Thursday, June 29, 2017

När naturen ger dig en Royal Straight Flush!




Hejsan från Rodanthe/Salvo/Waves!


Igår vaknade jag vid 5:15.
Genom fönstren såg jag hur himlen rodnade i öster.
Jag fick genast ett enormt sug efter att gå ut och möta solen.  Det fanns inte en chans att jag kunde somna om.
En snabb titt på mobilen sa mig att solen i Rodanthe går upp klockan 5:53 nu.
Hastigt hoppade jag i mina träningskläder, grabbade Canon och min iPhone och begav mig ut i den tidiga, lugna morgonen.

Det var redan varmt när jag klev ut på verandan, kanske 24 grader.
Jag begav jag mig ner till stranden i hast för att se solen stiga ur Atlanten.

Det blev en av mina bästa naturupplevelser någonsin.
Faktum är att denna soluppgång gjorde mig tårögd.

Jag ska visa er (så gott det nu går) istället för att skriva ...












































29 comments:

FREEDOMtravel said...

Sååå himla fint!!! Förstår att du älskar detta! Oss går det iofs igen nöd på, fantastisk natur här i Tjeckien! :)

Anonymous said...

Underbart! Morgonstund har guld i mund!
Vilka fantastiska foton du tagit.
Du blir bättre och bättre. Tack för att jag fick vara med!

Ruth i Virginia

Anonymous said...

Magiskt, vilken duktigt fotograf du är, helt fantastiskt !

Förstår att du trivs, och tror till och med jag som är en trötter på morgonen skulle ta mig upp för att få se detta fantastiska.

Tack för att du delar med dig !

Yvonne i Spanien

Keith said...

Really beautiful here! Nice pictures!

Anne-Marie said...

Ibland behövs inga ord utan det är bättre att låta bilderna tala för sig. :)
Förstår att du blev berörd av denna soluppgång. Fantastiskt och mäktigt!
Just kombinationen vatten, sand och himmel är det något visst med.
Kramar!!

Humlan said...

Fantastiskt!
Vilken start på dagen att få se detta, jag förstår att du älskar det stället.

Kramar!

Cari said...

Åh så ni bor så du både kan se solen gå upp och ner. Underbart.
Tack för denna vackra start på fredagen.

Annika said...

Helena:
Ja, jag älskar det!!
Förstår att ni har det bra också!!
Härligt!!

Annika said...

Ruth:
Tusen tack, det var snällt sagt.
Älskar det här.
Och ja, det är så otroligt värt att kliva upp tidigt för att se solen gå upp. Älskar det!!
Ha det så gott!

Annika said...

Yvonne:
Hej och välkommen till min blogg!
Tack för dina fina ord, blir glad!
Exakt, det är värt att kliva upp tidigt för att få ta del av detta.
Fast, jag är en morgonperson iofs :-)
TACK för din fina kommentar!!
Välkommen tillbaka!!

Annika said...

Keith:
Yes, this is a place we'll return to again and again. Next year, and next and ...

Annika said...

AM:
Tack!
OCH precis, ibland behöver man inte säga ngt alls.
Bilderna talar sitt tydliga språk.
Ja, det var helt otroligt vackert den morgonen.
Precis, hav och himmel är så vackert!!
Kramar!!

Annika said...

Humlan:
Tusen tack!
Ja, jag är mkt kär i detta. Priceless.
Kramar!!

Annika said...

Cari:
TACK!
Ja, vi gör det, vi ser bägge. Uppgång över Atlanten, nedgång över sunder (där horisonten är obruten).
Det bästa av allt, det tar sju minuter att trava till bägge ställena, och vi ser både hav och sund från huset.
Tack för fina ord.

Steel City Anna said...

Ljuvliga bilder. Vilken lycka att kunna fånga dem och njuta av havet och himlen såhär. Älskar att gå ut med min kamera i naturen.

Annika said...

Anna:
TACK!!
Ja, det är verkligen så härligt.
OCH just att möta solen. Helt underbart!!
Precis, kamerapromenader är underbara!!

Monica said...

Så vackert! Förstår precis att du blev tagen av stunden, som en andakt i naturen, det ser så otroligt vilsamt ut och strand och hav, man får den känslan av oändlighet, jag satt ofta vid havet när jag arbetade på Gotland och tänkte på dels så vackert det var men också att det var avstånd, ja du förstår:-), en speciell känsla.
Ha det fortsatt bra Annika och vilken lycka att gå ut i soluppgången!

bettan said...

Makalöst vackert. Svårslaget.
Njuter av dina otroligt fina bilder.
KRAMAR!!

Channal said...

LJUVLIGA BILDER!! Älskar soluppgången... ljuvligt! Soluppgången känns fräschare, som en pånyttfödelse än solnedgången. Ni har det så underbart! Vackert Vackert! Fortsätt och njut fina du!

KRAMAR Anna

Annika said...

Monica:
Det var en andakt, kan nog verkligen säga det. Blev helt tagen av det.
så stort.
jag vet, man får verkligen känsla av oändlighet. Helt underbart är det!
Tack gulliga Monica. Åker hem imorrn, tiden har gått alltför fort.
Ha en fin helg!!

Annika said...

Bettan.
Tusen tack!!
En dag måste du komma hit!!
Kram!!

Annika said...

Anna:
TACK!!!
Ja, soluppgångar är verkligen fina, så storslagna.
Vilken värld vi bor i!
Älskar det!
Tusen tack, åker hem imorrn.
Kramar!!

bobcat said...

Tusen tack!

Annika said...

Bobcat:
Oh, you bet! :-)

HeLena said...

Fantastiskt! och soluppgången sen... Vackert!
Kram

Vform said...

Har inga ord! Detta borde ALLA få uppleva live!
MEEEN inte har vi så tokiga solupp/nedgångar vi här på västkusten heller ...
trots att det är 'bara' i Kvarken :)
Du/ni är så välkommen då det beger sig!
KRAMAR!!

Annika said...

Helena:
TACK!!!
Kramar!!

Annika said...

Vivan:
TACK gulliga du!!
NEJ, solnedgångarna där hos er är spektakulära!! Jag kan knappt bärga mig tills jag kommer dit (på fredag).
Jag hoppas vi ses.
KRAMAR!!

Evas blogg said...

Jag säger bara WOW!