Tuesday, June 27, 2017

Livet på stranden eller Life is good!





Rodanthe, North Carolina!


The Outer Banks!
OBX!



Så här ser det ut då man kör ut på Hatteras Island.  Bara sand, himmel och hav!!



Morgonstrand.

Vilka fina dagar vi har härute på De yttre Bankarna!

Life is--indeed--good!!





Vägen mot stranden ...




I skrivande stund är Karolina på väg till oss. Så kul att hon kan vara med oss i fyra dagar.
Tiden går lite för fort, det är det enda felet.
Vädret är BRA!
Varmt och soligt. Tidvis väldigt hett. Fuktigt är det också. MEN, det gör inget.


Solnedgång över sanddynerna.





Peter och min trevlige svärfar, Pete.


Stranden är fin. Vattnet är varmt och vi har en egen pool (vilket är så skönt).
Jag är uppe med tuppen varje morgon, tar mina morgonpromander på stranden i den uppgående solen. Så himla underbart HÄRLIGT!!




Min kärlek till The Outer Banks blir bara starkare och starkare!




Underbar solnedgång över Pamlico Sound.  


Snäckor på stranden en tidig morgon.




Om någon dag tittar jag in här igen!



Husen vid sundet skäms inte för sig, haha.


Pamlico Sound är så brett att man inte alls kan se fastlandet.  DET älskar jag!


Önskar er alla en superfin dag!!



Utanför mitt sovrum ser det ut så här ...


Morgonpromenaderna på stranden vill jag inte vara utan (dock inte jag på bilden. I WISH!!).

35 comments:

Keith said...

Nice pics! Now I know what I've been missing 😉

Monica said...

Åh vad härligt det ser ut! Inte dumt alls:-). Så skönt för er att vara vid havet och kul att K kan vara med några dagar. Ser skönt ut utanför ditt sovrum också:-), gillar hängstolar och hängmattor, är så sköna. Ha det fortsatt riktigt bra och så fina foton du tagit!

Malde said...

Dina bilder gör att jag vill komma och hälsa på! Ljuvliga bilder!

Må så gott :-)

eastcoastmom said...

OBX är verkligen fantastiskt! Så vilt hav och vackert.

FREEDOMtravel said...

Verkligen vacker miljö! Hälsningar från Tjeckien!

Antje said...

Alldeles, alldeles underbar! Vad jag längtar till havet nu :) Njut 🌊!

Humlan said...

Vilken miljö, vilket ljus och dessutom Havet, jag förstår att du älskar det.
Tack för fina bilderna, fortsätt njut och ha det bra!
Kramar!

Anne said...

Nä lägg av alltså, det här borde vara förbjudet...fresta såhär :) Det här är ju rena porren för mig alltså...Vackra bilder, ack så vackra.
Jag förstår verkligen det här är en plats som du tagit till ditt hjärta och att du under årens lopp byggt upp nåt, en kärlek. Vad fint ni verkar ha det denna gång också och ja, suveränt med pool. Har ni förresten ätit på ert stamhak, det ni alltid gör :)
Varmt till och med hett och fuktigt ibland skriver du, men hellre det än blåst, regn och kallt...
Jag har tänkt lite på det där, med att hitta sina pärlor som man förälskar sig i, som man bygger upp nåt med och återvänder till och med tidens tand så har man plötsligt fått en så viktig plats i sitt liv. Vi är ju alla olika, vissa vill ha ständiga förändringar och inte besöka samma plats fler gånger och tillåter sig inte fästa sig så. Men för vissa kan ett resmål (lite som en stuga) bli en fast punkt man behöver och vill återvända till, på samma sätt, som OBX blivit för dig. Ett ställe som fått en speciell plats i ditt hjärta och som du återkommer till, dras till och bara älskar. Som sagt, jag har tänkt lite på det här och hur speciellt det är att kunna ha en plats som det klickat med och som man vill återvända till (och även ser till man gör det). Det kan verkligen betyda mycket, att bygga upp något, skapa en tradition. Jag tycker det är underbart du fått den relationen till OBX, att du hittat och byggt upp en plats som betyder så mycket och ger dig så mycket.
HA det fortsatt fint och så mysigt ni får finbesök av K också.
Kramar!

Anonymous said...

Härligt! Går ingen nöd på dig just nu!
Njut!

Cari said...

Åh så himla vackert.
Vilka stränder. Och att det är varmt i havet. Så skönt.
Rekommenderar du att man bor på den västra sidan in mot sundet? Är vattnet lite varmare där och lugnare än utåt?
Är det svårt att hyra hus?
Du ser så många frågor - jag vill verkligen åka tillbaka.
Önskar er en fortsatt skön vecka på OBX.

bettan said...

Underbart vackert. Lätt att älska.
Om jag har vägen förbi kan jag sova i hängmattan.
Njut och fotografera ;)
KRAMAR!!

Annika said...

Keith:
Just come with me on my walks. Oh, wait...you busy being the pool/house boy, haha!!
Matt of fact, can you g down and set up my beach gear. Thanks, dude!!
:-)

Annika said...

Monica:
Tack Monica, älskar verkligen att vara här.
Så skönt!!
Så fina dagar.
Kul att K kom hit också.
Älskar hängmattor!!
Vi hörs snart igen!!

Annika said...

Malde;
Helt underbart här!
Du borde absolut åka hit!!
Kram!

Annika said...

AM.
Älskar det!!
Underbar plats!!

Annika said...

Helena:
TACK!!
Njut av Tjeckien!!

Annika said...

Antje:
Tusen tack snälla du!!
Kramar!!

Annika said...

Humlan:
TACK, älskar verkligen att vara här.
Just ljuset ÄR så otroligt vackert!
Och allt det andra.
Tack Humlan, fler bilder inom kort.
Kram!!

Annika said...

Anne.
HAHA!!
SORRY, det är så att detta är en av de platser jag älskar mest på jorden. Det har blivit så. Har varit här så mkt, och det började nog på 00-talet då vi for hit varje år med Ps fldrar. OCH nu fortsätter vi traditionen, och jag hoppas att vi åker hit varje år.
Älskar havet, sanden, ljuset, naturen och att det är så oexploaterat.
HOPPAS ni kommer tillbaka, på sommaren ;-)))
Tar gärna värme och hetta härnere. You bet!!!
Samma här, AC finns. Samt såklart hav och pool.
Så bring on the heat!!! Det hör till på semestern!!
Jag är nog väldigt mkt som du skriver, Anne. Förälskar mig i platser, vill återvända. Precis som en sommarstuga. Här på OBX behöver jag inte bo i samma hus år efter år, men jag vill tillbaka hit. NO matter what!!
Så, en handfull platser är absolut IT för mig, detta är en av dem.
OCH Anne, kom tillbaka, men INTE i mars ;)
KRAMAR!!!

Annika said...

Brysselkakan:
Tack, njuter för fullt!!

Annika said...

Cari:
Ja, det är helt underbart här!!
Fantastiskt ställe på jorden detta!
Jag vill helst bo mot havet till, inte mot sundet. MEN det är underbart mot sundet också. Sundet är lugnare. Men stränderna är nog lite sumpigare sas.
Solnedgången som en underbar saga dock. Fast, man går från kust till kust här på nolltid. SÅ smalt är det just där vi är.
Vattnet är säkert lite varmare i sundet, men det är varmt på Atlantsidan också.
Det är inte svårt att hyra hus alls. Finns massor, massor med förmedlingar.
Tack, vi fortsätter att njuta av tillvaron i Rodanthe
:-)

Annika said...

Bettan,
Tack, ja det är så fint.
Hey! Hängmattan ja, inte dum!
Annars finns det soffor och sängar också :-)
KRAMAR!!

Channal said...

HAPPY DAYS! So beautiful... underbara bilder! Denna plats ligger på min bucketlist! Hur är vädret där under hösten?

Njut och ha det fantastiskt Annika! KRAMAR Anna

Steel City Anna said...

Ser helt fantastiskt ut. Underbart. Älskar bilden med vägen. Ha det så skönt!

Miss Marie said...

Sååå vackert!!!

Anne-Marie said...

Tänk att få uppleva allt detta vackra! :)
Förstår att du njuter i fulla drag och passar på att fota så mycket du kan.
Vilken tur att din arm är så bra att du kan promenera.
Ser helt fantastiskt ut med färgerna på himlen och dessa stora sandstränder.
Kramar!!

Anonymous said...

Skulle kunna stå ut där jag också!! :-) :-)
Kram från Anette!

HeLena said...

Härliga bilder!
Jag ska också försöka åka dit en dag...
Ha det fortsatt härligt!
Stor kram<3

HeLena said...


Oj, glömde ju...
Jag har skrivit ett inlägg om halvårskollen...
Välkommen!
kram kram

Annika said...

Channal:
Underbart ställe.
Under tidig höst är det nog helt underbart, mer sommar än höst. Senare på hösten ärret mkt som stänger i form av butiker etc.
Endast ca 800 bofasta här.
Skulle nog rekommendera sommaren för den ultimata upplevelsen.
Tack gulliga Anna.
KRAMAR!!!

Annika said...

Anna:
Tack!
Ja, vägen hit ut är magisk!!!

Annika said...

Marie:
TACK!!!

Annika said...

AM:
Tack, njuter i fulla drag av allt, precis allt.
Älskar detta ställe.
Jadå, armen fit forfight när det gäller långa prommisar. Skyddar den från sol och vatten.
Kramar!!

Annika said...

Anette:
DET skulle du :-)
Kram!

Annika said...

Helena:
DU skulle älska det.
Ett riktigt Helena-ställe!!!
OK, ska komma och ta mig en titt, KUL!!
KRAMAR!