonymous said...

Jag sitter här kl. halv två på natten och blir lite
tårögd, när jag läser vad du skriver om oss som följer
din blogg. Innerligt tack!

En av mina underbara grannar kom med en påse Valentine-
godis (hemgjort) bara för att "I love you Ruth".

Tyvärr låter jag det politiska in i mitt liv och
kan inte sluta att tänka på, hur livet kommer att bli
för min barnbarn. Förutom den politiska framtiden har
jag andra tankar, som t.ex.:

Kommer det att finnas kontakt mellan
människor och inte bara texting? Kommer någon att skriva
ett brev eller födelsedagshälsning på papper?
Kommer det att finnas post som nu,
när jag kan sätta ett frimärke på ett kuvert och veta att
det kommer fram i Sverige, Vietnam, Indonesien eller Japan,
där jag har vänner?

Fighting in Washington äter mig verkligen.
WHY CAN´T WE JUST GET ALONG? undrar

Ruth i Virginia

-roligt att det ordnade sej på restaurangen-

Unknown said...

Önskar dig en riktigt fin "Alla Hjärtans Dag! Tack för din trevliga blogg, följer dig med intresse, Annika!

Steel City Anna said...

Och tack for att du har din blogg Annika! Ett trevligt och snallt stalle i varlden :) smart ide att ga ut och ata innan sjalva Valentine's.

Annika said...

Ruth:
Awwww...men tack!
Det är ju så, det blir liksom en bit av vänskapstårtan härinne med alla som så troget kommentarer + skriver egna bloggar.
Så roligt att följa.
SÅ fint med din granne som kom över med v-day godis.
Ja, s¨ska det vara!
Jag vet, tiderna är svarta med nya regeringen. Helt sjukt. SÅ oamerikanskt allt som har hänt. SÅ oamerikanskt.
Blir matt.
Ja, vem vet?
Jag är ju själv mer en textare än telefonör.
Men visst, du har en stor poäng där.
Ja, posten ja. Kommer man övh att få lära sig skriva med penna och papper. OCH kommer böckerna att försvinna?
Mkt sånt att tänka på.
Det som händer i Washington nu, och i övriga delar av världen, är bara för mkt.
Idag får se till det goda, Ruth!
Stor kram från mig några kilometer bort!

Annika said...

Nilla:
Tusen tack.
Så glad jag blir.
En glad Alla Hjärtans Dag till dig!!

Annika said...

Anna:
Tack själv som läser.
OCH tack för att du skriver!
Ja, snälla ställen behövs i världen. Absolut.
Ja, det var länge sen vi skippade V-day på restaurang :-)
Ha en toppenfin dag!!

Vform said...

TACK!
Och tack ödet för att vi hittade varandra i "Österbottniska stugor"!
Ha en underbar dag!
♥-kramar från mig!

Keith said...

Happy Valentine's Day!! ❤ I really enjoy your blog! Always look forward to it!

Cari said...

Hjärtligt tack för din blogg.
Så härlig att läsa. Visst känns det som att man hittar vänner bland bloggarna. <3
Så härligt att höra att restaurangen ordnade för er. I efterhand blir det ett roligt minne.
Ikväll äter vi ute och firar 34 år tillsammans - tiden rusar iväg :-)

Annika said...

Keith:
Awww...thanks!!!

Annika said...

Cari:
TACK Cari.
Absolut, vänskaper växer fram, inget snack om den saken.
Ja, jag tyckte restaurangen skötte detta så excellent!!
Ha en superfin och trevlig kväll ikväll!!!

Annika said...

Fint! Vi går ut ett par dagar senare och äter å andra sidan - då kan vi sambordna med vår bröllopsdag också :) . Åker till Colorado på fredag. Ha en fin Valentine!
Kram

Annika said...

Annika:
Funkar ju fint det också :-)
Trevligt med både V-dag och bröllopsdag!
Nice med CO!
Kramar!

Anonymous said...

Önskar dig en fin alla-hjärtans-dag! Världen behöver absolut mer kärlek både här och där just nu.
Får väl se om det blir röda geléhjärtan idag, la ju ut en hint till T tidigare i veckan! Och som du vet har denna dag en större betydelse för just oss!

Annika said...

Brysselkakan:
Detsamma till dig!!
Visst behöver världen mer kärlek.
Jag vet, så gulligt med er dag idag. Ha så mysigt!!

L said...

Tack Annika!
Tack för din valentineshälsning, men ffa tack för din mysiga och välkomnande blogg.

Vi är generellt dåliga på att fira denna "alla hjärtans dag". Min syster fyller år idag så det är henne jag tänker på 14 februari.
Härligt namn dagen har i Finland!

Vilken tur att det ordnade sig för er på restaurangen, jag har själv gjort liknande misstag. Det är ju så surt!

Ha en bra resten av dagen. Själv beger jag mig strax till en tvåtimmars fäktningslektion..... Kommer nog vara blåslagen imorgon :)

Eva i Dalarna said...

Ja nån blogg har jag ju inte och har inte heller tänkt att ha nån men jag läser din med glädje! Önskar dig en Glad Alla Hjärtans dag från Dalarna! Kram.

Monica said...

Önskar dig och familjen en jättefin Alla Hjärtans Dag Annika! Och tack för din blogg, är så roligt att läsa och se foton! Och det är mycket som skymmer hjärtana idag men vi får göra det bästa att se dem.
Skönt att de var så serviceinriktade på restaurangen så det löste sig till det bästa. Man har ju satsat lite bara av att komma ut:-).
Maken ville gå ut idag men vi tar det en annan dag med, är ju inte så stort här men märks ändå i alla affärer.
Önskar dig en fortsatt fin vecka Annika

Annika said...

Lisa:
TACK!
du gör mig så himla glad med dina rara ord.
TACK Lisa!
En lite mysig dag, trots allt.
Kul att det är din syrras dag idag, lite speciellt.
HAHA, lycka till med fäktningen nu. HA så kul.
Gör dig inte illa och bli stucken ;-)

Annika said...

Eva:
Tack Eva!
OCH tack för att du läser.
Kramar!!

Annika said...

Monica:
Detsamma, fina Monica.
Hoppas du har det fint.
Ibland måste man bara släppa allt och se till det fina och varma. Vi gör det idag, tycker jag.
Ja, det där var verkligen ett misstag från vår sida, men det gick ju bra.
Precis, lika bra att undvika restauranger idag :-)
Iallafall här.
Ha en riktigt fin och trevlig kväll!!

Jenny said...

Så himla trevlig blogg det här, hoppas du fortsätter länge till.:-)

Annika said...

Jenny:
Tack så himla mkt. SÅ snällt sagt!!!

Anne said...

Glad Alla Hjärtans Dag till dig Annika. Skön kontrast läsa ditt inlägg, jag kommer direkt från att ha skummat igenom på CNN, vilket ju varje dag numera är rätt dystert och nedslående.
Så sant, alla tummar ner för att äta ute på Valentine´s Day. Inte värt det, håller helt med dig. Smart och bäst göra som ni, antingen helgen före eller efter. Vi kom just hem från Kindergarten, så gulligt och fint uppmärksammat i skolan bland barnen. Ja, du minns nog mycket väl hur det var när din fina Karolina var liten. Blev glad av värmen i klassrummet och bland barnens alla fina kort och treats som kom med hem. Såna här varma, hjärtliga inslag i vardagen behövs nu mer än nånsin.
Vilken smarrig middag ni verkar ha ätit i lördags, Ahi Tune helt min grej också. Sådär ska man känna att åååhh vad gott. Då njuter man. Tycker både mat och stämning varit sisådär de senaste gångerna vi varit ut så känner inget större sug gå ut nu på ett tag. Går upp och ner det där, tycker jag (alltså ens lust äta ute).
Kramar!!

Annika said...

Anne:
Detsamma till dig, vännen!
ja, ibland orkar man inte med nyheter. Det är ofta jag tar ett break från dem numera. Orkar liksom inte ta in all skit. På riktigt.
Nej, det där att gå ut och äta på V-dagen har vi lagt av med för länge sen. Tycker inte det funkar här i US m alla pre fixed menus och överpriser. Nuff of that.
Haha.
VISST är det gulligt med V-dagen på skolan?
Minns ju det. SÅ SÖTT!!
Dessutom minns jag att K tyckte det var kul att fixa valentinpåsar och kort till alla klasskamrater.
Men visst, sådana inslag behövs i vardagen. Se till det lilla, och det som ligger närmast. Det är så fint och vackert.
VET, håller ju med om att äta ute fö. Mediokert och överpris. SÅ mkt mysigare hemma. MEN just Eddie V's var en en verklig överraskning.
Nu får du ha en fin V-dagskväll.
Stora, stora kramar från mig!!

Bloggblad said...

Jag är ju inte uppvuxen med alla hjärtans dag som ni yngre är. Jag minns bara att vi en gång ritade hjärtan i imman på bussfönstret när skolbussen satt fast i fyra timmar i snön på väg till skolan den 14/2 1965. Aldrig att jag hörde talas om att köpa blommor eller godis för att fira det, det smög sig på långt senare.
Men - jag köpte blommor... och hade gömt undan varsin chokladpralin som jag fixade i Sthlm i helgen.

Anonymous said...

Glad alla hjärtans dag till dig med! Jag passade på att kramas lite extra med en febrig son som var hemma från skolan idag (och jag som satt i flera timmar igår och klippte och klistrade Valentine's kort...). Dottern kom hem med en massa kort och lite godis från klassen. Även vi fick hjärtformade kakor från en granne, precis som Ruth här ovan.

Vi firar inget särskilt idag, maken skulle ha gjort en tandoperation idag så vi räknade ut honom, nu blev det iofs uppskjutet pga sjukt barn (tandläkarens..) men vi hade nog inte gjort något särskilt annars heller. Kramar!

Annika said...

Bloggblad:
Inte jag heller.
Minns inte att vi gjorde ngt särskilt den här dagen då jag växte upp ...
Kan inte minnas det alls.
Men ngt kanske vi gjorde?
Gulligt med hjärtana i imman. Mindre kul att sitta fast i en kall buss.
Mysigt med lite choklad och blommor.
:-)

Annika said...

Karin:
Tackar!
Ja, det är gulligt med Valentine på ES.
Synd om den sjuke sonen, mem han kanske piggar på sig snabbt nu.
Trevligt med kakorna.
Mindre kul med tandkirurgi. Men det brukar vara rätt Ok, enligt min erfarenhet.
Lycka till då det väl blir gjort!